Okänt numer...

1.8K 34 15
                                    

- Klara -

Jag var nu hemma i min lägenhet. Jag kan fortfarande inte fatta att jag just träffat Harry Styles!

Jag gick in till mitt sovrum för att hänga in kläderna jag köpt i garderoben. När jag var klar så gick jag ut och hämtade min mobil ur väskan som låg i hallen.

När jag tog upp mobilen så stod det att jag hade fått ett nytt meddelande från okänt numer. Jag tänkte efter men kom inte på vem det skulle kunna vara ifrån. Jag öppnade meddelandet och läste...

''Hej, har du lust att träffas någon gång? /Harry''

''Visst'' skrev jag tillbaka.

Det tog ett tag innan han svarade så jag gick in till vardagsrummet och kollade om det fanns något bra på tv. Jag hittade inget speciellt bra så det slutade med att jag kollade på någon serie om ett sjukhus eller något. Min mobil plingade till. Jag tog upp den och kollade på det nya meddelandet.

''Bra! Har du något för dig imorgon?''

''Nej,ska bara va hemma''

''Ok, kan jag hämta dig vid 6?

''Det blir bra, jag längtar!''

''Jag med! ses imorgon, godnatt!❤️''

''Godnatt❤️''

Jag skickade min adress till honom och bestämde mig sen att gå och göra mig i ordning för att sova eftersom jag var så trött, även fast klockan bara var halv 10!

Jag gick in till badrummet och tog bort sminket och satte på mig min alldeles för stora tröja som jag fått av min morfar som jag kan sova i!

Jag vaknade av att solen sken in i mitt rum eftersom att jag glömt att ha ner rullgardinen igår kväll! Jag klev ur min säng och gick ut till köket för att äta frukost! Det fick bli två rostmackor med ost och marmelad eftersom jag inte hade så mycket annat! Jag satte mig i soffan och kollade på tv!

När jag ätit upp mina smörgåsar så bestämde jag mig att kolla på film eftersom att jag inte hade något bättre för mig! Jag satte på en komedi film och kröp in i hörnet av soffan under en filt. Efter en stund så somnade jag eftersom filmen var så himla långtråkig.

Jag vaknade upp av att det knackade på dörren!

Jag gick ut i mina morgontofflor och mitt rufsiga hår i hallen och undrade vem det kunde vara som kom så här på förmiddagen och knackade på.

Jag öppnade dörren och där stod Harry i en skjorta och jeans shorts!

''Hej'' sa han.

''Eh...hej?!'' sa jag undrande

'' Vad gör du här?'' frågade jag.

''Ehm... Jag skulle ju hämta upp dig!'' Sa han och kollade underligt på mig från topp till tå.

''Men var inte det klockan 6?'' frågade jag.

''Jo men klockan är det'' sa han.

''VAA??? ÄR KLOCKAN SEX PÅ KVÄLLEN???'' Utbrast jag!

''Ehm, ja'' svarade han.

''Oj, shit förlåt jag är hemskt ledsen men kom in så ska jag bara göra mig i ordning lite snabbt'' sa jag och gjorde en vink med handen som menade att han skulle komma in!

Han klev in och jag visade honom vägen in till vardagsrummet!

''Ehm, du kan sätta dig här och vänta så kommer jag snart'' bad jag honom och han satte sig i soffan när jag gick in till mitt rum.

Jag tog på mig ett par ljusa jeans och ett ljus rosa linne, sen gick jag till badrummet och sminkade mig lite lätt och satte upp håret i en enkel hög hästsvans.

När jag gick ut till honom så satt han och kollade på tv:n där jag lämnade honom!

'' Så är du redo för att gå?'' frågade han när han såg mig komma!

'' Absolut'' sa jag och vi gick tillsammans ut till hallen och tog på oss skorna!

----------------------------------------------------------------------

Så andra kapitlet!!  Vad tycker ni?? Kommentera gärna!  👍   👎???

Harry Styles!Where stories live. Discover now