Sığırcıkgiller [Sturnidae] familyasındandır.
1758 yılında Carl Linnaeus tarafından tanımlanmıştır.
Palearktik bölgede yaşar.
20 santime kadar uzar. Kanat açıklığı 10-40 santimdir. Ağırlığı 58-100 gramdır. Parlak siyah tüylüdür. Yeni tüy çıkardığında tüy uçkarı beyaz olup benek görünümü verir. Bacakları pembe, gagası kışın siyah yazın sarıdır.
Diğer kuşlar gibi yerde sıçramak yerine adım atarak yürür.
Ötüşü çeşitlidir. Sesleri taklit edebilir. Evcil hayvan olarak bakılır. Mozart'ın sol majör piyano konçertosunun (KV.453) bir bölümünü şakıyabilen evcil bir sığırcığı vardı. Kuşa çok bağlanan Mozart, 3 yıl sonra kuş ölünce ona görkemli bir cenaze töreni de düzenlemiştir.
Laboratuvar araştırmalarında güvercinden sonra en çok kullanılan kuş türüdür.
12 alt türü bulunur.
Eril yuvayı oyuklara yapar. Dişinin beğenmesi için çiçeklerle süsler.
Eylül-aralık ayları arasında ürer. Tek seferde 4-5 adet açık mavi renkte yumurta bırakır. Kuluçka 2 haftadır. Yavrular 3 haftada yuvadan ayrılır.
Hepçildir.
Göç eder.
Sığırcık sürülerinin kalabalığı 1960 yılında uçak kazasına sebep olmuş, 62 kişi ölmüştür.
Bazı kültürlerde eti tüketilir.
📆 11 Mart 2022
📍Tekirdağ / Çerkezköy
📆 9 Haziran 2022
📍Tekirdağ / Çerkezköy📆 2 Nisan 2023
📍Tekirdağ / Çerkezköy📆 23 Temmuz 2023
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🕊️ https://tr.m.wikipedia.org/wiki/S%C4%B1%C4%9F%C4%B1rc%C4%B1k∙ ☽𓆣☾ ∙