BAB 1

36 3 0
                                    

Dirah Pov

17/4

Genap 3 bulan perkahwinan ku dan taehyung..Alhmdulillah sepanjang perkahwinan ini masih belum ada pergaduhan antara kami.Teahyung sangat memahami aku..

Sedang aku membersihkan rumah, satu gambar terjatuh di lantai.. Dan apa bila aku mengangkatnya.. Aku tersenyum

Gambar aku, taehyung, yumi, Hana, nadia dan kawan-kawan lakiku semasa belajar di college ..

Tiba-tiba telefon ku berdering...

"Hello wei jom lepak luar, kitaorg ada kat starbucks ni"ujar si pemanggil

"Boleh tapi aku minta izin tae dulu, kalau okay aku gerak sana"jawabku

"Okay cun kami semua tunggu.. Bye pengantin baru~hahaha"terkekeh-kekeh ketawa si pemanggil

"Nad2 haiiih"keluhku dengan perangai si nad ..

Tiba-tiba ku terfikir kenapa lah Seokjin dan nad berpisah..Mereka dulu pasangan paling suweet kat college kami.. Ibarat air yang dicincang takkan putus.Kami semua Agak terkejut apabila mereka putus sebab kejadian itu berlaku di hadapan kami semua..

Flashback..

Author Pov..

"Mna si nad ni"tanya yumi sambil mencari kelibat nadia

"Mgkin dia tunggu seokjin sekali keluar class"ujar yoongi yang tiba-tiba muncul ntah dari mana.

"Kau ni boleh x jangan kacau aku"marah Hana akan namjoon yang dari tadi tarik rambutnya

"Kau ni namjoon jgn la kacau anak dara org ni"ujar hoseok sambil memerhati si namjoon..

"Suka hati la.. Aku nak kacau dia eleh..suara macam doraemon.. "Perli namjoon.

"Kalau aku doraemon, kau apa? Dinasour? Dah pergi kacau org lain"marah Hana sambil mengeluarkan telefon lalu membuka tiktok..

"Korang ni asyik gaduh je, nanti kahwin aku tak tahu.. Hahahaha"usik taehyung..

"Kan.. Setuju sangat.. Mesti suweet kan"smirk dirah..

"Kitaorg?! "Jerit Hana dan namjoon serentak

Angguk taehyung..

"No..?! "Tegas hana

"Eleh macam aku nak"perli namjoon sambil menjeling ke arah Hana.

Yumi asyik memerhati taehyung yang sedang tergelak.. Tetapi jimin tiba-tiba berdehem bagi yumi sedar akan dunia nyata..

"Termenung jauh nampak"perli jimin..

Belum sempat yumi menjawab tiba-tiba muncul kekecohan di belakang mereka..

"Okh seokjin nad? "Ujar dirah..

Mereka semua terus bergerak kesana..

"Awak tau x awak tu ego.. "Marah nadia..

Seokjin masih membisu..

"Nad seokjin kenapa ni? "Tanya yumi yang muncul di tengah mereka berdua

"Kau tanya lah dia ni.."bentak nadia..

"Apa jadi bro? "Soal jimin

"Xde apa"balas seokjin tenang..

"See xde apa awak cakp? "Terkejut nadia..

"Abis awak nak saya cakap apa? Awak terlebih emosi sampai overthinking semua ni? !"bentak seokjin..

"Wait kalau korg gaduh macam ni masalah takkan selesai"tegur dirah lembut..

Our Love Story [COMPLETED]Where stories live. Discover now