Kinderen

6 0 0
                                    

De volgende ochtend is Hannah al vroeg op. Ze ziet dat Kjell nog in een diepe slaap is vertrokken. Ze besluit zich zachtjes om te kleden en naar de stallen te gaan. Hannah voert de voederbakken bij en geeft de paarden krachtvoer, waarna ze de staldeuren opent en de paarden het land op laat. Ze begint met de stallen mesten waar ze nu mooi de tijd voor heeft. Hannah en Kjell hebben samen een aantal dagen vrij wat goed uitkomt. Hannah heeft vannacht namelijk zitten woelen, maar het aanbod zou natuurlijk een droom zijn die uitkomt. Echter houdt Hannah iets wederom tegen waar ze over heeft nagedacht. Ze durft de woorden niet over haar lippen te laten rollen. Hannah begint wat norser in het stro te prikken met de hooivork. Wanneer ze de eerste stal klaar heeft, begint ze met de tweede. Kjell loopt de stallen in. "Heb je ooit van uitslapen gehoord, Han?" Merkt Kjell gapend op. "Jij wel, zo te horen" glimlacht ze. Kjell wuift met zijn hand en loopt op Hannah af. Hij pakt dezelfde hooivork vast die Hannah in haar hand vast heeft. Zijn hand plaatst hij boven die van haar en beweegt zijn gezicht naar dat van haar om zijn vriendin een ochtendkus te geven. "Zal ik het overnemen?" Hannah tikt zijn borst met haar hand aan. "Ja ja, zodat ik jouw ontbijt kan klaarmaken zeker!" Kjell grijnst. "Klinkt als een goed plan" merkt hij op. Hannah lacht. "Ga jij je nou maar eerst klaarmaken, dan maak ik dit af en maak ik straks jouw ontbijt, of wil je zo gaan barrel racen?'' Kjell durft het bijna niet te benoemen en laat alvast de hooivork los en zet een stap naar achteren. Hij neemt het risico en benoemt hierop toch de woorden die op zijn tong liggen. ''Schat, je zit vol goede ideeën vandaag, hou dat vast'' Hannah haar blik spreekt boekdelen. ''Arghh! Kom hier!'' Roept ze en pakt een pak met stro en rent achter haar vriend aan die de stal uitrent en vervolgens de schuur uitholt. Laat Hannah nu haar lengte niet meehebben, maar sprinten kan ze prima. Ze gooit het pak stro in de richting van Kjell als hij half over zijn voeten struikelt en zich vervolgens aan de kant van het hek in het gras laat vallen. Hannah had wel gedacht dat hij zich zelf overeind kon houden en valt hierdoor tegen hem op waarna ze schuin op hem valt en zich naast hem in het gras laat vallen. ''Je bent werkelijk de grootste etter die ik ken!'' roept Hannah lachend ''past goed bij elkaar, jij bent namelijk net zo erg'' Hannah wilt er tegenin gaan, maar voelt warmte in haar gezicht komen waarna gefriemel aan haar haren volgt. Ze kijkt opzij en ziet Tinto de Verano met zijn neusje onder de onderste plank vandaan komen. ''Heej kleintje, was je het ook met hem eens, dat zal wel weer'' Grinnikt Hannah en staat op. Ook Kjell staat op en klopt zijn broek af. Hannah wendt zich tot hem als ze het veulentje nog een aai over zijn snuitje heeft gehaald. ''Het stro in je haar maakt het af. Nu mag je van mij wel aan de barrelrace meedoen'' Glimlacht Hannah. Kjell schudt zijn hoofd '''t is goed met je'' Hannah kijkt haar vriend met een cynische blik aan. ''Ik meen het'' haalt ze het laatste stro uit de haren van Kjell. ''Han, je bent ongelofelijk'' is Kjell eigenlijk beledigd, maar kan geen tegengas opbrengen en verdwijnt in haar blauwe heldere ogen. ''Hopelijk zijn onze kinderen later net zo goedmoedig als jij'' Kjell slikt en fronst een tel zijn wenkbrauwen waaruit een verbaasde blik komt. ''Kinderen zei je hm?'' Hannah lijkt dan te merken wat ze daadwerkelijk heeft gezegd, maar krabbelt niet terug. ''hm-hm, kinderen ja'' Kjell zijn ogen branden door de verslagenheid en worden zelfs iets rood. ''Ik hoop het ook'' antwoord hij dan met een glimlach. Hannah had door dat Kjell lichtelijk emotioneel werd, maar gaat daar verder niet op in. Hannah glimlacht tevreden terug en ziet vanuit haar ooghoeken het veulentje paar bokkensprongen maken wat de ochtend zo mooi maakt. ''Kom, we gaan ontbijten'' besluit Hannah terug naar binnen te lopen met Kjell achter zich aan.

Dream big, work hard and surround yourself with good peopleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu