- Harry -
( hemma hos Harry)
Nu hade vi kommit hem och killarna skulle komma vilken minut som helst. Vi satt i soffan och pratade om allt mellan himmel och jord. Efter ett tag så började vi skämta med varandra.
(Tar det här skämtet på engelska)
- knock, knock! Sa jag.
- who's there?
- the cow goes
- the cow goes who?
- no, the cow goes muu!! Sa jag och hon brast ut i skratt.
- HAHAHAHAHA!!!!!! Det där var det roligaste skämtet någonsin!!! Skratta hon. Jag tror att hon är den ända som förstår min humor! Ingen har någonsin skrattat så mycket. Jag vet inte om det är vi som har dålig humor eller om det är alla andra som har dålig humor.Knack, knack lät det. Klara fnissade eftersom vi nyss sa ett knack knack skämt.
Vi reste oss upp och gick och öppnade dörren. Där stod Louis och strax bakom stod de andra.
- vem där? Skrattade Klara och killarna kollade frågandes på henne och jag började as skratta!
Så där stod vi och gapskrattar medan dem andra står där som frågetecken och inte fattar någonting. När vi hade skrattat länge och dem fortfarande inte fattade någonting så skratta vi så mycket så att vi var tvungna att vika oss av att vi hade så ont i magen. Efter en stund så var Klara tvungen att lägga sig ned på golvet av all skratt och efter en stund gjorde jag också det. När vi sedan lugnat oss lite så kom en lycko- suck ut ur Klaras mun. ( ni vet en sån när man har skrattat så mycket och sen blir det tyst)- Harry vad har du gjort med henne? Frågade Louis som nu hade klivit in i hallen där vi låg på golvet.
- han har bara berättat ett as roligt skämt! Fnissade Klara.
- Harry? Har Harry berättat ett roligt skämt?? Tror jag knappast på, han har ju världens sämsta humor! Sa Louis.
- sämsta humor? Skojar du? Han har ju den bästa humorn någonsin!! Det finns ingen roligare!! Sa Klara.
- äntligen någon som fattar min humor! Sa jag och Klara kollade frågandes på mig som om hon tror att jag skojar!
- vadå fattar ingen den humorn här eller? Fråga hon.
- nope! Svara jag.
- haha, hemma i Sverige så tycker typ alla om den humorn!! Skratta hon!
- åh, jag älskar Sverige!! Sa jag och hon log.
-det gör jag med! sa hon.
- fast det finns något jag älskar mer! Sa jag och krälade mig närmare henne på golvet!
- svenska tjejer! Sa jag och hon log ännu mer.
- speciellt dig! Fortsatte jag och kysste henne på kinden.
- Vi är fortfarande här! Sa Liam.- klara -
Vi reste oss upp och välkomnade dem, sen gick vi in i Harrys stora vardagsrum och satte oss i sofforna. Jag satt i en soffa mellan Harry och Liam. Och dem andra satt i den andra soffan.
- vad ska vi göra? Frågade jag.
- kan vi inte köra sanning eller konka? Frågade Zayn.
- ja! Sa alla i kör.
Vi satte oss i en stor cirkel på golvet. Harry gick och hämta en tom pet-flaska.
- Jag börjar!!! Ropade Niall. Harry gav flaskan till honom och satte sig mellan mig och Zayn där jag hade gjort plats åt honom.
Niall la flaskan i mitten av ringen och snurrade. Den stannade på Liam.
- s eller k? Frågade han.
- hmm... K! Svara Liam efter en stund.
- du ska... Ehm... Ta av dig din tröja och inte ta på den förens om 5 minuter! Sa Niall och Liam gjorde som han sa.
- damn! Kom ut tyst från min mun när min blick fastnade på hans mage. Sån tur var så hörde bara dem som satt bredvid mig det, alltså Louis och Harry. Dem kollade på mig med stora ögon och jag kollade ned på golvet som plötsligt blev så intressant. Liam snurrade på flaskan, den stannade på Harry.
- s eller k? Frågade Liam.
- sanning! Svarade Harry.
- är du och Klara ihop? Harry kollade på mig och jag svalde men nickade lite smått så att bara han skulle se.
- japp! Svarade Harry och log, som att han var stolt. Han snurrade flaskan och den hamnade på Louis.
- s eller k?
- k! Svarade Louis självsäkert.
- du ska... Ringa första tjejen i din kontaktlista och säga ' hej babe'
- okej! Svarade han snabbt. Han tog upp sin mobil och gick in på sin kontaktlista och kollade vem som var den första tjejen. Efter en stund kollade han sakta upp med uppspärrade ögon.
