Ana vatanı Kuzey Amerika'dır.
2. Dünya Savaşı döneminde Avrupa ve Japonya'ya yayılmıştır. Avrupa'da ilk 1940 yılında Macaristan Budapeşe'de, Japonya'da ise 1945 yılında tespit edilmiştir. Günümüzde Avrupa kıtasının her yerinde, Asya kıtasında ise Japonya, Çin ve Kore'de görülmektedir.
Türkiye'de ilk 1975 yılında Edirne, İstanbul ve Tekirdağ illerinde görülmüştür. Zamanla Kuzey Ege ve Karadeniz bölgesine yayılmış, fındık zararlısı olarak sayılmıştır.
Kanatlarında siyah leke olabildiği gibi lekesizleri de vardır.
Mayıs ayında erginliğe ulaşan güveler 2 hafta kadar yaşar. Yaz mevsiminde 2 veya 3 defa yumurtlayabilirler. Yumurtaları yaprak altları ve kovuklarına yerleştirirler. Larva siyah renklidir, üzerinde içinden kıl çıkan turuncu benekler bulunur. Kışı pupa olarak geçirir.
Larvalar zararlı olarak kabul edilir çünkü meyve ağaçlarının yaprak ve meyveleriyle beslenirler.
📆 3 Ağustos 2021
📍Samsun / Alaçam, ZeytinKaynaklar:
🦋 https://www.bilimma.com/amerikan-beyaz-kelebegi-ve-tirtili-hyphantria-cunea/#:~:text=Amerikan%20Beyaz%20Kelebe%C4%9Fi%20(Hyphantria%20cunea,%C3%A7ok%20yere%20zararl%C4%B1%20olarak%20yay%C4%B1lm%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1r.
🦋 https://www.sorhocam.com/mobil/tag.asp?sid=710&amerikan-beyaz-kelebegi-nedir.html∙ ☽𓆣☾ ∙