Nadat de briefing is gegeven door Soeff gaat Hannah met Kjell en collega Joyce naar buiten. Hannah heeft nog wat zaken lopen die ze op locatie moet noteren en afhandelen. Nadat ze haar lijstje heeft afgewerkt krijgen ze een vraag via de meldkamer of ze willen afzakken naar het park waar 3 slapers wat zwervers kunnen betreffen, niet meewerkend zijn. Hannah is het dichtstbijzijnd en rijdt naar de locatie toe. Jazzley is met Alec en Daylano op dienst en hebben de melding ook over de porto gehoord. Eenmaal op locatie stapt Hannah uit en loopt naar de persoon, die tegen een toezichthouder staat te schreeuwen. De toezichthouder probeert nog te vertellen waarom zij de personen hebben staande gehouden, maar Hannah weet genoeg. Het kan zo zijn dat toezichthouders nog meer tegengas kunnen krijgen, omdat de meeste mensen weten dat ze bij 0 beginnen. Hannah begon maanden terug ook zo, maar werd al snel beëdigd. Ze ruikt de alcohollucht al van een afstandje. Terwijl Hannah in gesprek probeert te gaan met de persoon is Joyce naar de anderen toezichthouders gelopen waar de andere twee zwervers bijstaan. Kjell komt naast Hannah staan om haar te ondersteunen in het gesprek. De zwerver blijft tegengas geven. ''Oké, laatste keer, praat rustig!'' Waarschuwt Hannah. Op hetzelfde moment arriveert Jazzley. De zwerver zwaait met zijn armen en staat nu dicht tegenover Kjell en Hannah te schreeuwen. ''Hou afstand!'' Roepen Hannah en Kjell in koor. Jazzley ziet dat de twee de-escalerend willen optreden, maar dat de zwerver moeilijk doet en over een grens gaat. Hij loopt op hen af. ''Je hebt drie seconden om naar achteren te stappen!'' Roept Jazzley. De zwerver kijkt enkel vanuit zijn ooghoek in de richting van Jazzley waarna hij alsnog op zijn plek blijft staan. ''Oké, naar achteren!'' Is Jazzley nu tussen in gekomen en geeft de zwerver een duw tegen zijn borst. De zwerver deinst achteruit en kijkt Jazzley verbaasd aan terwijl hij van zich afblaast. Hannah en Kjell kunnen weer 'adem halen'. De politie komt ook het gras in gereden en stapt uit. Zij zullen de identiteit van de personen uit het systeem halen. Nadat hun indentiteit bekend is bij de toezichthouders, vertrekken de Handhavers weer. Eenmaal op bureau is Hannah aan het brainstormen, maar ze krijgt maar geen duidelijk antwoord van zich zelf. Nadat ze haar zaken in het computersysteem heeft afgerond besluit ze een luchtje te scheppen. Ze merkt Jazzley op om het hoekje die staat te roken. ''Alles een beetje kunnen afronden?'' Vraagt Jazzley. ''Ja, alles is aan de jurist doorgegeven'' Jazzley knikt, ''goed zo'' Hannah zet haar lippen op elkaar. ''Jazzley, over daarstraks, kunnen we het daar nog even over hebben?'' ''natuurlijk'' antwoord hij en drukt zijn sigaret uit. ''Ik vond het fijn dat je er op tijd tussenkwam, maar ik vroeg mij eigenlijk af waarom ik die vent zelf niet heb weggeduwd, ik heb er geen antwoord op'' Verteld Hannah en zucht. Jazzley neemt plaats op het bankje. ''Ik wist dat het jouw eerste keer was en dat Kjell nog onbevoegd was, dus vandaar dat ik van mijn kant liet horen'' Hannah glimlacht klein. ''Goed getimed'' Merkt Hannah op. ''Daar zijn wij collega's voor,'' Jazzley vouwt zijn handen in elkaar en laat deze tussen zijn bovenbenen hangen. ''Maar om op jouw vraag terug te komen, dat komt met de ervaring die je opdoet, wat ik je als tip kan meegeven is dat je het gewoon een keer uitgeprobeerd moet hebben, zoek die grenzen op als de situatie het toelaat en ik denk dat als je het een keer hebt ervaren, dat je de situatie een volgende keer ook beter kan inschatten'' Hannah knikt en laat haar schouders hangen terwijl ze Jazzley aankijkt. ''Jij hebt werkelijk overal een antwoord op, dat wil ik ook'' Glimlacht ze. ''Blijf dicht bij jezelf Han en kleur soms buiten de lijntjes, dan komt het goed'' Merkt Jazzley bemoedigend op. ''Dank voor je advies, dat had ik even nodig'' Jazzley steekt zijn duim op en schenkt een glimlach ''no problem'' is zijn antwoord. Tegelijkertijd komt Kjell om het hoekje gelopen. Hannah en Kjell vangen elkaars blik op. Jazzley schraapt zijn keel, ''ik zie jullie zo'' Hannah knikt, laat haar hoofd een tel hoofdschuddend hangen. ''Voor hem is echt niets te verbergen'' kjell glimlacht verbaasd. ''Wat?'' 'Vraagt hij terwijl hij wel weet wat voor kant Hannah op wil. Hannah is in de verlegenheid gebracht. ''Niks bijzonders, laat maar'' wuift ze met haar hand haar woorden weg. Kjell leunt net als Hannah tegen de muur en slaat zijn handen over elkaar heen. ''Ga je vandaag nog rijden?'' Hannah kijkt haar collega aan. ''Paardrijden bedoel je?'' Kjell knikt. ''Ja, 'k ga vandaag een rondje het bos in, oefenen voor Endurance'' "are you kidding?" Merkt Hannah vragend op. Kjell knikt verontwaardigd. "Ik train tegenwoordig ook voor Endurance" Kjell glimlacht, "toevallig vind je niet?" Hannah knikt. "Het wordt een beetje eng, 'k ga chocomelk halen, wil je ook?" Kjell schudt zijn hoofd. "Maar ik loop wel mee naar binnen, anders sta ik hier zo alleen" Hannah lacht, "arme jij" merkt ze dan ook op. "Mochten jullie er klaar voor zijn, kunnen we misschien binnenkort samen trainen?" Hannah kijkt over haar schouder Kjell aan, "jij of ik?" Antwoord ze dan ook met een grijns. Kjell houdt zijn kin omhoog "ah-ja, ik snap het al, wat krijg ik als ik win?" "Hoef ik niet over na te denken, ik win toch" Lacht Hannah. "Denk er toch maar over na" Kan Kjell zijn lach ook niet inhouden.
JE LEEST
Dream big, work hard and surround yourself with good people
ActionAls Hannah als dorpeling kan starten als Handhaver in de gemeente Amsterdam komt ze in een team terecht van 5 man, waaronder één mentor, die haar de basis van het beroep leert. Ondanks ze beide een totaal andere achtergrond hebben kunnen ze goed op...