Frenk Kimyonu [Carum carvi L.]

19 3 0
                                    

Arıgiller [Apiaceae] familyasındandır.

Batı Asya, Avrupa ve Kuzey Afrika'da doğal olarak yetişir.

40 ila 60 santim arası uzunluğa sahiptir.

İki yıllıktır. İlk yılının temmuz ayında çiçeklenir, sonraki yıl ağustos ayında meyve verir.

Kimyon, erken dönem Yunan botanikçisi Pedanius Dioscorides tarafından bir bitki ve tonik olarak bahsedildi. Daha sonra Roma Apicius'ta yemek tariflerinde bir bileşen olarak bahsedildi. Arap dünyasında karauya olarak biliniyordu ve Fas'ta yetiştiriliyordu.

Çavdar ekmeğinde, tatlılarda, likörlerde, güveçlerde ve diğer yiyeceklerde kullanılır. Yaprakları salatalara, güveçlere ve çorbalara eklenebilir ve bazen maydanoza benzer şekilde çiğ, kurutulmuş veya pişirilmiş olarak tüketilir. Kökü bazı yerlerde yaban havucu gibi kış sebzesi olarak tüketilir. Kimyon meyveleri, örneğin lahana turşusu ve kimyon tohumu keki gibi çeşitli Avrupa mutfaklarında ve yemeklerinde bulunur. Avusturya mutfağında sığır için, Alman mutfağında domuz için, Macar mutfağında gulaş, Norveç ve İsveç mutfağında siyah ekmek yapımı için kullanılır. Macaristan ve Sırbistan'da ev yapımı tuzlu çörekler üzerine serpilir. Ortadoğu mutfağında bebek sahibi olma vesilesi ile yapılan meghli malzemelerinden biridir. Kuzey Afrika biber salçası olan harissa aromasına eklenir. Halep Suriye mutfağında keleacha adlı tatlı çöreklerin yapımında kullanılır.

Kimyon yağı sabunlarda, losyonlarda ve parfümlerde koku bileşeni olarak kullanılır.

📆 22 Mayıs 2021 📍Tekirdağ / Çerkezköy

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

📆 22 Mayıs 2021
📍Tekirdağ / Çerkezköy

Kaynaklar:
🌼 https://www.bitkiler.co/2016/10/frenk-kimyonu-carum-carvi-l.html?m=1
🌼 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Caraway

∙ ☽𓆣☾ ∙

Bitkiler ve HayvanlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin