BAB 65

8 0 0
                                    

*Keesokan harinya*

*Dirah Pov*

Betul lah, bila orang berkata cinta,sayang ada yang tak berkekalan lama.

Mungkin itu yang dirasakan oleh taehyung beberapa bulan yang lalu.

Tapi aku?
Kenapa aku masih sayang kan dia?

Aku cuba, cuba untuk membenci seorang lelaki yang pernah bahagia kan aku.

Tapi yang aku dapat hanya rasa rindu, rasa sayang yang susah untuk aku hilangkan.

Jujur.. Bila melihat keadaan taehyung semalam aku jadi sebak, sedih. Aku nak genggam tangan dia, nak peluk dia. Tapi aku ego.

Aku ego.

Kejam atau jahat sangat ke aku pada masa lalu sampai aku dilahirkan untuk menderita macam ni.

"Aku sayang kau taehyung, aku sayang kau."gumamku perlahan.

Otak ku asyik memikirkan apa yang seokjin katakan semalam.

*Flashback*

"Tunggu dirah.... Tunggu"jerit seokjin yang sedang mengejar ku.

Langkah ku terhenti.
Deras air mataku tidak sekali pun terhenti.

"Kau sedar tak? Kau tipu diri kau sendiri?"marah seokjin sambil menatap tepat mataku.

Aku hanya diam.

"Taehyung tu sayangkan kau tau.Kisah dia dengan lisa dah tak ada dah tak ada makna. Apa yang taehyung rasa kan kepada lisa tu bukan cinta dirah. Tapi tu simpati. Simpati dan rasa serba salah."luah seokjin.

"Ye aku akui taehyung tu bodoh, sebab buat pilihan macam tu. Tapi dari apa yang aku nampak masa kau tak ada, aku tau taehyung tak cintakan lisa tapi dia cinta kan kau.Taehyung cuma keliru, keliru dengan perasaan dia"sambung nya lagi.

"Sudah lah, aku penat-penat dengan semua ni."nangis ku.

Seokjin perlahan memelukku erat.

Terhambur semua sedih ku di bahunya.

"Aku penat seokjin, aku penat untuk cuba bencikan dia.. "Luahku.

Seokjin perlahan-lahan mengusap kepala ku.

"Hentikn rasa penat kau dirah,teruskan rasa cinta kau dengan taehyung.kau tau kan sekarang taehyung perlukan kau. Dia akui dia salah tapi dia masih sayangkan kau dirah. Percayalah. Stay dengan taehyung. Mulakan kisah baru kau "pujuknya..

Aku melepaskan pelukan nya, lalu melihat seokjin yang tersenyum.

"Tapi kau?"aku rasa serba salah..

Seokjin mengusap lagi kepalaku.

"Cinta tak seharusnya di miliki dirah.Selagi kau bahagia dengan taehyung. Selagi tu lah aku jugak bahagia."ujarnya.

Tangisan ku tidak mampu berhenti apabila mendengar kata-kata seokjin.

'Kenapa kau cintai aku seokjin, kenapa? '

"Dah.. Kau sekarang kau balik dulu.Esok datang sini lagi. Baiki hubungan kau dengan taehyung. Ingat, kau bakal jadi seorang mummy tak lama lagi. Jangan stress sangat. "Pesan nya.

Aku mengusap air mataku.
Lalu untuk cuba tersenyum.

"Thanks seokjin"ucapku

"Sama-sama,esok aku ambil kau kat rumah.Sekarang kau rest dulu"senyum seokjin

*Endflashback*

Dia seorang sahabat yang baik.

Kerana dia aku cuba bangkit, bangkit untuk meneruskan sayang dan cinta aku kepada taehyung.

Our Love Story [COMPLETED]Where stories live. Discover now