Magic

6 0 0
                                    

Wanneer Hannah haar enkel weer geheeld is en ze weer goed ter been is, heeft Kjell een lesje Barrelrace beloofd  aan Hannah op zijn paard Sunset. Die middag rijdt Hannah dan ook gelijk door naar Stal Race vanuit haar werk. ''Je bent er al'' merkt Kjell op als hij Hannah op de buitenbak ziet afkomen lopen. ''Ja, ben ik te snel voor je?'' Kjell zijn mondhoeken krullen omhoog. ''Ik geef het niet graag toe, maar je bent zowel in paardrijden als met autorijden sneller dan ik'' Hannah leunt met haar armen over de bak rand heen. ''Ik krijg bijna medelijden met je'' Kjell stapt van zijn paard af. ''Ik heb niet gezegd dat je tijdens een barrelrace sneller was'' Kjell knipoogt naar Hannah waarna Hannah grijnst en over de bak rand klimt. Hannah neemt de teugels van Kjell aan en laat Kjell haar een voetje geven. Terwijl Hannah opstijgt gaan Kjell's ogen Hanna's lichaam langs wat hij zelf afkeurt en dan ook vlug weer Hannah aankijkt en merkt dat hij nog gelukkiger wordt van enkel het zien van Hanna's glimlach. ''Je bent nog leuker als je zo glimlacht wist je?'' Merkt Hannah op. Kjell schraapt zijn keel. ''Ja, goed dat je het zegt. Tijd voor het serieuzere werk'' Wijst Kjell naar de tonnen. Hannah grinnikt. ''Let's do this merrie'' Klinkt Hannah vastberaden en spoort het paard aan naar de draf. Na wat opwarmen is de combinatie er klaar voor en heeft Kjell de stopwatch in zijn hand gereed staan. ''Klaar voor?'' Roept hij dan ook. ''Dacht dat je het nooit zou vragen'' Kijkt Hannah, Kjell met een grijnst aan. Kjell knikt en weet dat Hannah hier te makkelijk over denkt. Aan de andere kant weet hij dat de merrie het werk zal doen voor Hannah. ''Go!'' Roept Kjell en drukt de stopwatch in. Hannah brengt de merrie van stilstand naar de galop. De eerste ton neemt Hannah linksom waarna de tweede volgt, Wanneer Hannah de draai heeft gemaakt moedigt Kjell de combinatie aan. ''Nu je teugels vieren!,'' Hannah moedigt de merrie met haar stem aan en voelt de paardenbenen onder zich verder strekken en snelheid maken. De laatste ton draait ze kort in waardoor ze tijd wint en de laatste sprint kan inzetten. Hannah drijft de merrie een laatste keer aan en gooit haar handen naar voren. De merrie strekt haar hals nog verder uit en Hannah beweegt nog sneller op het rimte van het paard mee. Ze bereiken het midden van de twee tonnen weer, waardoor Kjell de tijd stopt. ''En?'' Vraagt Hannah dan ook. ''16.4, ik voel een concurrent aankomen'' Hannah beloont de merrie door met beide handen de hals van de merrie aan te raken. ''Goed gedaan Sunny, we vlogen'' Kjell lacht, ''Dat voelt goed hé?'' ''Het was echt ongelofelijk hoe ze die laatste draai maakten. Je hebt echt een bijzonder paard, Kjell'' Kjell glimlacht en knikt dankbaar. ''Dat is ze zeker en als je op deze manier met Mistral traint heb je een voorsprong binnen de Endurance'' Hannah en Kjell praten nog een tijdje en Hannah krijgt geen genoeg van de tips die er zijn om te groeien binnen deze sport. Na het aftuigen van Sunset is het tijd voor Hannah om naar huis te gaan. Haar eigen paarden moet ze nog voederen en op stal zetten. Kjell loopt met Hannah mee naar de parkeerplaats. ''Ik vond het leuk om weer hier te zijn vandaag, dank je wel'' Merkt Hannah op. Hannah haar pink tikt de hand van Kjell aan als ze zich naar elkaar toe wenden. Hannah kijkt een tel naar beneden als ze merkt dat Kjell haar hand wilt vastpakken en stribbelt niet tegen waarna ze weer opkijkt en Kjell's ogen met die van haar opvangt. ''Ik weet niet of het passend is als ik dit zeg, maar ik hoop dat je hier blijft komen Hannah, ik vind het fijn als je er bent'' Hannah glimlacht klein en geeft een kneepje in Kjells hand. ''Kjell ik..'' ''Blijf als je blieft bij me?'' Hannah hoeft niet lang in Kjells verlangende ogen te kijken en brengt haar gezicht dichter naar dat van hem toe. Ze raken elkaars lippen al snel en teder aan waarna Hannah, Kjell aankijkt. ''Ik blijf bij je" antwoord ze zacht, maar met een overweldigend gevoel. Kjell schraapt zijn keel en zet zijn lippen op elkaar. Hanna's woorden gaven hem een vlaag van warmte, iets wat misschien wel liefde genoemd kan worden. "Rij voorzichtig'' opent hij de deur voor haar. ''Zeg het nog niet te snel tegen Jazzley oké, dan ben ik nog lang niet van hem af namelijk'' ''neem je tijd'' lacht Kjell. Hannah knikt en wanneer ze normaal zwaaide stuurt ze Kjell dit keer een blaaskus vanuit de auto toe en verlaat het terrein.

Dream big, work hard and surround yourself with good peopleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu