BAB 38

7 0 0
                                    


*Dirah Pov*

Pelukkan seseorang mengganggu tidur ku..

Aku melihat jam di dinding sudah menginjak pukul 4:30 pagi..

Aku memandang gerangan yang memelukku..

"Lambat awak balik? "Ujarku kepada taehyung yang diam memeluk ku..

Tersenyum nipis aku melihat nya.. Penat la ni.

Aku baring menghadap mukanya yang kelihatan lesu/muram/sedih.. Tidak dapat aku gambarkan..

Sepertinya dia menghadapi masalah..

"Tae ...okay tak ni? Senyap je? Penat ke? "Soalku memandang taehyung yang seperti mengelamun memandang ku...

Perlahan tangannya memeluk erat..

Aku boleh rasakan dia seperti dalam masalah.. Mungkin aku perlu bagi dia masa untuk menceritakan kepada aku..

Lagipun taehyung sudah berjanji tidak menceritakan apa-apa masalah di tempat nya.

"Tae nak minta maaf. "Ujarnya sendu..

Aku mengerutkan dahi ku..

"Sebab? Tae balik lambat? It's okay.. Saya faham awak punya kerja.Saya tau awak bekerja untuk mencari nafkah.."senyumku..

Taehyung memandangku.

"Tae nak minta maaf untuk semua kesalahan tae buat.. Tae janji tae tak akan buat lagi"ujar taehyung tepat memandang anak mataku..

Hati aku luluh melihat kesedihan dia..

"Tae tak payah lah minta maaf kat dirah.. Dirah bersyukur sangat yang tae hadir dalam hidup dirah.. "Senyumku..

Air matanya menitik.

"Hey kenapa ni? Awak okay tak tae? "Soalku kerisauan..

Tak pernah-pernah dia kelakuan seperti ini..

"Awak penat sangat ni tae.. Pergi mandi..lepas tu awak turun makan.. Awak belum makan kan? "Soal ku

Taehyung menganggukkan kepalanya..

Aku bangun dari katil..

"Sekarang awak pergi mandi.. Saya panaskan lauk.. Dh cepat2 mandi"senyumku lalu keluar menuju ke dapur..

*Taehyung Pov*

Aku meratap langkah dirah yang sudah keluar dari bilik tidur ini....

Rasa serba-salah aku kepadanya sangat besar..

Aku lalai..

Aku bodoh..Macam mana?
Apa akan jadi kalau dirah tau yang aku dah terlanjur tanpa sengaja dengan lisa tadi..

Serabut, sedih, takut yang aku rasa..

Aku takut dirah akan membenci aku dan pergi jauh dari hidup aku..

Apa aku nak buat ni.. Tanpa sengaja air mata aku menitik..

Panggilan dari telefon ku mengganggu fikiran aku..

Melihat nama terpancar dari skrin telefon itu terus membuat aku mematikan telefon..

Lalu melangkah terus ke bilik air..

.................................................................

*Lisa Pov*

Aku membaling telefon ku.. Geram aku apabila taehyung menolak panggilan aku....

"Bagi dia masa.. U jangan gelojoh boleh?"ujar kim dowan partner baru aku

"I geram.I call dia tolak.hishhh"geramku

Our Love Story [COMPLETED]Where stories live. Discover now