De volgende dag is Hannah met Alec ingedeeld. Ze begonnen om 07:30 uur met hun eerste ronde en hebben om 08:00 een aanhouding ter zake belediging en bedreiging. Hannah kijkt Alec met een glimlach aan. ''Goed gedaan'' Merkt Hannah op en beide geven elkaar een high-five. ''Jij ook, onze eerste aanhouding'' Reageert Alec. Hannah kijkt haar collega schuin aan. ''Ik heb enkel een arm vastgepakt en het portoverkeer uitgevoerd. Jij hebt hem tegen het hek weten te krijgen'' Verderop stapt Jazzley uit een dienst voertuig en is ook ter plaatsen gekomen. Zodra er een aanhouding is verricht hoort een aanvoerder aanwezig te zijn. Soeff is echter met verlof en dus pakt Jazzley zijn taak op en een ieder wist dat Jazzley dat sowieso had gedaan. Jazzley is senior en 'speelt' graag buiten, zoals hij dat vaak zegt. ''Eerste aanhouding van jullie beide, alles goed gegaan?'' Alec en Hannah knikken tegelijkertijd waarna Alec het woord neemt. ''Ja, hij begon met beledigen en vervolgens liep hij ons te bedreigen toen hij in de boeien zat, maar hij had vooral een grote mond'' Legt alec uit. Jazzley knikt en kijkt zijn Handhavers aan. ''Gaat verder alles goed met jullie? Geen knoop in de maag?'' Hannah schudt haar hoofd. ''We moeten zo naar het politie bureau, naar het cup'' Ook alec geeft aan dat het verder goed gaat. ''Fijn, ik rij achter jullie aan'' Merkt Jazzley op.Nadat Hannah en Alec een 'wij' verbaal hebben opgemaakt en de overige benodigdheden, zijn ze terug naar hun eigen bureau gegaan. Jazzley was hun net voor met de elektrische dienstauto. Hannah en Alec stappen uit. ''Nog gefeliciteerd trouwens'' Merkt Jazzley op. ''Dank je wel'' beantwoord Hannah. Jazzley grinnikt, ''weet je wat voor een dag het is?'' richt hij zich op Hannah. Alec begrijpt het ook even niet. Hannah zwijgt en kijkt haar collega vragend aan. ''Je bent vandaag een jaar in dienst!'' Geeft hij haar een goedkeurend duwtje. Hannah schiet in de lach. ''Ik was het allang vergeten, dat je dat nog onthouden hebt'' Jazzley knikt met een glimlach. Alec loopt naast Hannah richting de rookplaats en leunt met zijn ellenboog op haar schouder. ''Nou gefeliciteerd dan maar hé. Is je eerste aanhouding makkelijk te onthouden zo'' Hannah glimlacht. ''Op naar een volgende dan maar hm'' Grapt Hannah. Jazzley heeft het nog niet uitgesproken, maar hij vindt dat het jaar voorbij gevlogen is en weet nog goed toen Hannah hier in Zuid kwam. Nu een jaar later en ze staat haar mannetje volledig zelf in de grote stad. Natuurlijk moet Hannah zich nog verder ontwikkelen, maar dat ze grote stappen heeft gemaakt is een feit.
JE LEEST
Dream big, work hard and surround yourself with good people
ActionAls Hannah als dorpeling kan starten als Handhaver in de gemeente Amsterdam komt ze in een team terecht van 5 man, waaronder één mentor, die haar de basis van het beroep leert. Ondanks ze beide een totaal andere achtergrond hebben kunnen ze goed op...