- Jó reggelt bajnok. – köszönt apa, ahogy beléptem a konyhába, majd felém nyújtotta az éppen elkészült reggelit.
- Jó reggelt. – köszöntöttem: - Még nem vagyok bajnok. – tettem hozzá mosolyogva.
- De az vagy! – vágta rá: - Viszont, ha ennyire ragaszkodsz hozzá, akkor úgy mondom, hogy ma az leszel. – mondta, hatalmas mosollyal az arcán, miközben én leültem a pulthoz, és enni kezdtem.
- Anya hol van? – kérdeztem.
- Korán elment itthonról, azt mondta, fontos dolga van. – mondta, majd a csalódott tekintetemet látva így folytatta: - Idővel el fogja fogadni. – nyugtatott apa, mire lesajnálón néztem rá. Őszintén kezdem azt hinni, hogy ez az 'idővel', az egész életemet jelenti.
- Beszéltél vele? Eljön ma? – jutott eszembe a beszélgetés néhány héttel ezelőttről.
*Visszaemlékezés*
Éppen úgy alakult az este, hogy mindhárman otthon voltunk, ezért apa javaslatára közösen vacsoráztunk. Nekem nem lett volna vele gondom, viszont tudtam, hogy anyának van. A tekintette mindent elárult.
- Szóval, mi a helyzet az iskolában?- törte meg a ránk telepedő, kínos csendet apa.
- Minden rendben, készülünk a döntőre. – feleltem erőltetett mosollyal az arcomon.
- És milyen a csapat? Még mindig a régi tagok vannak? – folytatta.
- Jött egy új tag év elején, de hamar felzárkózott, és beilleszkedett. Ő is nagyon jó játékos, szerintem, van esélyünk a győzelemre. - szóltam
- Örülök neki. – mondta, majd hozzátette: - Mikor is lesz?
- Jövő héten. Miért? El akarsz jönni? – csodálkoztam.
- Tervezem. – mosolygott: - Még egy bajnoki döntődet sem hagytuk ki, nem most fogom elkezdeni. – mondta, fél szemmel anyára pillantva, aki nem nézett fel a táljából.
- Az szuper lenne. – mondtam halkan.
- Vanessa, te mit gondolsz? – vonta be a beszélgetésbe: - Szabaddá tudod tenni magad?
Anya végre felpillantott a vacsorájából, és gondterhes arccal apára nézett, mintha nem tudná, mit mondjon. Végül, talán a bűntudata, talán az, hogy annak ellenére, hogy most nem tud velemi mihez kezdeni, az anyám, és legalább nyilvánosan úgy kellene viselkednie, így válaszolt: - Ki nem hagynám. Elvégre, minden bajnokin ott voltunk eddig. – majd összeszorított ajkakkal visszafordult a tányérjához, anélkül, hogy rám nézett volna.
Apa reményteljesen rám mosolygott, de nem tudtam átérezni az örömét. Addig nem, amíg a saját anyám a szemembe nem képes nézni.
*Visszaemlékezés vége*
- A múltkori eset óta nem jött szóba, de én hiszek benne, hogy félre tudja tenni a büszkeségét, és eljön. – felelte, majd terelni kezdte a témát: - Na de, ötkor kezdődik, ugye?
- Igen, szóval legkésőbb fél ötre legyél ott. – figyelmeztettem.
- Ne aggódj. Ott leszek. – mosolygott.
Viszonoztam a mosolyát, viszont tudtam, hogy még ha meg is ígéri, bármi közbejöhet a kórházban, ami miatt nem tud elszabadulni, ezért mielőtt észbe kaptam volna, a szavak csak úgy elhagyták a számat: - Miattam nem kell ám ott hagynod a kórházat. Tudom, hogy bármikor szükség lehet rád.
YOU ARE READING
Be Yourself
RomanceMindenki, aki ránézett úgy gondolta, hogy Alexandra Miller egy barátságos, kedves, segítőkész lány, aki egyben a lány focicsapat elképesztően tehetséges kapitánya is. Alexandra viszont úgy tekint magára, mint a lány, aki nem meri önmagát adni. Ugyan...