3 maanden later
Hannah staart voor zich uit en hangt over het hek heen bij de stallen. Kjell slaat een arm om Hanna's schouder heen wat er voor zorgt dat Hannah uit haar gedachten wordt gehaald. "Je bent stil voor jou doen mevrouw wrak" Merkt Kjell op, zoals Soeff Hannah soms noemt, wat Kjell niet was ontgaan tijdens zijn tijd in Zuid. Een zucht verlaat Hanna's mond. "Zo voel ik me ook" merkt ze haast onverstaanbaar op. Kjell neemt plaats op het hek en kijkt Hannah aan. "Je weet dat je alles tegen me kan zeggen. Gaat dit over het vertrek van Jazzley?" Vraagt Kjell. Hannah neemt ook plaats op het hek en laat haar hoofd een tel naar achteren leunen. "Ik weet het niet. Het is gewoon anders sinds hij weg is en ik kon gewoon heel veel dingen aan hem kwijt wat een enorme steun voor me was" Merkt Hannah terughoudend op. Kjell knikt. "Ik begrijp het, waarom bel je hem niet op om hem te vragen hoe het met hem gaat?" Hannah schudt haar hoofd en staart naar de punten van haar joppers. Kjell heeft woorden op zijn tong liggen, maar wacht nog een tel met ze uitspreken en kijkt Hannah doordacht aan. Hij weet dat ze heel nuchter kan zijn, maar soms kan ze ook enorm chaotisch in haar hoofd zijn, wat nu het geval is. "Han, we leven in een grote mensenwereld. Ik weet hoeveel je om iedereen geeft, maar je kan nooit iedereen bij je houden die je liefhebt. Of dat nu met sterven, verhuizen of wat dan ook te maken heeft. Je moet het loslaten" Hannah zet haar lippen op elkaar waarna ze Kjell aankijkt. "Je weet dat ik dat gewoon verdomd moeilijk vindt. Trouwens over verhuizen gesproken, je moeder belde" Kjell kijkt Hannah merkwaardig aan. "Wat had ze?" "Wilde ze mij niet vertellen.." Antwoord Hannah knorrig en springt van het hek af. "Ik bel haar zo wel op" Hannah steekt haar duim in de lucht. "Ik ga stukje rijden. Tot vanavond!" Roept ze en loopt naar de stallen. "Vanavond?! Hannah?!" Roept Kjell zijn vriendin na. "Loslaten zei je toch? Is precies wat ik nu ga doen. See ya, cowboy" Zet ze haar hand vlak tegen haar slaap en groet Kjell na. Kjell schudt zijn hoofd en besluit terwijl Hannah de hort op is zijn moeder terug te bellen.
Kjell hangt te telefoon op en zucht. Hij weet nog even niet of het slecht of goed nieuws is, wat hij zojuist aangeboden heeft gekregen. Het aanbod van zijn moeder zou niet alleen zijn leven overkop gooien, maar ook dat van Hannah als hij haar zover krijgt tenminste. Kjell hoeft nog niet te beslissen, maar dit soort dingen kan hij ook niet verzwijgen. Hij heeft in elk geval zijn moeder verteld, dat hij tijd nodig heeft om te beslissen.
Kjell heeft nog wat gerommeld in de stallen en de paarden op het nieuwe stuk land gezet waar het gras wat voller is. Hij denkt weer terug aan hoe Hannah er vanmorgen bij stond en een gedachten schiet hem te binnen. Nu hij vandaag toch bezig was met het heen en weer bellen over van alles en nog wat besluit hij Jazzley op te bellen. Iets wat Hannah niet toegelaten had, maar Kjell weet dat dit Hannah er weer even bovenop zal helpen.
JE LEEST
Dream big, work hard and surround yourself with good people
ActionAls Hannah als dorpeling kan starten als Handhaver in de gemeente Amsterdam komt ze in een team terecht van 5 man, waaronder één mentor, die haar de basis van het beroep leert. Ondanks ze beide een totaal andere achtergrond hebben kunnen ze goed op...