Sugülleri [Lycaenidae] familyasındandır.
Palearktik bölgede bulunur.
Nisan ayından Temmuz ayına kadar görülebilir.
Dişi ve eril boy, beslenme düzeni ve kanat renginden ayırt edilir.
Eriller dişilerden daha küçüktür. Türün kanat boy ortalaması 1.6-1.7 santimdir.
Kanatlarının iç kısmı erillerde mavi renklidir, dişilerde değildir.
Erişkinler Fiğ türleri ile beslenirler.
Yumurtlarken dişi her bir çiçeğe bir yumurta olacak şekilde birbirlerini yememeleri için teker teker bırakır. Çiçekte yumurta olduğunu işaretlemek için de karnını sürterek koku bırakır ki diğer dişiler o çiçeğe yumurta bırakmasın. Ancak kokusu kalıcılığını birkaç gün içerisinde yitireceğinden bu önlem sadece birkaç gün sürer ve diğer dişiler de aynı çiçeğe yumurta bırakır.
Tırtıllar 1-3 hafta içerisinde yumurtadan çıkar.
Hepçil beslenme düzenine sahiptir. Bitkisel olarak Gazelboynuzu [Lotus corniculatus], Çobangülü [Anthyllis vulneraria], Taşyoncası [Melilotus], Burçak [Coronilla], Dev Geven [Astragalus glycyphyllos] ve Nohut Geveni [Astragalus cicer] gibi otsu bitkilerle beslenir. Protein olarak seçici değildir, yiyebileceği her şeyi yer. Aynı zamanda yamyamdır.
Beyaz gövdeli, siyah başlıdır. Büyüdükçe gövde rengi yeşilimsi veya sarımtrak olabilir. Boyu 1 santime ulaştığında pupa örmeye başlar.
📆 3 Mayıs 2023
📍Tekirdağ / Çerkezköy / KızılpınarKaynak:
🦋https://en.wikipedia.org/wiki/Glaucopsyche_alexis∙ ☽𓆣☾ ∙