Atmaca Güveleri [Sphingidae] familyasındandır.
Yıl boyunca Avrasya'nın ılıman bölgelerinde bulunur. Yazın kuzey, kışın güney taraflarına göç eder.
İlk olarak Carl Linnaeus tarafından Systema Naturae'nin 1758 yılındaki 10. baskısında tanımlanmıştır.
Çift kanatlıdır. Ön kanatlar kahverengi, siyah dalgalı çizgi desenlidir. Arka kanatların kenarları siyah, içi turuncu renktedir. Karın oldukça geniştir ve sonunda bir yelpaze şeklinde seta vardır. Kanat açıklığı 4-4.5 santim arasıdır. Uçarken havada sabit kalır ve 2.5-2.8 santimlik hortumuyla uzun ve dar kaliksli çiçekten özünü toplayarak beslenir. Bu hali sinek kuşunu andırır. Ulaşılması zor nektarlı çiçeklerle beslenmesinin sebebi diğer böceklerle rekabetten kaçınmasıdır. Her gün yaklaşık aynı saatte aynı alana döndükleri, yani tuzak kurdukları bildirilmektedir.
Bahçelerde, parklarda, çayırlarda, çalılıklarda ve orman kenarlarında görülür.
Bal almak istediği zaman kovanın kokusunu taklit ederek kovana sızar ve fark edilmeden çıkabilir.
Dişi tek seferde 200 yumurta bırakabilir. Yumurtalar 1 milimetredir. 6 ile 8 gün arasında olgunlaşır.
Larvayken çoğunlukla patlıcangiller familyasına ait türlere beslenir. Koşullar uygunsa 20 günlük bir sürede erişkinliğe ulaşabilir.
Kış mevsimini kayaların, ağaçların ve insan yapılarında geçirir.
İkinci Dünya Savaşı'ndaki Normandiya çıkarmalarının yapıldığı D-Day'de İngiliz Kanalı boyunca uçan, Atmaca Güveleri [Sphingidae] familyasından oluşan güve sürüsü görülmüş, şans getireceği düşünülmüştür.
📆 15 Eylül 2021
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynaklar:
🦋 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hummingbird_hawk-moth
🦋 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Macroglossum_stellatarum∙ ☽𓆣☾ ∙