- jag tänker inte säga det till henne! Sa han och skakade på huvudet.
- vem är det? Frågade Harry nyfiket.
- mamma. Svara han och svalde hårt.
- joo! Du måste!! Skratta Harry. Louis suckade men tryckte efter en stund på ring knappen och tog mobilen mot örat.- Louis -
(Samtalet med mamman)
( m= mamma L= Louis)M: hej Louis!
L: hej, babe.
M: babe??
L: mm.
M: hahaha, vad gullig du är gubben. Skratta mamma. Jag andas ut i en lättnad.
M: vad ville du?
L: ehh, jag bara undra vad du gjorde!
M: jaha, vad trevligt, jo jag är på jobbet men jag har rast nu. Vad gör du då?
L: jaha vad trevligt, jag är med mina vänner.
M: ååh vad gulligt att du ringer mig nu då! Men jag ska inte störa dig med dina vänner, ni kan fortsätta leka! Skratta hon.
L: åå, okej, vi hörs!
Sen la vi på.
- vad sa hon? Frågade Harry!
- hon tyckte jag var gullig som sa babe till henne! Sa jag och snurrade flaskan.- Klara -
'Hahahaha! Vad roligt att han sa babe till sin mamma! Guud vad pinsamt.'Satt jag och tänkte när plötsligt flaskan stannade på mig!
- s eller k?
- ehh... Ehm...sanning.
- okej... Eh, vem skulle du vara ihop med i det här rummet förutom Harry? Frågade Louis
-... Eh.... Det skulle nog vara.... Jag tänkte en stund. Alla killarna kolla på mig med nyfikna ögon! Speciellt Harry.
- jag tror att det skulle vara... Niall! Sa jag lite tyst men alla hörde ändå...
Niall kollade generat ned i golvet och lika så gjorde jag när Harry spände sina käkar.
Vi fortsatte köra sanning eller konka och efter en stund så kände jag hur det vred sig i magen. Jag reste mig upp och började gå mot toan.
- vart ska du? Frågade Harry och allas blickar vändes mot mig.
- eh, jag ska bara på toa. Svara jag. Jag gick in på toan och låste.
( när jag skriver inom såna 'här' så betyder det att hon tänker det.)' fan också jag har inga bindor eller nått' ' vad ska jag göra?' ' jag kan ju inte säga till nån av killarna väll? Fast vad ska jag annars göra?' Jag bestämde mig för att säga till Harry men inte någon annan det skulle vara tillräckligt pinsamt att säga till Harry!
- Harry! Ropade jag.
- Aa?? Ropade han tillbaka.
- eh, skulle du kunna komma? Fråga jag.
- kommer! Ropa han och efter en stund så knackade det på dörren och jag låste upp och han kom in.han kollade frågades på mig.
- vad är det? Frågade han.
- ehh, asså, jag har inga, eller asså... Harry fattade ingenting och kollade undrande på mig.
- va??
- jag har... Eh, min vecka.sa jag tyst. Han började flina stort.
- och?? Frågade han fortfarande med det stora flinet på läpparna.
- jag har inga... Eller asså, jag har inga, du vet. Sa jag och han flinade
- har inga vad? Frågade han fast han vet vad jag menar.
-AAhh du vet vad jag menar. Sa jag och han flinade stort men nickade.
- ska vi åka till affären? Fråga han och tog tag runt min midja.
Jag nickade och han drog in mig i en kram.
- ajj! Pep jag till då han råkat trycka lite för hårt mot min mage. Han släppte snabbt och kollade ursäktande på mig.
- men du får inte säga något till dem andra! Sa jag strängt.
- jag lovar! Sa han och vi gick ut från toan och in till dem andra hand i hand.
- vi ska åka till affären lite snabbt bara! Sa Harry och log.
- affären nu?? Varför? Frågade dem.
- ehh, tjej saker sa Harry och dem andra förstod och log stort och stirrade på mig.
- hej då! Sa vi och gick ut till Harrys bil.----------------------
Här har ni ett kapitel!!! Hoppas att ni gillade det!!! Det betyder jätte mycket om ni kommenterar och jag får mer skrivlust då och då kommer det snabbare upp kapitel! Så kommentera!!!!
// Bella👍😊💞😛😜😄💖😝😃😀💗
YOU ARE READING
Harry Styles!
FanfictionKlara är en tjej på 18 år som bor i London. Hennes föräldrar dog i en bilolycka när Klara var 9 år, sedan dess så har hon varit flitig i skolan och haft bra betyg i alla ämnen. När hon var 17 år så fick hon åka från Sverige till London på semester...