BAB 43

9 0 0
                                    


*Dirah Pov*

Aku hanya mengelamun memandang ke luar tingkap.

"Eh aku tengah cakap dengn kau ni, dengar tak? "Sergah seokjin yg sedang memandu.

Aku terus memandang nya..

"Hah?? Kau cakap apa? "Blur ku..

Seokjin menepuk dahinya..

"Aku cakap.. Kau okay ke tak, muka kau pucat.. Nak tak aku bawa pergi hospital dulu check. "Ujar seokjin..

"Oh.. Tak apa. Aku okay. Lagipun aku kena cepat balik, takut kalau taehyung dah balik. Kesian dia"jelasku.

"Haih.. Kalau dah begitu okay lah. Aku pun tak boleh paksa kau. Tapi kalau aku dapat aduan dari yumi ke, nadia ke, atau Hana yang kau masih pucat,tak teragak-agak aku heret kau pergi hospital"bebelnya..

Aku terfikir, ye lately ni aku rasa kurang enak badan. Patut ke aku check kat hospital?.

"Ermm, wei.. Aku nk mintak tolong boleh? "Ujarku memandang seokjin.

"Hah apa? "Soal seokjin memandang ku sekilas..

"Next week, aku nak buat medical checkup dekat kau boleh? "Soalku..

Seokjin berkerut dahi..

"Kau sakit kan? Kan aku cakap.. Cepat2 pergi hospital "marahnya

"Bukn sakitlah.. Aku rasa badan aku lately ni lain macam.. "Rungutku..

"Hmm..yelah.. Suruh taehyung tu bawa kau.. Ni tak ,ada ke jalan sorang-sorang, bahaya tau tak"bebelnya lagi..

"Aku tak nak susah kan dia.. "Keluhku..

"Dah kau isteri dia..Apa yang susah.Aku tak tau masalah korang apa.. Satu je aku nak pesan.Berbincang elok-elok.semua masalah ada jalan penyelesaian nya"pesannya..

Bukan aku tak nak berbincang,Aku cuba tapi waktu yang tak kena.

"Hah tu kereta taehyung dah ada.. Makna nya dia dah balik tu."ujar seokjin sebaik keretanya masuk ke halaman rumahku..

Sebaik sahaja seokjin berhenti kereta, terus dia turun.

"Eh kau turun kereta buat apa? "Soalku pelik..

"Nak tumpang toilet boleh? "Ujarnya lalu terus berlari masuk ke dalam rumah ku..

Dlam masa tu taehyung jugak keluar dari rumah memandang aku lama..

Perlahan aku ke arahnya..

"Awak nak makan apa-apa? "Soalku kepadanya..

"Tak payah, dah makan tadi.Btw kenapa keluar tak bagitau. Elok ar tu keluar tanpa izin suami"soalnya tegas.

Aku menundukkan kepala ku..

"Tdi dirah dh call tae.. Tapi tak dapat. Lagipun tadi dirah pergi ambil baju kita berdua untuk wedding jimin ngn yumi"jelasku..

"Kalau tak angkat makna nya tak boleh pergi.. Lain kali, jangan memandai keluar.Ni apasal balik dengan seokjin? Kenapa tak naik je grab je. "Ujarnya tegas..

Aku memandangkan nya..
Aku cuba untuk senyum..

"Tadi dia pelawa tumpangkan, lagipun dh malam susah nak dpt grab"ujarku sambil tersenyum tipis..

"Sebab tu aku cakap jangan keluar"tengking nya

Mukanya mula merah.. Nampak sangat dia marah aku..

Aku tahan untuk tidak menitiskan air mata..

Tiba-tiba seokjin muncul..

"Thanks tumpangkan aku toilet"ujar seokjin tersenyum..

Our Love Story [COMPLETED]Where stories live. Discover now