Ördekgiller [Anatidae] familyasındandır.
Evcilleştirilmiş bir ördek cinsidir.
Erginleşmesi bir yılı bulabilir.
Sessiz, sakın, sosyal ve kolay evcilleştirildiğinden evcil hayvan olarak tercih edilebilir.
Tüy renginin benzerliğinden ötürü genellikle Yeşilbaş Ördeği ile karıştırılsa da Rouen Ördeği daha fazla çizgiye sahiptir. Dişileri, Yeşilbaş Ördeklerinden daha büyüktür ve yavrularının göz altında iki çizgi olurken Yeşilbaş yavrularında bu sayı birdir.
Üretim için yetiştirilen Rouen ördekleri iki ile üç buçuk kilo arasında bir ağırlığa sahipken normal bir Rouen ördeği dört ile beş buçuk kilo arasındadır.
İlk olarak Fransa'da üretilmiştir. Başlarda onu Yeşilbaş Ördeklerinden ayıran fazla bir özelliği olmadığı için net bir adı da yoktur. Onlara Rohan veya Roan denilmektedir. İngilizler yapay seçilimini daha da geliştirerek bugünkü bildiğimiz Rouen cinsini ortaya çıkarmıştır.
İngiltere'ye getirildikten sonraki renk değişimden ötürü artık net bir ismi olmalıydı. Fransa'nın kuzeybatısında bulunan Rouen şehrinin ismi İngiltere ve Fransa tarafından kabul edildi.
Yumurtakarı genellikle beyaz renktedir ancak zaman zaman mavi ve yeşil tonlarında olabilir. Yılda otuz beş ile yüz yirmi beş arası yumurta üretmesine rağmen daha yüksek sayılarda yumurta üretebilen ördekler olduğu için Rouen'ler genellikle etleri için yetiştirilir.
1850'de Amerika Birleşik Devletleri'ne tanıtıldı. Başta iriliklerinden ötürü sadece eti için yetiştirise de sonraları güzelliklerinden ötürü gösteri ve sergi kuşu olarak da yetiştirildi.
Fotoğraftaki miniklerin açık renkli olanı Bıdı, koyu renkli olanı Bıdık. Bir zamanlar Otaku-chama 'nın bebekleriydiler.
Yakın çekim Bıdık!
📆 10 Şubat 2021
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🦆 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rouen_duck∙ ☽𓆣☾ ∙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bitkiler ve Hayvanlar
Historia CortaForoğrafladıklarım hakkında bilgiler paylaşıyorum.