- Klara -
Idag ska jag, Rasmus och Harry ut på stan och ta en fika. Det ska bli jätte roligt att Harry och Rasmus får träffas.
- witch one should I have? This... Or this? Fråga jag Harry och höll fram två olika tröjor. En svart magtröja och ett blått linne som det stod 14 på, lite basket-aktigt.
- I don't know... Maybe the blue one. Svara Harry och ryckte lätt på axlarna.
- yeah, good choice! Sa jag och drog av mig min sov tröja och satte på mig linnet. Det satt pösigt på min över kropp och hängde ned ganska långt på låren. Men jag gillade det. Jag gillade att det inte satt åt och att den var bekväm. Jag tryckte ned linnet lite i dem svarta jeans-shortsen så att det inte hängde ned nästan ända ned till mina knän. Om Emelie skulle se mig nu så skulle hon dö. Hon har alltid på sig kläder i precis rätt storlekar och det nyaste modet, och de tajta kläderna som framhäver hennes perfekta kurvor. Jag däremot har hellre på mig ett pösigt linne och ett par inte så åt sittande jeans-shorts.
Jag satte upp mitt hår i en hög hästsvans och satte i lite hårspännen.
- you ready? Fråga jag Harry. Han nickade. Vi gick ut i hallen och tog på oss ytterkläderna. (Vet inte om jag har sagt vilken månad det är men nu så säger vi att det är den 14 Juni;) jag tog på mig mina vita nice air force och en mörkgrön vårjacka. Harry tog på sig en grå tjocktröja och ett par svarta tygskor. Egentligen så var hans skor ganska nya eftersom att han köpte dem för några dagar sedan men, han gillar ju inte nya skor så han har gått och gjort repor och smutsat ned dem lite... Vi gick ut och jag låste lägenheten.
- my car? Fråga Harry.
- noo, my! Sa jag.
- but, nooo, i want to drive! Gnällde Harry.
- okay... But next time, I'm gonna drive!
- yeah, your car, not my... Sa Harry. Vi hoppade in i Harrys stora bil och jag stängde bildörren.
- be careful! Sa Harry och jag himlade med ögonen. Harry är jätte rädd om sin bil och han låter mig aldrig få köra den. Det är som om den vore hans bebis. Undra om han skulle vara lika rädd om våran bebis om vi någon gång i framtiden skulle få en.
- what are you thinking of? Fråga Harry och avbröt mitt tänkande.
- about us... Sa jag.
- what about us? Fråga han.
- about our future. Sa jag och ett leende tog plats på Harrys läppar.
- really? Then what do you think about our future? Fråga han.
- no... It's silly.. Sa jag.
- no, what? I wanna know! Sa han.
- but, I'm not talking about now, i mean, in the future, years from now... I mean it's 2015 now but I'm talking about year 2019 or something like that... Sa jag.
- yeah, yeah, just come to the thing! Suckade Harry.
- do you wanna make a family? Fråga jag rakt på sak.
- oh...well... Yeah... You mean like make a baby? Fråga han.
- don't say it like that just... Do you wanna have a kid with me? Fråga jag och Harry log ännu större.
- of course I wanna have sex with you and get a kid! Sa han och jag kände hur mina kinder hettade till.
- Harry, don't say it like that! Sa jag.
- why? You know you have to have sex with me again if you wanna have a kid?
- shut up! We can talk about this later. Sa jag.
- but first i need to know... Do you wanna spend your life with me? I mean like forever? Fråga han allvarligt.
- yes! Of course I do! What kinda question is that? If i didn't wanna be with you the rest of my life I would have left you already! Sa jag.
- good! Cause I love you and I wanna be with you until I die! Sa Harry. Jag log mot honom. Min fina Harry.- here! Sa jag och Harry parkerade bilen utanför fiket vi skulle möta Rasmus vid. Vi klev ut ur bilen och Harry låste den. Precis när jag skulle öppna upp dörren till fiket så öppnade Harry det före mig och jag suckade men log mot honom.
- what a gentlemen! Sa jag och Harry flinade busigt. Jag klev in i fiket samtidigt som jag svepte blicken över allt folk och såg Rasmus sitta vid ett bord i hörnet. Det var som två skin soffor på varsin sida av bordet. Han satt på den soffan mot hörnet.
- there he is! RASMUS!! Ropade jag. Han kollade upp och log när han såg mig.
- hej Klara! Sa han. Vi gick fram till honom och han reste sig upp. Jag kramade om honom och Harry skakade hand.
- so, Rasmus this is Harry, Harry this is Rasmus! Sa jag och log.
