[Sphecidae] familyasındandır.
Latince adı duvar ustası/duvar yapan anlamına gelir.
Dünyaya yayılmış vaziyettedir.
Doğal kaya çıkıntıları, insan yapıları, su kenarları, ormanlar gibi çok çeşitli habitatlarda bulunur.
2.4-2.8 santim arasıdır. Karnı genellikle siyahtır ancak sarı renkte de görülür. Bacaklarında hem siyah hem de sarı renk vardır.
Yaşamını yalnız sürdürür.
Ortalama bir insan yumruğu büyüklüğünde, içerisinde en fazla 25 odacık bulunan, hava koşullarından etkilenmeyeceğini düşündüğü yere çamurdan mini bir kovan yapar. Bu kovanın her bir odacığı için örümcekleri felç ederek taşır. Bir oda için yakalanan örümcek sayısı 6 ile 15 arasıdır. Yeteri kadar besin bulunduğunda odaya yumurtlar ve girişleri kapatarak kovanını terk eder. Yumurtadan çıkan larvalar örümceklerle beslenir. Yeterli olgunluğa ulaştıklarında çamuru delerek kovanı terk ederler.
Erginler yaz ortasında çiçeklerle beslenirken görülebilir.
Düşük üreme oranına sahiptirler.
Agresif bir tür olmamasına karşın kovanını korumak için oldukça saldırganlaşır.
Boeing 757-225 ile gerçekleştirilen 301 sefer sayılı uçuşta, uçak Porto Riko yakınlarında 6 Şubat 1996 tarihinde denize düştü. 176 yolcu ve 13 mürettebat kaza sonucunda öldü. Yapılan araştırma neticesinde Çamur Arısının uçağın pitot tüplerinden birine yuva yaptığı ve böylece hızlarından emin olamayan mürettebatın kaza yaptığı anlaşıldı.
📆 7 Temmuz 2021
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🐝 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sceliphron_caementarium∙ ☽𓆣☾ ∙