Kalkan Böceği [Pentatomidae] familyasındandır.
Buğday ve diğer hububat ekili tarlalarda var olan ürünler bağlamında insanlığın emeğine ve geleceğine zarar vererek varlığını sürdürebilen bir tür küçük, zararlı böcektir.
Kımıl ile mücadele insanlığın hububat türlerini genetik olarak ele alıp daha dayanıklı hale getirmesini sağlamış, dolaylı olarak katkıda bulunmuştur.
Hububatları dayanıklı hale getirmek için yapılan çalışmaların yanında ürün artışı sağlayabilecek gen kodları da çözülmüştür. Bu açıdan özünde zararlı olan Kımıl, diğer yandan insanların daha çok ve dayanıklı hububat üretnesini sağlamıştır.
Kımıl Türkiye'de gündeme 1950'li yıllarda düşmüştür. Ondan önce tam olarak bilinememesi başka soruları da beraberinde getirmektedir.
1950'li yıllarda birçok hububat alanındaki ürünün Kımıllar tarafından halkı kıtlığa mahkûm etmesi yörelerin kültüründe derin izler bırakmış ve halk oyunlarına, türkülere de konu olmuştur.
Birden ortaya çıkması teoriler üretilmesine neden olmuştur:
1- Yurt dışından alınan tohumlar vasıtasıyla ülkeye girmiş olabileceği.
2- Zaten ülkede bulunduğu, ancak daha önce fark edilmemiş olabileceği.
3- Çekirgelerdeki gibi hava akımıyla ülkeye girmiş olabileceği.
Hangi teori doğrudur tartışılır ancak asıl önemli olan halen bu zaralının tarımsal ziraat için önemli bir konu olduğudur.
Türkiye'de geçimini hububat tarımı ile sağlayanlar için her yıl ilkbaharda zararlı mücadelesi için çalışmalar yapılır.
Kımıl ile mücadele için il ve ilçelerde yer alan tarım müdürlükleri bünyesinde özel ekipler bu amaçla halkı bilinçlendirme çalışmaları yürütürler ve gerektiğinde de aktif olarak saha mücadelesine katılırlar.
📆 23 Şubat 2021
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🦗 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1m%C4%B1l∙ ☽𓆣☾ ∙