- oh, pratar han engelska bara? Frågade Rasmus och jag nickade.
- it's nice to meet you! Sa Rasmus och Harry bara nickade tillbaka.
- have you ordered? Fråga jag och kollade på bordet där det stod en kopp kaffe och en muffins.
- yeah, i hope it's OK? Sa han.
- yeah of course. Sa jag.
- honey, what do you want? Fråga Harry.
- I don't know.. I've never been here before. Sa jag.
- okay, I'll take something I think you'll like! Sa han innan han gick iväg för att beställa till oss. Rasmus satte sig på sin plats igen och jag satte mig mittemot honom.
- så... Honey? Fråga han. Han menade antagligen att Harry sa Honey till mig.
- yeah... He's my boyfriend. Oj, förlåt jag menar... Han är min pojkvän. Sa jag. Ibland glömmer jag när vissa personer är svenska. Det är liksom så svårt att komma ihåg vilka som kan svenska och vilka som inte kan. Och så är det svårt när man har pratat engelska så länge att sedan bara byta till svenska.
- aha... Det visste jag inte, jag trodde du var singel. Sa Rasmus och jag log.
- där hade du fel! Sa jag och skrattade lite.
- men asså jag tycker att jag känner igen honom från något... Sa han och kollade mot Harry där han stod i kön.
- haha, det är nog inte så konstigt! Du vet han är med i-
- stoooppp! Säg inte... Jag ska komma på det själv! Sa han. Jag lyfte händerna för att visa att jag inte skulle avslöja något.
- OOHH!! Jag vet nu!! Sa han. Och jag skrattade lite.
- haha, vad heter bandet då? Frågade jag.
- band? Nej inte band mer grupp... Sa han.
- kalla det vad du vill. Skratta jag.
- what are you laughing about? Fråga Harry som kom till bordet.
- nothing... Sa jag och han ställde ned en bricka på bordet. Det var en kaffe, en cola, en vanilj muffins och en kladdkaksbit på den.
- please say that that one is mine! Sa jag och pekade på kladdkakan.
- nope, it's mine! Sa Harry.
- nooo... Sa jag och sköt ut underläppen på skoj.
- no, I'm just kidding! Sa Harry och ställde fram kladdkakan och colan framför mig. Jag log nöjt och gav Harry en snabb blöt kyss på munnen när han satte sig ned bredvid mig.
- Rasmus just figured out why he recognized you. Sa jag.
- yeah, you've been with in the wrestling group in London! Sa Rasmus och jag började skratta.
- yeah, sure! Skratta jag... Men ingen av dem två skrattade.
-wait... You serous? Fråga jag. Rasmus nickade.
- have you been wrestling? Fråga jag Harry chockat.
- yeah, a long time ago... Maybe 3-4 years ago. Sa han.
- oh, i didn't know that. Sa jag.
- wait... How do you know? Fråga Harry, Rasmus.
- well, we went in the same group... Sa han.
- so... You are... Ahaaaa, now i remember you! Sa Harry.
- dah! Skratta Rasmus.
- so, you know each other? Fråga jag.
- yeah, we were like best friends! What's up bro? Skratta Harry och gjorde ett handslag med Rasmus. Det var roligt att se Harry vara så snäll. Asså han är ju snäll mot mig hela tiden men jag menar så här med kompisar. Jag menar, han är alltid så snäll och gullig när han är med mig så det är liksom roligt att se hur han är när han är med kompisar som inte är någon från one direction.Nu var jag och Harry påväg hem till mig igen. Harry och Rasmus hade pratat och skrattat jättemycket och jag är verkligen glad att dem hade roligt tillsammans. Jag hade också roligt of course. Jag har bara lite ont i magen efter allt skratt. Jag känner hur min mobil börjar vibrera i bakfickan och jag tar upp den. Det är Emelie som ringer.
( E: emelie, K: klara)
K: hej det är Klara
E: ja hej Klara det är Emelie
K: åh hej!
E: jag tänkte bara säga att världsfotograferingen som vi ska ha är i juli. Vi börjar att åka till Frankrike den 3 Juli. Sen så åker vi till Tyskland och så vidare...
K: oj, aha redan i Juli?
E: aa, asså förlåt om det kom lite snabbt men det var inte jag som bestämde.
K: nej då det är ingen fara. Men får jag ta med mig någon?
E: vi kommer ju att ha ungefär 8 bussar eftersom att ni är 8 modeller och i varje buss så finns det 6 sängar två på framsidan av bussen och fyra längre bak.
K: så jag får ha med mig 6 stycken?
