tiga puluh dua || thirty two

769 82 1
                                    

tengah pulun update ni, moga sempatlah complete dalam minggu ni.

-------

Susuk tinggi itu semakin dekat, sehingga aku tercungap-cungap mencuri nafas. Lelah! Entah berapa meter aku berlari, seluruh anggota turut basah dengan peluh.

Sepantas cahaya, tanganku tiba-tiba dicengkam kuat dan aku ditolak ke dinding.

"Lepas!"

Gerangan misteri itu tersenyum sinis. Separuh wajahnya ditutup dengan cap, jadi apa yang dapat aku lihat cuma senyuman yang merekah di bibirnya.

Mulutku dia tekup dengan sehelai kain. Membulat mataku melihat kain itu, tambahan pula dengan aroma yang datang dari kain tersebut.

Bercorak kotak-kotak, berwarna biru. Sama seperti handkerchief Zatasyah. Dan baunya...

Bau citrus dan vanilla.

Tanpa dipinta, air mata mengalir lebat. Tidak, jangan sekali lagi!

Dia makin dekat, makin hampir dan apabila jarak aku dan dia cuma tinggal seinci, aku tersentak.

Mataku terbuka luas. Terkejut. Aku terduduk, memandang sekeliling.

Mimpi. Ya, aku mimpi. Peluh yang merenik di dahi dilap sekali lalu.

Masuk kali ini, ini kali ketiga aku bermimpi benda yang sama. Kejadian yang sama seperti malam itu.

"Adara?" sapa Zatasyah yang terpisat-pisat membuka mata.

Dia bangkit membuka lampu di sisi katil. Suasana gelap tadi diterangi cahaya malap dari mentol berwarna warm white.

"Mimpi lagi? Benda sama?" Aku ketap bibir. Zatasyah mengeluh perlahan.

"Pandang abang." Aku cuma menurut. Arahan yang sama setiap kali kami sama-sama terjaga akibat mimpi yang aku alami.

"Apa yang awak nampak?" Juga, soalan yang sama.

Anak matanya menyimpan 1001 rasa ditatap sesungguh hati.

Pure love, sympathy and guilty. Rasa bersalah. Itu yang paling menonjol di sebalik iris coklat pekat ini.

"Lawan, Adara. Set in your mind that I will never hurt you. Sentiasa ingatkan diri sendiri yang itu semua bukan abang." tuturnya. Rambutku yang sedikit berserabai dia sikat dengan jari.

"I'm sorry. Adara perlu lalui semua ini sebab abang." Aku menggeleng perlahan.

"Bukan salah abang." pujukku. Kerap kali juga Zatasyah mengatakan semua ini salahnya, sampaikan naik berbuih mulut aku mengulang jawapan yang ini semua bukan salah dia.

Dia cuma tersenyum nipis.

"Tidur." Dia baringkan aku perlahan-lahan. Duvet ditarik separas dada.

Mataku masih tak lepas memandangnya. Antara rasa was-was dan sayang. Jujur, rasa takut aku masih tersisa buatnya.

"Abang tak akan sakitkan Adara. Sudah, tidur. Ini Zatasyah yang awak sayang, bukan Zatasyah versi jelmaan syaitan." katanya apabila menyedari iris mataku tak lepas menatap wajah tampannya.

Her Lionhearted Guy [completed]Where stories live. Discover now