Groda!

671 28 15
                                    

- Klara -

Vi satt fortfarande hemma hos Simon. Klockan var redan 18.30 och vi skulle precis hugga in i maten som stod på bordet när det ringer på min mobil. Jag tog upp min mobil från bakfickan.
- okänt nummer! Sa jag och funderade på om jag skulle svara eller inte. Tänk så var det någon som ringde från sjukhuset och det hade hänt något med morfar? Fast det skulle ju inte stå okänt nummer då? Men ändå...
- ska du svara eller inte? Suckade Louis. Jag nickade och svarade.

K= Klara O = Okända...

K- hallå?
O- vem är det?
K- klara! Du då?
O- men Klara, hör du inte vem det är?
K- ... Morfar??
O- hahaha!!
K- Morfar, ååhh vad jag saknar dig!!!
O- jag saknar dig också Klara! Och vet du vad?
K- vadå??
O- jag sitter på flygplatsen och väntar på att jag ska få gå på flyget till London!
K- SKOJAR DU!!???!!! OMG!!! ÄNTLIGEN KOMMER JAG ATT FÅ TRÄFFA DIG IGEN EFTER TYP 3 MÅNADER! Och du kommer att få träffa Harry och du kommer att kunna se min lägenhet!! och vet du!!? Lea är här också!!!
O- hahaha, ta det lite lugnt! Det ska bli jätte roligt att komma! Men vem är han, Henry?
K- haha, Harry!
Harry gav mig en frågande blick eftersom att han hörde sitt namn men han förstår ju inte svenskan vi pratar.
O- okej, men klara jag måste gå nu, jag får gå in till flyget! Men det står att det ska landa om 9 timmar, så det skulle vara bra om du var vid flygplatsen då! ( vet inte hur lång tid det tar på riktigt )
K- aa, okej hej då morfar!
O- hej då gumman! Sa vi innan jag la på.

- omg!! Vet ni vem som kommer??
- vem fråga Niall nyfiket.
- MORFAR!!! Skrek jag av glädje.
- åh vad roligt! Har typ inte sett honom på evigheter! Skratta Lea.
- jag vet! Harry du måste få träffa min morfar! Kan du typ komma imorgon klockan 13.00 eller något? Fråga jag.
- ehm, visst! Men ska inte vi typ vara med varandra under natten också? Fråga han.
- eh, asså jag skulle vilja det men, jag måste typ fixa i min lägenhet lite mera och så, innan morfar kommer! Sa jag.

22.10

Nu var jag äntligen klar med lägenheten. Jag hade åkt hem direkt efter att jag ätit hos Simon. Harry, Niall och Lea åkte också hem då, men dem andra skulle stanna hos Simon en natt till. Inte fattar jag varför...
Jag hade satt upp vita gardiner, dammsugit och moppat golv, tvättat fönster, lagt i tvätten i tvättmaskinen, diskat allt, bytit lakan till sängarna, lagt fram nya filtar till soffan och bara plockat undan. Sen har jag ju dammat också! Jag gillar att hålla det snyggt hemma, men jag är inte så bra på det, så när jag väl kommer in i mitt städ- sinne, så kör jag all in!!

Just nu så var jag inne i badrummet och gjorde mig redo för att sova. Jag ska ju ändå upp ganska tidigt eftersom att jag skulle hämta morfar på flygplatsen klockan 04.00 så det var lika bra att gå och lägga sig.
När jag var klar så hoppade jag i den nybäddade sängen.
" Pling" lät det från min telefon. Jag tog min mobil som låg på nattduksbordet och kollade på skärmen.

"Harry❤️😘" stod det. Jag öppna meddelandet.
Från: Harry❤️😘
Skickat: 22.18

Godnatt sötis!😘
// xx din Harry

Jag log till det söta meddelandet och svara.

Till: Harry❤️😘
Skickat: 22.19

Sov gott babe!❤️
Puss // xx din groda.

Japp, han kallar mig groda... Men det är inget att säga till om, han vägrar att sluta säga det. Men, han säger att han tycker grodor är söta... Så det är ju ett plus.

Jag vaknade klockan 03.15 på morgonen av att min väckarklocka ringde. Det tog ungefär en kvart att åka till stationen så jag har en halvtimme på mig att göra mig klar.

Jag tog på mig mina mys-kläder vilket innehöll ett par gråa mysbyxor, ett vitt linne och en munktröja. Jag satte upp håret i en slarvig bulle och släpade mig ut till köket för att ta en frukt. Jag blir alltid hungrig på morgonen så även om jag ska äta frukost sen med morfar så måste jag äta något nu också.

Jag satte mig i den röda lilla bilen som jag hade eftersom att Emelie ( min manager ) tyckte att jag behövde ha den.