E: nja... Alltså sängarna ska vara en till mig, en till chauffören, en till stylisten och en till dig. Så du får ha med två stycken.
K: aha, okej. Men skulle det vara okej om... Eh... Om någon var i... Eh samma säng som mig... Typ eller asså ja...
E: hahahahahaha, ja det skulle ju vara okej!
K: oh, bra...
E: har du några frågor?
K: ja, jag ska ju bara fottas i 4 länder, i Frankrike, Sverige, Irland & Australien. När vi är i dem andra länderna, måste jag vara vid bussen då eller skulle jag kunna bo på ett hotell i närheten där ni är?
E: ja men absolut, bara att du har din mobil så att vi kan nå dig lätt.
K: okej, tack så mycket Emelie.
E: det är jag som ska tacka dig för att du följer med, det är inte många som vill lämna allt här i 4 månader. Men du får hälften av dina pengar innan vi åker och resten när vi är hemma igen! Hejdå och sov gott!
K: okej! Då ses vi!Jag la på.
- who was it? Fråga Harry.
- Emelie... We talked about the world photography. Sa jag.
- oh, when is it? Fråga han.
- öhm Julie the 3rd.
- okay.
- ehm... Harry..
- yes darling?
- do you want to follow me those days? Fråga jag.
- yeah, I would love to! Svara han.
- okay, well I were thinking of asking Niall and Lea to. Sa jag och Harry nickade.
- but we only have 3 beds for us so, we maybe have to share... Sa jag och Harry skrattade.
- yeah, maybe we have to!
- Harry, there is one thing I haven't told you... Sa jag och Harry kollade med uppspärrade ögon på mig.
- please don't say you have kissed another guy! Sa han och jag skakade på huvudet.
- no, Harry. I haven't kissed another guy. The thing is that the world photography is going on about 4 months and we're gonna go to Spain, France, Sweden, Australia, Ireland and many other lands. Sa jag och Harry tvär stannade bilen .
- WHAT?? You told me you just were gonna drive around and take some pictures! Sa han och stirrade mig i ögonen.
- yeah, i know but... I didn't wanna say something about it cause I didn't know if we were going to be together for so long... Berättade jag och Harry suckade.
- you should have told me! Sa han.
- yeah, i know... You don't have to follow if you don't want to anymore... Sa jag och kollade ned i mitt knä.
- of course i still wanna follow Klara!
- you sure? Fråga jag.
- yes!Vi åkte vidare i bilen och var snart hemma hos mig igen.
- you wanna follow? Fråga jag och gjorde en nick mot lägenheten.
- yeah! Svara han och vi gick in i lägenheten. Jag slängde av mig skorna och jackan innan jag sprang ut i köket. Harry kom in efter mig och satte sig på en av stolarna och kollade på mig där jag stod och rotade igenom skafferiet.
- what are you looking after? Fråga han. Jag ryckte på axlarna.
- something I can eat! Sa jag samtidigt som jag sprang till kylskåpet och hittade en choklad kaka. Jag tog nöjt fram den och tog en tugga.
- delicious! Sa jag och gjorde tummen upp mot Harry som bara skrattade åt mig. Jag gick fram till honom.
- what? Fräste jag då han skrattade åt mig.
- give me some! Sa han och öppnade munnen. Jag skakade på huvudet.
- nope!
- give me a kiss then! Sa han och jag tog en chokladbit i munnen innan jag gav honom en snabb puss men när jag drog ifrån så följde hans huvud efter så att hans läppar fortfarande var på mina. Han stack in sin tunga i min mun och snodde chokladen jag hade där.
- noooo! Låtsas grät jag när han tuggade på den.
- that is disgusting! Sa jag också sen. Han bara skakade på huvudet.
- no it's not. It's delicious. The two best things in one! The taste of your lips in chocolate, can it get any better? Sa han och jag kände att jag började rodna.--------------------------------------------------------------------------------
Hoppas att ni gillade det här kapitlet!
Tips: Vadet Av: lovis_bella Det är jag och Lovis som skriver den! Tycker verkligen att ni borde läsa!!Gå in och läs min berättelse: får inte falla också!
Min kik: bellis100
// Bella 😜🐷😝💞😀😃💗😄👍💖😛
YOU ARE READING
Harry Styles!
FanfictionKlara är en tjej på 18 år som bor i London. Hennes föräldrar dog i en bilolycka när Klara var 9 år, sedan dess så har hon varit flitig i skolan och haft bra betyg i alla ämnen. När hon var 17 år så fick hon åka från Sverige till London på semester...