16. fejezet

1.5K 57 11
                                    

Az iskola folyosója zsongott az izgatott diákoktól, ugyanis alig két hét múlva meg lesz rendezve az idei, - egyben számomra/számunkra utolsó – hazatérési bál. A beszélgetések leginkább arról folytak, hogy ki-kit szeretne elhívni.

Ha őszinte szeretnék lenni, én nem izgatott voltam, inkább szomorú. Ez lesz az utolsó hazatérési bál, amin részt vehetek a barátaimmal. Minden évben együtt megyünk, csapatostul, akkor is, ha valamelyikünknek van/volt párja, mert minden fontos pillanatot szeretnénk együtt megélni. Pozitívum, hogy idén, ez a csapat kicsit bővebb lesz, mivel Skyler és Tom is csatlakozik hozzánk.

Ha már szóba jött Skyler, az elmúlt napokban alig találkozunk. Mint a diákelnökség feje, a főbb feladatai közé tartozik a bál megszervezése is, így a szabadideje nagy részét a tornateremben tölti díszítéssel, vagy a diákönkormányzat termében intézi a programokat.

- Te is tudod, hogy csak ötödik kerék lennék. – ült be mellém Zack. Éppen biológia órára készülünk.

Zacknek nem tetszik, hogy ő lesz az egyetlen, aki nem a párjával megy a bálba. Zack nem tudja, hogy Tom elmondta, mi történt. Nem azért, mert a háta mögött szervezkedem, csak nem tudom, hogyan hozzam fel neki a témát. Előbb utóbb biztosan elmondja majd. Legalábbis remélem. Addig pedig hagyom, hogy a maga módján eméssze a történteket.

Tom ezzel szemben teljesen máshogy viselkedik. A beszélgetésünk óta egyre jobban magába fordul, sokszor csak elvan a gondolataival. Emma még nem tud a történtekről, Tom azt mondta, legalább a bálig szeretne vele várni. Nem akarja tönkretenni a szórakozást. Én pedig csak reménykedem abban, hogy nem lesz ebből komolyabb gond.

- Miért lennél az? Barátokként megyünk. – vontam össze a szemöldököm.

- Lehet, hogy úgy megyünk, mint barátok, de te is tudod, hogy nem egészen igaz ez négyetekre.

- Figyelj, ugyanúgy fogok táncolni veled, Tommal, Emmával. Eddig is jól elvoltunk, akkor is, ha valamelyikőtöknek volt párja. Nem értem, hogy most hirtelen mi a baj. – sóhajtottam fel.

- Mindegy. – tekerte a fejét: - Igazad van, csak túlreagálom.

- Tomról van szó? – kérdeztem halkan, mert egyre több diák lépett be a terembe.

- N-nem. – dadogta.

- Zack... - folytattam volna tovább, de egy hang félbeszakította a beszélgetést: - Szia Alex! – vigyorgott Mike az asztalomnak dőlve.

Az égiek utálnak engem.

- Szia. – fészkelődtem kényelmetlenül a széken. Valamiért ez a srác olyan megmagyarázhatatlanul furcsa attitűdöt áraszt magából. Mindig olyan érzésem van, hogy valami történni fog, vagy nincs helyén.

- Te, én, bál? – kérdezte, az arcán elejétől kezdve ott lapuló vigyor egy pillanatra sem látszott eltűnni.

- Kösz nem. – forgattam a szemem.

- Megint játszod a nehezen kaphatót? – kérdezte: - Te is tudod, hogy akarod.

Válaszra nyitottam a szám, de Zack megelőzött: - Tesó szerintem, mondta hogy nem. Kopj le. – emelkedett fel a székéről éppen annyira, hogy behajoljon elém.

- Előbb utóbb ráveszlek, nekem senki sem tud ellenállni. – kacsintott, majd azzal a lendülettel elfordult és visszaült a helyére.

- Ez egy seggfej. – morogta Zack.

- Ó, én azt tudom. – bólintottam egyetértően, mikor belépett a tanár a terembe.

Az első három tanóra nem is mehetett volna lassabban. Zack mindegyik órán mellettem ragadt, de semmiképpen nem szeretett volna beszélni a bálról, úgyhogy hagytam neki és belemerültünk a focival kapcsolatos kérdésekbe. Zack mindig is nagy támogatóm volt, régebben együtt szoktunk futni, aztán történt egy sérülés, ami miatt abba kellett hagynia, és átváltott az úszásra.

Be YourselfOnde histórias criam vida. Descubra agora