När jag var framme vid stationen så parkerade jag bilen så nära ingången/utgången som möjligt och kollade på klockan i mobilen. 03.58. Men flyget var redan här. Jag låste bilen och gick in i den stora byggnaden. När jag kom in så satte jag mig på en bänk, några meter ifrån utgången.
Det tog ett tag innan jag såg morfars bruna vår jacka. Jag sprang i full fart fram till honom och kramade om honom.
- MORFAR!!! Åå, jag har saknat dig så mycket!! Sa jag.
- lilla gumman, jag har saknat dig också. Men! Vad lång du har blivit! Skratta han och jag skrattade med honom.
- så, ska vi gå tillbaka till bilen? Fråga jag och han nickade. Jag hjälpte morfar med väskan och vi gick tillsammans ut till bilen igen.

- såå... Vart är han? Fråga morfar helt plötsligt.
- va? Vem??
- han Henry?
- jaha, du menar Harry?
- så var det ja!! Skratta morfar.
- aa, men han är hemma hos sig. Han ska komma lite senare idag! Jag ville bara få lite ensamtid med dig först! Sa jag och morfar skrattade igen.
- när kommer han då? Jag vill ju träffa pojken som stulit mitt barnbarns hjärta! Sa morfar.
- haha, han skulle komma runt ett! Svara jag.
- okej, då hinner vi sova lite då! Skratta han.

12.35

Nu hade jag och morfar sovit, ätit och fixat med hans saker till gästrummet. Jag stod i mitt rum och sminkade mig när jag fick ett sms.

Från: Harry❤️😘
Skickat:12.36

Åker nu, kommer lite tidigare till min groda!😘 // xx Harry

Till: Harry❤️😘
Skickat: 12.37

Okej, see you bby!😚😍// xx din groooda

Jag gjorde klart min sminkning på 5 minuter eftersom det bara var mascara kvar. Jag thade redan satt upp håret i två långa slappa flätor. Jag gick ut ur mitt rum och knackade på, på gästrummet där morfar var.

- morfar, Harry kommer om typ 10 minuter! Ropa jag.
- okej, då kommer jag ut straxt! Svarade han och jag gick ner till hallen och satte mig i soffan. Jag drog upp min mobil ur fickan. Jag gick in på Instagram och tog en selfie och la ut. På bilden hade jag en oseriös min och till texten under så skrev jag: don't dream your life, live your dreams!❤️

"Knack, knack" lät det från dörren och jag bokstavligen hoppade upp ur soffan och fram till dörren.
Jag öppnade dörren och slängde mig i hans famn med ett stort leende på läpparna.
- varför så glad grodan? Frågade han och kysste mig en gång på läpparna innan han gick in och tog av sig ytterkläderna. Jag stängde dörren och väntade otåligt på att han skulle bli klar så att jag kunde kyssa honom igen.
- vet inte! Bara så glad att morfar är här och att jag har världens bästa pojkvän som jag stolt kan visa upp för honom! Sa jag glatt och kysste honom några gånger.
- aha, vart e han då, aldså din den dära bästa pojkvännen? Skämtade Harry och jag slog till honom löst på armen innan jag kysste honom för femte gången.
- precis framför mig! Sa jag och kysste honom igen. Han la sina händer runt min midja och jag la mina runt hans nacke och lekte med hans bruna, söta lockar. Vi backade så att min rygg stod mot väggen och kyssen blev lite mer passionerad.
- Klara - är inte - din - morfar - här?? Frågade han mellan kyssarna. Jag suckade men kysste honom en gång till innan jag gick ut från hallen.
- han är på gästrummet men han skulle komma snart! Sa jag och vi satte oss i soffan och jag slog på tv:n.

Efter en stund så kom morfar in i vardagsrummet. Jag och Harry reste oss upp.
- morfar, får jag presentera min... Pojkvän, Harry! Harry, detta är min morfar Lars! Sa jag och dem skakade hand.
- trevligt att träffas Lars. Sa Harry.
- ja, ja det är så roligt att äntligen få träffa pojken som mitt älskade barnbarn fallit för! Sa Morfar och drog in Harry i en kram. Jag såg på Harry att han blev chockad men kramade sedan lite stelt tillbaka.
- jaja, morfar sno inte min pojkvän nu! Sa jag och vi skrattade.
- jaha! Vill ni ha lite fika? Frågade jag och dem nickade.
- ja det skulle vara trevligt! Sa morfar och vi gick tillsammans in i köket.

------------------------------------------------------------

Hoppas att ni gillade detta inte så händelserika kapitlet! Har verkligen försökt att få upp det så snabbt som möjligt! Hoppas att ni får en bra fredag imorgon!

// Bella 💖😝😄😜😛😀💗😃💞👍

Harry Styles!Where stories live. Discover now