Who r u texting with Dylan?

228 8 4
                                    

- Klara -

- no, why do I have to sleep in the middle?! Frågar jag frustrerat. Caden och Dylan har kommit hit och Caden paxade madrassen så fort vi fick in den i rummet. Precis som förra gången fast då var det ju med Zayn och Harry, nu är det Dylan och Harry, så vill ingen av dem sova i mitten av sängen vilket betyder att jag blir den som får lov att göra det.
- because, you are the smallest one and, I don't want to sleep behind Dylan, and I guess that he doesn't want to sleep behind me either so... Berättar Harry från där han sitter i sängen och tar tag i mina händer då jag står framför honom. Dylan ligger på andra sidan sängen och håller på med mobilen, och Caden sitter på golvet och stirrar på mig och Harry.

- but- no! Why can't two sleep on the mattress, and two in the bed? The bed and the mattress is almost the same size? Frågar jag. Jag vill inte sova i mitten. Det blir alltid för varmt och det är krångligt att ta sig dit och därifrån, dem man sover bredvid tar alltid täckena och allt är bara så mycket jobbigare i mitten än på sidorna.

- i dunno, it's much more comfortable in the bed, nobody wants to sleep in the mattress besides Caden. Säger Harry och jag lyfter på ögonbrynen.
- what? You haven't even asked me? I can sleep on the mattress if that means that I don't have to sleep in the middle. Säger jag. Ganska irriterad över att dem inte ens har frågat mig.
- are you sure? You know, it's not that comfortable?? Frågar Harry.
- yeah, I'll sleep on the mattress. Bestämmer jag mig för och ler mot Caden som klappar händerna.
- yeey, I hate sleeping alone! Säger han och jag skrattar.

~

- so, what are we going to do now? Frågar Dylan samtidigt som han tar upp sin mobil. Vi har precis kollat klart på en film. Jag är inte helt säker på vad den hette, kanske "World war Z" eller nått. Vanligtvis så gillar jag inte zombie filmer men den här var verkligen spännande och jag satt hela tiden på spänn och höll om Harrys arm. Vi alla satt hopklämda i sängen som Harry och Dylan skulle sova i sen. Harry satt längst ut till höger, jag satt till vänster om honom och till vänster om mig så satt Dylan, alltså satt Caden längst ut till vänster. Ingen svarade på Dylans fråga, antagligen för att ingen hade någon idé.

- who are you texting with Dylan? You're always on your phone. Frågar jag och försöker kika ned på hans telefon. Han vinklar fort bort den så att jag inte kan se, vilket gör att jag kisar med ögonen mot honom. We're in war....

- pfft, nobody... I'm not texting with anyone, pfft, just, what makes you think that... Pfft... Säger han. Seriöst, så dålig på att ljuga.

- you're the worst lier I've ever met... Säger jag och hoppar snabbt upp ur min plats på sängen och hoppar på honom. Jag får snabbt tag på mobilen och hoppar, åter igen, bort från sängen.

- no, Klara, noo, give it back!! Hör jag Dylan ropa när jag springer därifrån till badrummet. Jag sprintar in till badrummet och precis när jag låser dörren så börjar det rycka i handtaget och bankas på dörren. Dylan ropar och skriker på mig vilket får mig att skratta något hysteriskt. Vad är det som han har här som han inte vill berätta om?? Jo det ska jag ta reda på.

- i can let you in if you promise you'll show me who it is you're texting with and tell me about that person. Ropar jag och hör direkt hur Dylan slutar banka på dörren och lovar istället att han ska berätta för mig. Jag går fram till dörren och låser upp den. Fort så öppnas den och Dylan springer in och tar telefonen ifrån mig.

- nu-uh...you promised! Säger jag och Dylan suckar innan han börjar låsa upp mobilen och visar mig en bild på en tjej. Tjejen har ljust blont hår och grön-blåa ögon. Hon har små, små fräknar väldigt ljusa så att man knappt ser dem, som går på näsan och ut lite på kinderna. Hon var väldigt söt av det man kunde se på bilden.

- who is this? Frågar jag och kollar upp på Dylan som också står och beundrar flickan på bilden.
- her name is Maddie (Måsen är den jag använder som verkliga versionen av Maddie, och JA, Dylan är Dylan O'Brien fast inte känd) she's my new neighbor, she's living alone in the door next to mine. Berättar han snabbt.

- aaaand...?
- and what? Han rynkar på pannan och kollar frågandes på mig.
- tell me more about her. How did you meet her? Do you know her? How did you meet and how is she? Frågar jag nyfiket. Det här var intressant.

- well, we met a week ago, when she moved in. She practically ran in to me. I was getting out from my apartment and was getting in the elevator and she was getting out from it. She held like three bags so she couldn't see were she was going and I don't know why but she was in a hurry so she ran out from the elevator and in to me. Both of us fell but i was hit by something sharp that was in her bag and it cut my lip so i started bleeding. I told her that I was okey but she didn't listen and dragged me inside to her apartment and helped me with my lip. She told me that she was sorry for like a hundred times even tho I was okey, and it didn't hurt. So then we introduced ourselves and we sat in her apartment talking for like 3 hours. She is very nice and cute. She has the absolutely worst humor, but it's the exactly same as mine so it's like the best humor anyways . And since that day we have been texting constantly and yeah, it's kinda awesome. Berättar Dylan och jag ler stort mot honom.

- i think that someone is in loooove. Sjunger jag och Dylan slår lätt till mig på armen och skakar på huvudet fast jag kan se leendet som kryper sig fram på hans läppar.

--------------_______________________________------ a aa--------------- kanksnznksznknszn,zsnzks ks nzjsn !28:!kr3!!63!2kr!-/&!-?6:/;6-(-5-,,/;/,,/?//(-(-(-((--(-(-)kr---9-@-@@-@-@-

Asså Måsen ja va ba tvungen att ta dejj som Maddie eftersom att du älskar Dylan O'Brien så mycket å jag visste inte hur personen skulle va elr se ut så jag ba, Måsen är Maddie!

Men aa, här va ett kapitel, pls kommentera o rösta det gör mejj skit gla' och får mig att vilja skriva mera!!

Kik:bellis100

Harry Styles!Where stories live. Discover now