His lips...

619 27 4
                                    

- klara -

Harry gav mig en konstig blick, men jag kollade snabbt bort.
- hej, jag är Alex! Sa Alex och sträckte fram sin hand mot Harry.
- öhm, han kan typ inge svenska! Sa jag Till Alex.
- oj, jaha, örm... I'm sorry. Hi, i'm Alex, nice to meet you! Sa han och Harry skakade hans hand.
- hello, i'm Harry. Svara han.
- so is this your friend? Frågade Harry mig.
- uhm, i dont know, i just met him! Sa jag och Harry nickade.
Det blev en stel tystnad innan Alex avbröt den.
- eeh, can you tell me more about you, i mean, i'm the only one who does'nt know you! Sa han.
- ehm, sure! What do you want me to tell you? Fråga jag.
- i dont know, tell me about your family, are you single, how old are you, what do you work with!
- well... I-I dont have any family, i'm 18 Years old and i work as a modell.
- a modell? Wow, i should have figured that out! But there is one question you did'nt answear! Sa han.
- what question? Fråga jag.
- are you single?
- oh, öhm, yeah... Sa jag och kollade på Harry. Han kollade besviket på mig med ledsna ögon.
- oh, why did you brake up with Simon then? Fråga han.
- ööh, i ju-just dont lo-love him... Sa jag.
- okey, then i don't Have to ask anyone if i could do this... Sa han innan han la armen runt min midja. Jag kollade på Harry och såg att han spände käkarna och stirrade argt på Alex.
- öhm... Harry! I think We should go now! Sa jag och reste mig upp.
- oh, why? Fråga Alex.
- öhh... I-I need to buy a blouse! Sa jag vilket var sanning men det var inte därför jag ville gå.
- oh, we could come with, i mean I'm very good at clothers! Sa Alex och reste sig upp.
Jag kollade på Harry med en osäker blick.
- should we go? Fråga Alex och tog tag runt min midja. Jag kollade fortfarande på Harry med en osäker blick.
- is there anything wrong, love? Fråga Alex och det var droppen. Visst han är ju trevlig men bara för att jag säger att jag inte har en pojkvän så kan han väll inte tro att han bestämmer mig. Jag har fortfarande en egen vilja.
- no, nothing is wrong... And yeah we should go! Sa jag, innan jag snabbt tog mig ur hans grepp och gick fram till Harry. Alex stod förvirrat kvar och kollade på mig. Jag kollade på Harry och såg att han log när jag tog armkrok med honom och började gå.
- are you comming or what? Fråga jag och kollade bak på Simon och Alex.
- öööhh, yeah. Sa dem innan dem sprang i kapp oss och vi gick ut ur caféet.
Alex gick vid min högra sida och Harry vid min vänstra.
- jag trodde du sa att ni bara var kompisar! Viska Alex vid min sida.
- oh, I'm sorry i did'nt hear you, what did you say? Fråga jag även fast jag hörde men jag vet att om jag inte låter Harry höra eller veta vad Alex säger till mig så kommer han att vara tjurig resten av dagen.
- ööh... I-I.... Well... I thougt you and Harry... Ju-just were friends! Sa han nu lite högre så att Harry skulle höra.
- oh, we are! Svara jag och log mot Harry.
- why do you hold each other like that then? Fråga han och kollade på våra ihop krokade armar.
- haha, were just really good friends! Svara jag.
- oh yeah! Very good friends, we're best friends and we know everything about each other!! Stämmde Harry in.
- oh, then if you know EVERY THING, about her then i want to ask some questions about her.
-go on! Sa Harry.
- favorite colour?
- red
- real hair colour?
- blond
- her first boyfriend?
- Lukas
- first kiss?
- Lukas but her first REAL kiss with Simon.
- oh! Well I know one question you dont know about her.
- go on, but i do know everything about her! Sa Harry och det var sant. Han vet allt om mig! Eller ja det finns lite små saker som ingen annan än jag vet men det är liksom jätte små tråkiga saker.
- well then: how is she in bed? Fråga Alex med ett flin.
- oh! She's really, really good!! She's AMAZING!!! Sa Harry. Jag vet att han ljög där... Vi har inte gjort något sånt... Än...
- WHAT?? Have you... But if you are friends you can't have... That! Skrek han ut. Jag bestämde mig för att retas lite med honom.
- why not? Fråga jag.
- because... You just... Can't! Sa han, nu lite lägre.
- i don't understand... WAIT!! Utbrast jag.
- what?
- are you jealous Alex? Fråga jag.
- what? Noo! I mean you're hot but... I-I... Okey, yes i am jealous! Erkände han.
- oh, well, i'm sorry, but you are not my, type... Sa jag.
- but, why are you with him then!? Gnällde han.
- ehm... Well... Look at him... And then at you... You're nothing like him! Sa jag.
- what?! What is it that makes him so speciall? Fråga Alex.
- well, his curly hair, his green eyes, his smile, his teeth, his nose, his fingers and the best of all... His lips!!! Sa jag drömmande medan jag kollade på Harry som stod lite nervöst och kollade i marken när jag pratade om honom.
- oh, com'on!! Are you serious?? Fråga Alex.
- YEAH!! Sa jag säkert.

-------------------------------------------
Ett väldigt kort kapitel men jag kände bara för att skriva lite så här har ni!
Hoppas ni gillart!!

Kommentera gärna!!
// Bella💞😄😝😊💖😃😜👍😛😀💗

Harry Styles!Where stories live. Discover now