*Namjoon Pov*Sebaik sahaja aku dengar berita tentang seokjin aku dan hana bergegas ke hospital..
Aku agak shock bila dengar dengar apa yang jungkook bagitau tadi.
Pandai betul seokjin jaga rahsia dia.
Sedih jugak bila dia tak nak share.
Ye aku tau dia tak nak aku dan yang lain risau, tapi benda ni benda besar.Aku rasa sedih dia tanggung semua ni sendirian.
Sebaik sahaja sampai, kawan-kawan aku yang lain sudah berada di hadapan wad seokjin.
"Benda ni benda penting yoongs asal kau tak cerita je... "Ujar hoseok Agak kecewa.
Yoongi hanya mendiamkan diri.
Jungkook dan jimin sudah termenung kesedihan..
"Dirah sudah lah tu, seokjin akan okay "pujuk hana ..
"Aku.. Aku try nak bagitau korang semua. Bukan aku tak nak. Cuma seokjin. Seokjin yang tak izinkan."terang yoongi.
Aku faham situasi yoongi.
Seokjin jenis susah nak share apa-apa yang dia rasakan dari dulu lagi.."Habis macam mana kau tau? "Soal jungkook.
Yoongi mengeluh..
"Aku dari dulu syak seokjin lain macam. Aku buat macam-macam untuk dia share masalah dia.Dia tak nak. So aku tak ada cara lain aku skodeng lah dia. Then aku dapat tau dia ada cancer"ujar yoongi.
"Hmmm ni pun nasib baik kau ambil langkah yoongi, kalau tak sampai ke sudah kita semua tak tau"celah nadia.
Dari jauh aku melihat taehyung tergesa-gesa ke arah kami.
"Huhhhh maaf aku lambat jalan sesak"muncul taehyung dengan wajah panik nya..
Ni lagi satu.. Esok dah nak pergi aussie.
Haihh, kenapa hidup aku ni menyedihkan."Seokjin??Seokjin macam mana? "Soal taehyung
"Dia ada kat dalam belum sedar."jawab jimin.
Taehyung mengeluh..
"Kau dah tau ke pasal seokjin? "Soal hana menatap taehyung.
"Dah.. Dia sendiri yang bagitau dekat aku"jawab taehyung..
So selama ni dorng bertiga... Haihhhh..
"Asal kau tak bagitau je kita semua dan kau yoongi aku tau kau taknak buat seokjin sedih.. Tapi benda macam ni, tak ada guna korang rahsia kan.. Sekarang kau tengok keadaan seokjin.. Mkin teruk"marah hoseok..
"Sudah lah benda dah jadi kita tak boleh salahkan dorang jugak"celahku
"Dah korang jangan risau.. Seokjin kuat dia cuma kurang rehat dan stresss. Esok dia start kemoterapi, kami akan buat sebaik mungkin"muncul eun woo
"Thanks eun, aku dah banyak kali nasihat dia rest tapi dia tu degil."keluh yoongi..
"Hahaha, biasalah dia memang macm tu. Tapi korang jangan risau buat masa sekarang dia dah stabil, so korang dah boleh balik. Esok boleh lah datang. "Senyum eun woo.
Fuhhh.. Lega aku dengar..
"Tapi boleh kan aku stay jaga dia malam ni? "Celah taehyung.
"Sure boleh. Kalau macam tu aku pergi dulu ye shift aku pun dah nak habis ni.Jumpa esok"ujar eun woo dn berlalu pergi..
"Aku balik dulu lah kalau macam tu, kesian nadia ni. Kalau apa-apa tae kau call aku tau"pesan jungkook.
"Hah aku pun nak balik ni kesian min jung dengan ara tu. Dirah jom balik sekali"ajak jimin