Mantarların [Cyphellaceae] familyasındandır.
Adını bulaştığı ağacın yaprak renginin gümüşe dönmesinden alır.
Genellikle eski kütüklerde ve ölü odunlarda bulunur. Aynı zamanda ciddi bir canlı ağaç paraziti olabilir.
Gül [Rosaceace] familyasından özellikle vişne ağaçlarına saldıran bir mantar hastalığıdır. Kurtulması güçtür ve genelde ölümcüldür.
Havadaki sporlarla yayılır. Meyve veren Elma, Armut ve Erikler gibi ağaçlar özellikle savunmasızdır. Bu nedenle meyve ağaçları sporların bulunma olasılığının en düşük olduğu ve hastalığın en az görüldüğü yaz aylarında budanır.
Akçaağaç, At Kestanesi, Kızılağaç, Huş, Kızıl Alıç, Kayın, Karaçam, Yabani Elma, Şerbetçiotu, Ladin ve Kavak ağaçlarının bir patojenidir.
İğne yapraklı ağaçlarda meyve ağaçlarında görülenden çok daha sınırlı bir etkiye sahiptir.
İlk aşamada minik bir kabuk görünümündedir. Arından sert, kauçuksu bir dokuya sahip yaklaşık 3 santimetre genişliğinde dalgalı, iç içe büyüyen braketler geliştirir.
Büyürken oldukça canlı bir menekşe rengini alır. Üst yüzeyleri gri bir görünüşe sahiptir ve beyazımsı tüylerle kaplıdır.
Ancak bu güzel rengi kalıcı değildir. Bir veya iki hafta sonra kurur, kırılgan hale gelir ve koyu kahverengi veya bej rengini alır.
Yaşadığı belirli bir iklim yoktur. Dünyaya yayılmış vaziyettedir.
Sadece bir veya iki hafta boyunca görülebilen bu güzel rengine şahit olduğum için kendimi şanslı sayıyorum.
📆 18 Aralık 2020
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🍄 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chondrostereum_purpureum∙ ☽𓆣☾ ∙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bitkiler ve Hayvanlar
Historia CortaForoğrafladıklarım hakkında bilgiler paylaşıyorum.