Hannah heeft het adres doorgestuurd gekregen van Kjell en komt gelukkig op het juiste adres aan. Ze staat stil voor een zwarte poort waarop te zien is hoe de stal heet. 'Stal Race' staat er op het bord in dikgedrukte letters. Hannah stapt uit haar auto en drukt op de knop waarop ze denkt dat de poort open zal gaan. Echter gebeurt het tegenovergestelde. De poort blijft gesloten. Net als Hannah zich wilt omkeren hoort ze een hard gefluit uit de mond van iemand komen. Hannah draait zich weer in de richting van de poort. Ze vangt Kjell met haar ogen op. Hij heeft een licht bruine Cowboyhoed op en een brede gesp om en loopt met grote passen op de poort af. ''Goed dat je er bent, maar was even bang dat je weer weg zou rijden'' Bekent hij. Hannah glimlacht verlegen en kijkt Kjell vervolgens aan. ''Blij dat jij de poort voor mij open wilt doen, mij weigerde hij toe te laten'' Kjell knikt. ''Ja, je komt er niet zomaar in en degene achter de lens is volgens mij weer in gesprek met wat kibbelende vrouwen'' Kjell houdt zijn wenkbrauwen een tel omhoog bij het uitspreken van zijn laatste woorden. ''Zal ik je dan maar vergezellen als ik naar binnen mag?'' Lacht Hannah. ''Eh ja, natuurlijk, wel zo handig'' Grinnikt hij een lach weg en opent de poort. Hannah rijdt haar auto naar de parkeerplaats waar ze uitstapt. ''Ik had je het liefst naar de Stal willen rijden, maar ik moest wat eerder weg van werk'' Hannah loopt naar de achterbak van haar auto. ''Old school?'' Vraagt ze. Kjell houdt met beide handen zijn gesp vast. ''Ja, eerlijk gezegd wel'' Dit antwoord brengt bij Hannah een glimlach op haar gezicht. De irritatie die ze in het begin had, toen Kjell bij haar op de werkvloer kwam binnengelopen, verdwijnt zo langzamerhand. ''Maar, beter dat je alvast vooruit bent gegaan. Ik kwam maar niet van Jazzley af, dus laat staan als hij ons beide in één auto had zien wegrijden'' Kjell lacht. ''Ja, die kans zat er zeker in, maar misschien voor de volgende keer?'' Hannah kijkt Kjell onderzoekend aan. ''Vraag je mij nu voor een tweede keer mee?'' Kjell lijkt na te denken, zodat hij zijn antwoord kan uitstellen, omdat hij het antwoord dan ook meteen wist. ''Waarschijnlijk, ik weet zeker dat je het hier leuk gaat vinden'' Hannah knikt. ''Ben benieuwd'' antwoord ze en haalt haar bruine cowboylaarzen uit de achterbak. ''Je bent wel voorbereid'' Merkt Kjell op. ''Tuurlijk, ik wil niet buiten de kudde vallen wat hier rondloopt en nu kan ik ze tenminste eindelijk aantrekken'' Kjell glimlachte waarna zijn gezicht verbazing uitstraalde. ''Je gaat mij toch niet vertellen dat je deze laarzen al jaren op een plank hebt staan op je kamer?'' Hannah houdt haar gezicht schuin. ''Hm, dat is eigenlijk wel het juiste antwoord'' Merkt Hannah eerlijk op. Beide lopen ze van het parkeerterrein af richting de stallen. ''Je hebt zelf ook een paard, toch?'' Hannah kijkt Kjell met een grijns aan. ''Ik hoef niet te raden van wie je dat hebt'' Kjell wuift met zijn hand. ''Het zijn altijd positieve woorden, geloof me'' Knipoogt Kjell. ''Goed om te weten'' Knikt Hannah en werpt een blik naar de grote schuur waar ze op af lopen.
JE LEEST
Dream big, work hard and surround yourself with good people
ActionAls Hannah als dorpeling kan starten als Handhaver in de gemeente Amsterdam komt ze in een team terecht van 5 man, waaronder één mentor, die haar de basis van het beroep leert. Ondanks ze beide een totaal andere achtergrond hebben kunnen ze goed op...