Hannah laat haar ogen over de houten balken rollen waarna haar ogen afglijden naar de prachtige boxen en natuurlijk niet te vergeten, de paarden. Van pony's tot paarden in allerlei soorten, maten en kleuren. Hannah haar mond valt open. ''Waarom wist ik niet van dit bestaan af?'' Kjell grinnikt. ''Blij dat je mijn uitnodiging hebt aanvaard?'' Vraagt hij ondanks hij al een vermoeden heeft van wat het antwoord gaat zijn. ''Dat hoef je niet eens te vragen, maar vertel, wat voor werk verrichten deze paarden en waarvoor train jij?'' Vraagt Hannah opgewonden. Kjell glimlacht en verteld over zijn trainingen terwijl ze meerdere stalgangen doorlopen. Terwijl Hannah aandachtig luistert loopt ze soms dicht tegen Kjell aan, waardoor haar bovenarm zijn onderarm soms aantikt wat ervoor zorgt dat Hannah weer even scherp blijft en niet wegdroomt in Kjells verhaal en alle indrukken rondom de stallen. ''Dus je doet aan barrel racen én Endurance?'' Kijkt Hannah Kjell afwachtend aan. ''Ja, dat is wel wat ik zo'n beetje doe buiten werktijd om'' Hannah knikt en glimlacht. ''Een echte cowboy dus'' Kjell lacht. ''Dat mag je zometeen beoordelen'' Hannah wendt zich tot Kjell. ''Mag ik je zien rijden?'' Kjell knikt, ''Maar verwacht er niet te veel van'' Hannah knikt bedenkelijk, waardoor een frons in haar voorhoofd zichtbaar wordt. ''Echt, er zijn mannen die beter kunnen rijden als ik'' ''hm-hm, yeah right Cowboy,'' Trekt Hannah zijn woorden in twijfel. ''Ik ken maar weinig mannen die rijden'' Kjell haalt zijn tong langs zijn bovenlip. ''Je rijdt met je ogen dicht'' ''waarom vroeg je mij mee, als ik vragen mag, het betekend veel voor me'' Hannah kijkt Kjell recht in zijn ogen aan terwijl zij tegenover elkaar stil staan. Kjell slikt en vangt Hannah haar blik op met zijn blauwe ogen. Hij bedenkt dat dit regelrecht uit haar hart komt en laat de woorden van Hannah dan ook in zich opnemen. ''Omdat ik je wat ontspanning wilde brengen en ik voelde dat ik het je moest vragen'' Hannah zucht zacht en haar mondhoeken krullen lichtjes omhoog waarna ze zwijgend verder door de gangen lopen naar buiten toe.
Kjell heeft ondertussen zijn paard opgezadeld en zijn paard warm laten lopen waarna hij de tonnen neemt. Hannah leunt over het hek heen met haar armen en staat op haar tenen om boven het hek uit te kunnen kijken. ''Hij is snel'' Merkt ze op. ''Ze, het is een zij,'' Corrigeert Kjell ''en ja, dat is ze zeker'' Antwoord hij. Kjell maakt nog enkele herhalingen en Hannah timet op haar telefoon. ''15.7 seconden,'' Leest Hannah hardop voor vanaf haar timer op haar telefoon. ''Daar win je de Barrel Cup mee'' Kjell lacht. ''Sunset wel, ik moet nog aan mijn conditie werken'' Hannah houdt haar hoofd schuin. ''Ben je gek, je mat jezelf nog een keer af'' Kjell grijnst en stapt van zijn paard af. ''Ik kan wel wat hebben'' Hannah schudt haar hoofd. ''Pff, zeg dat wel'' Kjell Loopt met zijn paard naar het hek en wilt de teugels aan Hannah geven. ''Wil jij haar uitstappen?'' Vraagt hij dan ook. Hannah kijkt Kjell aan, ''Zeker?'' Kjell knikt, ''tuurlijk, vrouwen kunnen over het algemeen beter rijden dan mannen'' Hannah lacht bemiddelend. ''Over het algemeen, dus je trekt mijn rijstyle in twijfel?'' ''Ik zou niet durven'' Houdt Kjell zijn handen onschuldig in de lucht en wacht tot Hannah de teugels kan aanpakken. Hannah klimt over het hek heen en springt er vanaf terwijl Kjell haar uit reflectie vastpakte op het laatste moment, voor ze de grond met haar voeten raakten. Hannah kijkt Kjell een tel ongemakkelijk aan waarna ze een glimlach niet kan onderdrukken. ''Sorry, je bent de eerste vrouw die ik zo soepel van het hek heb zien springen'' ''desondanks ving je mij wel op'' Kjell glimlacht verlegen. ''Eh ja, je moet zuinig zijn met de mensen om je heen'' Hannah knikt bemoedigend. ''Doe je goed'' Beantwoord Hannah en ze stijgt op Sunset terwijl Kjell aan de andere kant van het zadel tegendruk geeft. Voordat Hannah wilt wegstappen houdt Kjell zijn wijsvinger op. ''Wacht heel even voor je weg stapt, je mist nog iets, ben zo terug'' Hannah fronst. ''Hallo, vertrouw je mij nu al zo alleen met jouw wedstrijd paard?'' Hannah krijgt geen antwoord terwijl Kjell al snel uit het zicht verdwijnt, de stal in. ''Nou Sunny, we moeten het even met elkaar doen'' Praat Hannah tegen de zwarte merrie.
Kjell komt teruggelopen met een zwarte Cowboyhoed. ''Jij Cowboy, wat ben je van plan?'' Glimlacht Hannah. ''Buig eens voorover'' Is Kjell vastbesloten. Hannah zucht, maar gehoorzaamt. Kjell zet de zwarte Cowboyhoed bij Hannah op. Hannah buigt weer terug in het zadel. ''Zo, nu mag je'' Merkt hij op. Hannah grinnikt. ''En, staat het me?'' ''Alsof je er altijd al eentje hebt opgehad'' Laat Kjell zijn ogen niet afweren van Hannah, die rondstapt in de ring. Hannah knikt ongeloofwaardig. ''Opschepper'' Geeft ze dan ook als antwoord.
JE LEEST
Dream big, work hard and surround yourself with good people
ActionAls Hannah als dorpeling kan starten als Handhaver in de gemeente Amsterdam komt ze in een team terecht van 5 man, waaronder één mentor, die haar de basis van het beroep leert. Ondanks ze beide een totaal andere achtergrond hebben kunnen ze goed op...