BAB 68

8 1 0
                                    


*Yoongi Pov*

Aku diam memerhati seokjin yang asyik melayan pesakitnya.

'Macam mana lah dia boleh handle penyakit dia dengan keadaan macam ni'gumamku.

Ya..Dia sakit.

Kanser otak

Tetapi seokjin boleh dikatakan beruntung dengan bantuan ubat-ubatan yang dia makan dulu memperlambatkan proses penyebaran kanser nya itu

Namun tak semestinya kanser nya mati... Disebabkan itu aku memaksanya sebaik mungkin untuk berubat..

Tapi dia... Haihh..

Aku tak sangka kawan yang aku kenal bertahun-tahun menyimpan rahsia yang amat besar demi menyenangkan hati orang lain. maybe?

"Kau termenung apa? Jauh nampak.. Dah sampai Afrika aku tengok"senyum seokjin.

"Aku tengok dinding hospital ni.. Bila agaknya dia nak cat baru "loya burukku.

Seokjin hanya tersenyum .

Mukanya yang dulu selalu memerah macam nak cendol sekarang pucat. Hmmm..

"Aku kan dah kata, kau patut rest buat sementara waktu ni.Buat Kemoterapi ..kau ni degil lah"ujarku tenang

Seokjin mendiamkan diri sahaja.

"Aku bosan, aku tak boleh kalau sehari tak Bau ubat-ubatan kat sini"senyum nya pudar sambil mendudukkan dirinya di kerusi.

"Kau jumpa ara tak nanti? "Soalku sebagai langkah berjaga-jaga.

"Ara? "Soalnya binggung.

Dan ini lah yang aku risaukan. Dia perlahan lupa akan sesuatu.

"ara anak dirah? "Soal seokjin tiba-tiba

Aku diam mengangguk.

"Ofcoz.. Aku rindu dia"senyum seokjin.

Tak.. Aku tak kuat tiba-tiba.

"Kau masih ada masa lagi seokjin.Kita buat rawatan lanjut lagi ye? Eunwoo dengan irene  kan kata mesti berkesan punya.. Lagipun kanser kau baru tahap 2..kita cuba ya? "Pujukku.

Sudah banyak kali aku cuba memujuk nya tapi hampa.

Dia hanya memberi alasan yang ara perlukan dia.

Ya aku akui sejak hadir je ara dekat dunia ni. Seokjin terus menganggap ara sebagai anaknya sendiri.

"Aku takut... Aku takut aku mati disaat aku berjuang nanti"keluhnya.

"Aku banyak hal lagi nak buat dekat dunia ni yoongi.Aku taknak sia-siakan masa aku"sambungnya.

"Aku tau.Tapi atleast bagitau yang lain.Dirah patut tau."ujarku serius..

"Bagi aku masa.. Aku perlukan masa nak bagitau dorang"ujarnya sambil memegang kepalanya seakan sakit disekitar itu.

"Kau okay tak ni??? Seokjin?? "Panikku apabila melihat seokjin seakan terumbang-ambing..

Aku memandang sekitar lobby hospital itu..

"Tolong!!!!!! Nurse!!! "Jeritku panik. 

Aku kembali melihat seokjin..

'Please...dengar lah cakap aku kali ni je'gumamku tanpa sedar air mataku menitis perlahan. 
.
..................................................................

*Dirah Pov*

Aku tersenyum melihat ara yang seronok bermain dengan Abg ipar ku dn jimin

Abg ipar?
Masih layakkah aku menganggap namjoon abah iparku?

Our Love Story [COMPLETED]Where stories live. Discover now