Matkrig!

1.3K 31 3
                                    

- Klara -

Vi satt nu i Harrys bil på väg till... Aa, jag vet inte vart...

''Vart ska vi? frågade jag.

''Ehm, jag hade tänkt mig att vi kan äta på den där nya restaurangen här i stan, vad den nu hette!''

''Aha, okey'' svarade jag fast jag inte hade någon aning om vad han pratade om.

Det uppstod en pinsam tystnad i bilen, men precis när jag hade tänkt att avbryta den så parkerade han bilen och klev ut! Jag klev också ut och började gå mot ingången till restaurangen.

- Harry -

Hon var så himla snygg i sina tajta ljusa jeans och det rosa linnet! Jag ville bara kyssa henne och hålla om henne, men det kunde jag ju inte... Tänk om hon inte känner likadant och tycker att jag är trög som går på så fort... Nej det är nog smartare att försöka lära känna henne först.

Jag avbröts av mina tankar när en kvinna med ett svart och vitt förkläde kom fram till oss och frågade:

''Hej, har ni bokat?''

''Eh ja ett bord för två.'' Sa jag.

''Vilket namn?''

''Harry... Harry Styles'' svarade jag.

Kvinnan visade oss till ett bord som stod lite längre bort från de andra borden, precis som jag hade sagt jag ville ha det när jag bokade!

Hon gav oss två menyer och gick sedan vidare till några andra!

''Så har du bestämt dig?'' frågade jag efter en stund!

'' Ja jag tror det '' svarade hon och bet sig sedan i underläppen lite fundersamt medan hon stängde igen menyn och la den på bordet!

Jag vinkade åt en personal som sedan kom till oss.

''Vad får det lov att vara åt detta par?'' Frågade hon medan hon tog fram ett block och en penna som hon hade i fickan.

Jag såg hur Klara frös till vid ordet par och jag kände hur mina kinder blev röda.

''Ehm... Vi är inget... Eh.par!'' Sa jag medan jag kollade på Klara som också rodnade!

''Nej men gud... Jag är så himla ledsen!'' sa hon och kollade på oss, sen fortsatte hon ''men vad får det lov att vara?''

Vi beställde vad vi ville ha och efter en stund så kom maten. Vi började äta under tystnad.

- Klara -

Det var en pinsam tystnad men efter en stund så sa Harry:

'' Ledsen för det som personalen sa.''

''Äsh, det är ingen fara, dessutom så är det inte så konstigt om hon trodde att vi var ett....''

''Par?'' fortsatte han.

''Aa. Jag menar en tjej och en kille kommer och äter middag tillsammans!''

'' Ja... Och dessutom en så het tjej som dig...'' Den sista meningen sa han mycket tystare, som om han inte ville att jag skulle höra den, men det gjorde jag!

'' Jag är inte het!!!''

'' Äru visst'' sa Harry

''Nej, håll käften!!'' Sa jag och kastade en köttbulle på honom!

''Vad göru?'' sa han och kastade en spaghetti bit på mig!

Då kastade jag också en på honom, och sen han en på mig och sen jag, han,jag, och så fortsatte vi så tills vi inte kunde mera eftersom vi hade så ont i magen av all skratt!! Det hade vart jätte många som kollade på oss och tyckt att vi var knäppa, men vi brydde oss inte! Det här var en riktigt trevlig kväll!!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Detta var första gången med Harrys perspektiv, men jag hoppas ivargefall att ni gillar det!!!

Kommentera gärna vad ni tycker!!

Ha det så bra!!❤️❤️❤️

Harry Styles!Where stories live. Discover now