The secret word...

638 23 8
                                    

- Klara -

Jag vaknar med en varm arm liggandes runt min midja. Jag suckar och vänder mig om för att få en skönare position men när jag då ser klockan på nattduksbordet så reser jag mig istället upp. 09.55. Jag sa till morfar att jag skulle vara hemma runt lunch...
- Harry... Jag skakade om honom lite där han låg på sängen och sov fridfullt. Han gnydde till lite men vände sig bara om sen. Jag suckade men böjde mig ned över honom och kysste mjukt hans läppar.
- Harry, you have to wake up!
- I don't want to... Svara han.
- but you have to if you want to talk about yesterday! Sa jag samtidigt som jag tog på mig mina jeans.
- but... Ah, okey... Suckade han och reste sig upp.
Jag tog mina kläder och gick in i badrummet. Jag satt upp håret i en slapp knut mitt på huvudet innan jag började lägga på ett lager mascara. Jag får inte ha på mig så mycket smink eftersom att senare idag så ska jag till jobbet och fotas till någon känd tidning. Morfar skulle följa med eftersom han ville se hur jag jobbade och så. Men jag började inte jobbet förens klockan 15 så det var ett tag kvar. När jag var klar på toan och hade satt på mig mina kläder så gick jag ned till Harry som redan satt vid bordet med frukost framdukat.
- i made breakfast to us. Sa han och log stolt mot mig. Jag log tillbaka och satte mig ned mittemot honom.
- oh, this looks really good! Sa jag och kollade ut över bordet. Det låg massor med olika frukter i skålar, Nutella, mjukt bröd, fil, yoghurt, flingor, juice och massor med fler goda saker fint framdukat på bordet.

- so, about yesterday... Började jag och förde en sked med hallon yoghurt till munnen.
- yeah... I'm so, so sorry, but i do not regret anything actually! He deserved it!
- Harr-
- yeah, i know... But please, forgive me, i promise to not do it again! Bad han.
- yes, i forgive you about that... But there is one thing i want to speak with you about... Fortsatte jag.
- about what? Fråga han nyfiket.
- you know... I love you so damn much, but... Sometimes it just feels a little bit... I don't know... Wrong? No not wrong, just... Not right...
- a-are you b-breaking up with m-me? Fråga han tyst och jag skakade snabbt på huvudet.
- no, I'm definitely not! I just want you to know that I don't like when you... I mean... Ahh, it's so hard to explain! You know, in one second you're the most helpful guy and nice but the next second you get angry and say mean things. And I don't feel so... comfortable with that. Berättade jag och Harry såg på mig med ledsna ögon.
- i know Klara, and I'm sorry but, i have a very short temperament ( vet inte om det heter så på engelska men temperament) and When i get mad i just do things without thinking. I don't know what to do...
- oh, Harry I'm sorry...
- yeah...
- I know!! Utbrast jag.
- what?
- we can have a world you can say when you're getting mad so i know when to take you away or do something about it!
- yeah... We can try... But what world?
- i don't know something you can say whenever.
- hm, maybe... Apple?
- no, thats to obviously... It most be something like... Öhm... LOVE!
- what? Love?
- yeah! It's perfect ! Log jag och gav Harry en high-five.

- Harry, I have to go now, Lars is waiting...sa jag och då jag kom ned i vardagsrummet där Harry satt.
- okay, I'll drive you.
- you don't need to, Harry, I can walk.
- no, I want to drive you home.
- okay.

- you coming back to me after work? Fråga Harry när vi stannade bilen utanför mitt hus.
- Harry, my grandpa is here, i can't be with you all the time...
-oh... Okay...
- Harry, I'm sorry, we can be together all the time when he went back home!
- yeah.
Vi steg ur bilen och började gå upp till min lägenhet. När vi gått upp en trappa så låser jag upp dörren. Eftersom att morfar ska åka hem i morgon kväll så kanske inte Harry träffar honom något mer så han ska säga hejdå nu.
- Vi är hemma!! Ropa jag.
- jag, är i vardagsrummet! Fick vi som svar, eller jag då, eftersom att Harry inte fatta någonting.
Vi tog av oss ytterkläderna och gick vidare in i vardagsrummet där morfar satt. Han kollade på något tv-program om naturen och jag suckade. Jag har så dåligt samvete, att jag sov över hos Harry när morfar bara är här i några dagar.
- oh, hi. Sa morfar och kollade förvånat på Harry.
- öhm, i just thought that we maybe won't meet again if you go home tomorrow so, i just wanted to say god bye...
- oh, yeah, I haven't thought of that. Svara morfar och jag log.
- can you two just wait for a second, I have to go to the bathroom... Sa jag och gick iväg till badrummet.

