*Dirah Pov*"Kau tau tak aku hampir nak terberanak bila dengar jungkook kata namjoon melamar hana semalam hahahaha"heboh nadia disisiku.
Hana tersipu malu.
"Aku dari nak tidur awal terus terberliak mata baca grup, aku ingat prank"ujar yumi.
Aku pun tak percaya.Ye lah asyik gaduh je.
Nampak harapan nak berbaik pun 50/50 tup tup namjoon melamar semalam."Kau fikir?Aku ni macam mana semalam? Aku dah siap-siap dah nak bergaduh mulut dengan dia. Terus tiba-tiba dia melutut. Aku lemah beb"ujar hana menutup mukanya
"Atleast namjoon tu berani. Hope jadi lah ye.Ingat, Saling bertolak ansur.Jangan nak bergaduh je."Nasihatku.
"Hah betul tu.Kau jangan marah - marah je hana nanti. Kang namjoon tu lari pulak"usik nadia.
"Eleh kau pun dengan jungkook jangan garang nau.. Hahahah "ketawa yumi.
"Tu kes lain"balas nadia..
Aku memandang ara yang asyik bermain dengan min jung.
Suka sangat sampai aku pun terabai.
"Hah kau dirah."panggil hana
Aku memandang mereka.
"Apa? "Soalku
"Kau macam mana? "Soal nadia berhati-hati.
Aku tersenyum.
"Aku? Macam ni je lah. Macam mana lagi. Aku happy je. Ara ada dengan aku. "Jawabku ..
"Taehyung? "Soal nadia lagi.
"Haah pasal dia.. Dia memang tak nak tengok kau dengan ara ke apa? Ke dah ada orang baru? "Ujar hana..
Entah... Kalau taehyung ada orang baru aku?
Aku lah yang bodoh masih berharap.."Entahlah aku tak tau nak cakap apa"senyumku.
"Seokjin kan ada"Cadang yumi.
Dorang ni sebenarnya tak habis-habis nak aku dengan seokjin.
Ye aku tahu seokjin suka kan aku, sayangkan ara.
Hati aku tak boleh. Aku cuma anggap seokjin tu sebagai seorang abang saja. Tak boleh nak lebih.
Hmmm.. Mungkin aku terlalu sayangkan taehyung.
"Habistu kau nak selamanya macam ni? Kesian ara. "Ujar hana
"Betul kata hana tu dirah.Tak salah kau mencuba bukan? "Pujuk yumi.
"Korang ni bukan biasa-biasa ya.. Aku masih ada status. Korang pun tau kan aku masih sayangkan taehyung. Lagipun seokjin tu macam abang aku. "Luahku.
Nadia mengeluh.
"It's okay. Tiba masanya kau akan penat jugak tunggu si taehyung tu. So apa-apa keputusan kau kitaorang okay je. "Kata nadia mengusap tangan ku.
"Ye betul. Asalkan kau ada selalu dekat-dekat kitaorg boleh lah kita ghibah selalu..tak gitu "usik yumi
"Ye... Ghibah tu mesti.Tanpa ghibah sunyi aku.. "Gurau hana.
"Tak baik asyik bergosip. Kau tu dah nak kawin"Usikku
Hana cemberut mendengar kata-kata ku.
Nadia dan yumi sudah tergelak-gelak melihat reaksi hana..
Aku pula hanya tersenyum menghabiskan sisa teh hangat di tanganku.
.................................................................
*Seokjin Pov*
Hampir nak terkeluar jantung aku apabila taehyung dan yoongi tiba-tiba muncul depan aku.