Şaşkınlıkla bana bakan merihe tedirgin gözlerle baktım. Kalbim ağzım da atıyordu. Elim istemsizce kalbime gitti. Neden bu kadar hızlı atıyorsun ki?
Gözlerin de o an bir pırıltı gördüm. Yüzün de kocaman bir sırıtma oluşurken anlamak ister gibiydi.
"Na-nasıl yani?"
Kekeledi mi o?
"Be-ben pamire bizim peşimizi bıraksın diye biz sevgiliyiz dedim. Şakacıktan sevgilim olur musun?"
Şakacıktan...gülüşü yüzün de donakalırken boğazını temizleyerek kendine gelmeye çalışarak sırıttı."Olurum...olmam mı ya."
Kıkırdayarak başımı salladım. Neden bu durumdan oldukça keyif alıyordum.
Kolunu omzuma atarak yürümeye başladığın da yandan bir bakış attım.
"Ne? Sevgilim değil misin kızım."
İçimden bir ses bu durum merihin işine geldiğini söylüyordu?"Şuan etrafta kimse yok yalnız."
"Olsun."
Başımı yüzüne doğru kaldırdığım da yüzünde ki kocaman sırıtışla ileriye baktığını gördüğüm de, önüme dönerek sırıttım.
"Acaba bizimkiler ne diyecek?"
"Kesinlikle-"
Cümlesine devam etmeyerek koca bir kahkaha attı. Evin önüne gelmiştik bile, her ne kadar merak etsem de sormayıp evin içine girdim.can ve acar yine oyun oynuyorlardı. Can umursamaz bir şekil de ikimize bakarak önüne dönerken gözlerini far görmüş tavşan misali kocaman açarak kenetli olan ellerimize baktı.
"Lan acar, oğlum ben uyumadan rüya görmeye başladım."
"Ne diyon lan?" Can acar'a gözleriyle ellerimizi işarete ettiğin de acar'ın ağzı kocaman olmuş elinde ki oyun kolu yerle buluşmuştu.
"Hassiktir."
Merihle birbirimize bakarak kahkaha atmaya başladık. Tepkileri mükemmeldi!!"Oğlum, oha!"
Gülümsememiz onların da yüzüne yansımıştı.
"Hey, çocuklar sakin olun. Bu sadece bir oyun."
"Nasıl oyun."
Merihin elinden elimi sıyırarak koltuğa yayılarak oturdum.
"Pamire merihle sevgili olduğumuzu söyledim ve bunu okulda ki çoğu kişi de duydu."
Can hala gözleri kocaman bana, daha doğrusu bize bakıyordu.
"Bu çok iyi yalnız.Pamir böylece senden uzaklaşır."Acar'ın söylediği şeyle umutsuzca başımı olumsuz anlamda salladım.
"Aksine onu daha da hırslandırır. Beni sinirlendirmişti, kendime engel olmadım öyle dedim."
Gerilerek hepsinin yüzünde gözlerimi gezirdim.
Merih yanıma gelip elimi tuttu.
"Birlikte hallederiz o halde."
Korkusuz süpermen...gülerek gözlerine bakmaya devam ederken öksürük sesiyle aniden ayağa kalkıp karşılarına geçerek ellerimi belime koydum."kalkın temizlik yapacağız !!"
Gözlerini kocaman açarak birbirlerine bakıp koro halinde bağırdılar."Ne!!"
"Ne demek ne! Çabuk düşün önüme. Can, sen banyoya gidip iki kova sıcak su ayarlıyorsun. Çabuk!Merih, sen süpürgeyi alıyorsun hemen. Kendi odandan başlayarak süpür. Acar sen yerleri sileceksin, can biz seninle birlikte toz alacağız."
Hala şok için de bana bakarlarken kaşlarımı çatarak çığırdım.
"Hadi!"
Hepsi koşarak dediklerimi yapmaya giderken sinsice sırıttım. Eğlenceli bir temizlik olacaktı.Herkes kendi görevlerini yapıyordu. Başlarına tam bir cadaloz kaynana gibi dikilip düzgün yapmaları adına uyarıyordum. Söylene, söylene, yerleri silen acar'ın yanına gittim.
"Bastırmıyorsun bak. İyice bastır, yerleri okşa diye vermedim sana bezi!"
Sinirle gözlerime bakıp sert sert silmeye başlarken kıkırdayarak yanından ayrılıp merihe baktım. Süpürgeye kaşları çatık bir şekilde bakarak düğmelerini arıyordu.
Gözlerimi devirip süpürgenin başlatma tuşuna bastığım da şirince sırıttı."Ha o orada mıydı ya?"
Can'ın yanına gittiğim de şarkı açmış halinden keyif alır bir hali vardı. Ben de kendi bezimi alarak tozları silerken can dans ederek şarkı söylüyordu.
"Çingenem, çingenem! Kara gözlü çingenem!"
Kahkaha atarak can'ın yanına geldim.
"Bak tavşanım böyle yapacaksın."
Dans hareketlerini gösterdiğin de ben de canla birlikte dans etmeye başladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sarmaşık
Literatura FemininaŞaşkın bir halde beni duvarla arasına alan kara gözlere bakıyordum. Sarhoştu...hem de çok. Başını boynuma gömerek derince kokladı. Yerimde mıhlanmışcasına durmuş, tepki veremiyordum. Parmağını boynuma doğru sürtüp fısıldadı. "Sen zehirli bir sarmaşı...