- Harry -

- Harry, before I leave tomorrow i just want you to know that I'm very glad Klara have you. You are a good guy! I think Klara maybe have told you about her family. I'm old and I don't know for how long i will live anymore. So I'm glad to know that she always will have you to take care of her. She may not say it, but i know that she needs someone that loves her and take care of her. Even tho she's a strong girl, maybe the strongest i know, I do also know that she cant be that strong forever... Sa Klaras morfar till mig. Jag log åt honom.
- I will take care of her and I'm glad that you trust me! And yes, i do love her!
- I'm back! Ropade Klara och jag log mot henne där hon kom in till oss i vardagsrummet.
- Klara, can't Harry follow us to your work to? Frågade Lars.
- ehm... Hon slängde en frågande blick på mig, och jag nickade.
- öh, sure! Svara hon.
- good, i like him! You've got a really good boy here Klara! Sa Lars.
- heh, yeah i know that. Why don't we take something to eat? Fråga Klara och vi förflyttade oss in till det lilla köket.

- hej, Emelie, det här är Harry, som du readan träffat, och min morfar Lars! Sa jag och Emelie hälsade på dem. Emelie kan svenska eftersom hon har jobbat där i några år innan hon åkte tillbaka hit och jobbade.
- vad roligt att dem är med, men du måste byta om nu, här är din blus och jeansen är i omklädningsrummet! Sa hon och puttade bort mig.
- vänta!! Vart ska dem två vara? Fråga jag.
- eh... Dem får kolla på! NI TVÅ KAN GÅ ÅT DET HÅLLET OCH SEN EN DÖRR TILL VÄNSTER! Ropade hon till morfar och Harry.

- Emelie... Jag vet inte om den här blusen passar så bra... Det kanske ska vara en större storlek. Sa jag när jag gick ut från omklädningsrummet.
- Klara, Klara, Klara... Du måste lära dig att bete dig som en modell! Modeller ska ha små kläder, visa sig och få mycket uppmärksamhet! Du måste lära dig att inte bara vara en modell utan också bete dig som en modell! Sa hon och drog ut mig till fotograferingsrummet eller vad man ska säga, och innan jag han protestera så drog fotografen med mig till den vita bakgrunden.
- okey, first of all you just gonna stand there and look beautiful, so just be yourself! Sa han och blinkade mot mig.
Jag ställde mig bara framför kameran och log. Det blev väldigt stelt.
- come on, smile for real! Sa fotografen. Jag gjorde ett försök till men det blev bara ännu konstigare. Fotografen suckade och gick fram till mig.
- what do you need to smile for real? Fråga han och jag ryckte på axlarna.
- I KNOW!! Ropade Emelie! Hon gick ur rummet men kom sedan in igen med Harry efter sig. Jag log åt hur förvirrad han såg ut att vara, fast ändå så het... *klick*
- perfect! Sa fotografen.
Harry satte sig ned på en pall.
- we can take five minutes break. I have to make a call! Sa fotografen. Jag nickade och sprang fram till Harry.
- hey beautiful! Sa han och krama om mig.
- hi!
- do you know why they took me in here? Fråga han.
- yeah, they had to take in you to make me smile for real...
- what?
- I couldn't smile for real so they asked what i needed, and then Emelie got you in here, and I smiled! sa jag och Harry log.
- naaw... So... Are you done already? Fråga Harry.
- no, i think I'm going to take some pics with a guy named Nicola or something...
- oh, okey!
- Klara, you have to get the right make up on!! Come now!! Ropade Emelie.
- love you! Sa Harry och kysste mig.
- love you more! Skratta jag och sprang efter Em.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas att ni gilla det här kapitlet!

Tips: i love you forever (one direction) Av: MoaLundin

Kik: bellis100
//Bella 💞😀😜😃😛😝💖😄👍💗

Harry Styles!Where stories live. Discover now