*3 tahun kemudian**2022*
*Dirah Pov*
"Ara jangan pegang benda bukan-bukan.kotor sayang"marahku kepada seorang anak kecil yang sudah mahu menganjak 3 tahun.
"Mummy... "Panggil nya sambil melihat ku..
"Iya sayang? "Sahut ku.
Aku melihat kearahnya.
Namun ara hanya tersenyum..."Nothing hehehe"gelaknya
Suka sangat kacau mummy dia.
"Pandai ara sakat mummy dia"muncul nadia yang sedang perlahan-lahan ke arah ku.
Maklumlah sedang pregnant.
Syukur 2 tahun lepas jungkook dan nadia selamat bersatu.Walaupun hampir saja dorang berpisah, yelah ego masing-masing namun berjaya jugak dorang hadapi.
"Kau ni nad.Susah-susah je buat air semua. Aku datang sini sebab nak tolong kau. Kesian kau sorang-sorang"ujarku sambil mengambil dulang ditangan nadia.
Perlahan nadia mendudukan diri.
"Susah apanya.. Air je pun"balasnya tersengih-sengih
Aku hanya tersenyum lalu melihat ara..
"Sekejap je ara dah besar kan."ujar nadia sambil melihat ara yang masih bermain tanah.
Budak tu kalau dimarah makin jadi..
Aku hanya mampu tersenyum.
Ye cepat masa berlalu...
Teringat dulu saat-saat aku melahirkan dia .....Kacau bilau..
Tersenyum aku bila teringat detik itu..
*FLASHBACK*
*2019*
"Pergh bapak ar. Banyak betul korang masak.Ni ada kenduri ke apa?"ujar jimin sambil terbeliak biji mata memandang hidangan di meja.
"Ye lah banyak,nak bgi makan kau pun dah berpinggan-pinggan."jeling yoongi.
Jimin hanya diam meredhakan diri sendiri.
"Mana yang lain? "Soalku
"Ada kat luar tu.Namjoon dengan Hana entah ke mana.. Asyik menghilangkan diri je.. Curiga aku"smirk ho seok.
"Kau curiga tapi kenapa muka kau nampak miang"pelik seokjin
"Sedap je mulut cakap aku miang."jeling hoseok
"Rasanya dah boleh dah kita makan.. "Muncul nadia yang sedang membawa makanan.
"Min min panggil yang lain."senyum yumi.
"Baik sayang... Baby ,appa pergi sekejap tau.. Jangan nakal"ujar jimin sambil mengusap lembut perut yumi.
Ye, syukur akhirnya mereka bakal menimbang cahaya mata..Gembira aku melihat bertapa bahagianya dorng..
Aku memandang perutku yang sudah membesar hanya menunggu masa sahaja.
Senyuman ku perlahan meluntur..
Bila mengingatkan taehyung..
Aku cuba kuat untuk anak ni...Tapi bila difikirkan lagi ,aku tak mampu. Aku tak mampu tanpa tae..
'I miss you'gumamku.
'Kemana agaknya taehyung pergi.'sedih aku bila mengingati nya.
Sudah hampir 7 bulan taehyung pergi tanpa berita.. Apa betul yang dia sudah tidak sayangkan aku