Kirpigiller [Erinaceidae] familyasındandır.
Polonya, Avusturya, Slovenya, Yunanistan, Türkiye'de Trakya bölgesi, Ukrayna ve Rusya'da bulunur.
Yaklaşık 30 santimdir.
Ağırlığı cinsiyete, yaşa ve yaşadığı koşullara bağlı olarak 500-1200 gram arasıdır.
Gövdesinin üzeri 2-2,5 santim uzunluğunda kırçıl dikenlerle örtülüdür. Kızdırıldığı zaman vücudu yuvarlak hale gelir ve böylece diken topuna dönüşür.
Çalılıklı ormanlardan büyük park ve bahçelere kadar pek çok yerde yaşayabilir. Nemli yerleri sever. Toprak içine açtığı tünellerde ve kaya kovuklarında yaşar.
Sıcaklık 4 °C’nin altına düştüğü zaman kış uykusuna yatar.
Gebelikleri 5-6 hafta sürer. Her doğumda 3-8 yavru doğurur.
Ortalama ömrü 18 yıldır.
Böcek, sümüklüböcek, kurbağa, solucan, küçük fare ve yılan yavrularını yer.
Engerek zehiri gibi bazı zehirlere karşı dayanıksızdır ancak Tetanus zehrine insanlardan 7 bin kat daha dayanıklıdır. Bu sayede çok zehirli bazı böcek ve yılanları kolaylıkla avlayıp yer.
Kedi maması yerken görülebilir. İnek sütü kirpiler için ölümcül derecede laktoz içerdiğinden verilmemelidir.
Türkiye'de koruma altındadır ve doğadan koparmak yasaktır.
Kirpi etinin egzamaya iyi geldiği halk arasında yaygın fakat yanlış bir inançtır. Hayat-ül Hayvan gibi kitaplarda da bundan bahsedilmesi, yasak olduğu halde avlanılmasını tetiklemektedir. Eti Hanefi, Hanbeliler'de mekruh, Şafii ve Malikiler'de helâl sayılmıştır.
📆 5 Temmuz 2022
📍Tekirdağ / Kapaklı, Bülent Ecevit ParkıKaynaklar:
🦔 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Kirpi
🦔 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Do%C4%9Fu_Avrupa_kirpisi∙ ☽𓆣☾ ∙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bitkiler ve Hayvanlar
Storie breviForoğrafladıklarım hakkında bilgiler paylaşıyorum.