*Seminggu Kemudian*
*Taehyung Pov*
Sejak kejadian yang tak diingini aku berlaku..
Aku sedaya-upaya mengelak untuk berjumpa lisa.Aku tak minta semua tu jadi.Bangun-bangun dari tempat tu ,aku lihat lisa diam memandang aku..
Tapi aku juga bersyukur yang lisa tidak menceritakan kepada sesiapa termasuk dirah..
Aku takut, kalau dirah tau..
Dirah akan terus tinggalkan aku.Aku termenung melihat kertas kerja ku. Jam sudah menginjak tengahari, tapi perut aku ni langsung tak lapar.
Pening.. Pening memikirkan masalah aku ni..
"Sampai bila u nak abaikan i hah? "Ujar lisa sebaik sahaja masuk ke ruang kerja ku..
Datang dah...
Aku hanya fokus melihat kertas kerja ku.
Lisa terus berdiri tepat di depan meja kerjaku..
"Lelaki jenis apa you ni? Lepas apa yang terjadi. You terus abaikan i. You ingat i ni apa? "Marah lisa..
Aku melihat mukanya.Mukanya amat marah.
"I tak minta semua ni berlaku.. I sendiri tak tau macam mana i dengan you boleh jadi macam tu lisa. "Ujarku..
Lisa memicit-micit dahinya..
"Habis you nak abai kan i terus.. Buang i terus macam tu? "Ujarnya sedikit sedih ..
Aku pun tak tahu nak balas apa..
"You ad fikir tak kalau satu hari nanti i tiba-tiba pregnant anak u? You ada fikir tak? "Soalnya sambil menitis air matanya..
Aku terkesima.Aku tak boleh bayangkan apa yang akan jadi jika hal itu berlaku.
Aku mengeluh.Bangkit menuju ke arah lisa lalu memeluknya.
Lisa terus memeluk ku erat dan menghambur kuat tangisannya.
"Sorry.. I tak fikir pun semua ni berlaku. I tak minta pun.. "Pujukku..
Lisa hanya diam menangis..
"I terlalu sayangkan dirah.I taknak kehilangan dia lisa..I harap you rahsiakan hal ni.I janji tak abaikan you. "Sambung ku lagi..
Lisa mengeratkan lagi pelukan.
Entah susah untuk aku terangkan.
Hati aku ni seakan-akan terbuka sedikit untuk lisa.
Tak mungkin aku menyukai dia?.
Hati aku cuma luluh melihat lisa menangis seperti ini..Aku mengeluh ntah dah berapa kali aku mengeluh harini..
Tiba-tiba pintu terbuka kasar dari luar..
Terlihat yoongi dan seokjin yang sedang ketawa ketika masuk..
Sebaik sahaja meraka masuk terus gelakan mereka terhenti.. Terus fokus melihat aku dan lisa berpelukan..
Lisa melepaskan pelukan dan mengesat air matanya..
"Korang buat apa ni? "Soal seokjin memandang tajam aku dan lisa..
Aku mati kata.. Mulut aku kelu..
Yoongi juga memandang tajam kearah aku dah lisa..
"I cuma sedih sebab kehilangan seseorang.. Jadi taehyung tenangkan I. Kami tak buat apa-apa pun.."tipu lisa..
Aku tahu dia pasti membantu aku..
"Hmmm... Okay... Tapi ingat lain kali jangan buat macam tu lagi. Taehyung tu laki dirah.. Tak ke taehyung boleh mati kalau dirah masuk tiba-tiba nanti.. Kalau kau nak peluk pun peluk si yoongi ni hah.. Dia single.. "Bebel seokjin panjang lebar..