BAB 15

9 2 0
                                    

*Seokjin Pov*

Aku memerhati taehyung yang sedang turun dari tangga..

Nampak sangat pening tu.

Aku mengeluh..

"Macam mana aku ada kat rumah kau ni? "Soal nya

Aku terus meletak nasi goreng yang baru saja aku masak di meja..

Lalu mencekak pinggang..

"Macam mna? Aku ambik kau semalam kat club"ujar aku keras..

Taehyung tergaru-garu kepalanya..

"Kau tahu kan dirah tak suka kau pergi tempat-tempat macam tu.."ujar ku lagi..

"Aku pergi sana dengan jimin sebab nak jumpa klien lisa.. Klien dia nak jumpa kat sana.. Tak tau pulak aku terbabas sekali"terangnya..

Aku menepuk dahi..

"Terbabas la sgt.. Dulu dirah hampir mintak putus dengan kau sebab club, kau nak benda tu repeat balik ke? "Bebel aku terus

Aku melihat kearah namjoon yang baru saja datang..

Habis la kau taehyung..

Dia memerhati taehyung..

"Kau tahu kan kau tu laki orang..Kalau dirah tahu masak kau."marah namjoon..

"Aku terpaksa la.. Lagipun aku pergi sana sebab urusan kerja.."jawab taehyung..

"So kau tak boleh ke suruh klien lisa tu buat kat tempat lain"namjoon masih dengan muka ketatnya..

"Aku dah try.. Tapi dia tak nak so aku dengan jimin terpaksa pergi.. "Jawab taehyung lagi..

"Dah tu kalau dirah tau, kau tak fikir ke dia sakit hati ngn kau? Kerja tu ringan-ringan lah.. Kau tu ada bini kat rumah duduk sorg.."nasihat namjoon..

Aku memandang namjoon dan taehyung..

Aku ni nak breakfast bole pulak nak gaduh depan aku..

"Betul kata namjoon tu taehyung.. Memang dirah tak kata apa-apa.. Tapi hati dia, sapa tau"ujarku sambil menepuk bahu taehyung..

Taehyung terus mengeluh panjang..

"Dah breakfast dulu pastu kau mandi then balik..kesian bini kau risau kau tak balik"ujar ku lagi..

"Dirah tau tak hal semalam? "Soal taehyung..

"Tak aku cakap kau tidur sini.. Nasib baik si jimin tu bagitau..kalau x merempat lah kau bertiga dalam tu"bebel aku..

Namjoon diam memakan nasi goreng..

Marah lagi lah tu.. Haihh...

"Dah ar jangan la marah aku.. Aku janji tak buat lagi.. "Ujar taehyung tiba-tiba sambil membuat muka comel ke namjoon..

Aku yang nak suap nasi terus rasa hilang selera..

Namjoon menjeling lalu menyuap nasi ke mulutnya..

"Minta maaf kat bini kau tu.. Bukan aku..aku bukan bini kau. "Kata namjoon lalu bergerak bangun dari kerusi..

Aku dan taehyung memandang nya..

"Lusa jangan lupa wedding saeng..Bawa dirah tu"pesan namjoon lalu bergerak pergi..

Taehyung menepuk dahinya..

Sah lupa tu.. Faham sangat dah..

Dia ingat cuma kerja, kerja, kerja..

"Dah makan cepat.. Pastu mandi then balik.. "Arah aku..

Our Love Story [COMPLETED]Where stories live. Discover now