Jag och Emilio är påväg ner för trappan efter en god nattsömn tillsammans. Min matkoma från igår är äntligen över. Att laga pasta med italienare innebär stora mängder mat, det är en sak som är säkert.
Gänget sitter som vanligt samlade kring det stora matbordet. Även Andre har hittat tillbaka hit men han sitter mest tyst som vanligt. Jag slår mig ner på stolen bredvid Emilio. På den platsen som jag till en början blev tvungen att sitta på men som jag nu väljer självmant att slå mig ner på. Om jag hade sagt till mig själv för någon månad sen att jag skulle bli kär i Emilio hade jag nog svimmat.
Jag äter upp min chiapudding som en hushållerska hade lagat till mig. Trots att det inte var någon choklad i frukosten var den väldigt god. När jag är klar för att gå reser jag mig upp från min stol men Emilios hand drar fort ner mig igen. Det verkar som att han har något viktigt att säga.
- Okey listen guys, säger Emilio högt och tydligt.
Hans röstläge har gått över till ledaren Emilio. Trots att han nästan stänger av alla sina känslor när han går in i den rollen kan jag inte låta bli att tycka han är sexig. Alla kring bordet stannar upp och lyssnar uppriktigt på vad Emilio har att säga även jag lyssnar uppriktigt men jag lyckas samtidigt tittar in honom.
- Som ni alla vet kommer Peter oss allt närmare. Därför vill jag att ni alla gör precis vad ni vill idag. Ni får åka vart ni vill så länge det är säkert. Frihet under ansvar mina vänner. Ni får denna dagen eftersom nästkommande dagar kommer bestå av full fokus på planen. Vi har redan gått igenom planen men vi kommer gå igenom det imorgon igen eftersom Sophie nu har blivit en stor del av den, förklarar Emilio.
Jag tittar mig runt omkring. Alla verkar glada och exalterade. Jag är däremot inte lika exalterad eftersom jag har blivit en stor del av planen. En plan som jag inte ens har fått höra ett ord om men bäst är väl kanske det. Det man inte vet skadas man inte av. Jag lär skadas av den inom kort för imorgon läggs korten på bordet fram även för mig. Jag lever på Emilios ord om att denna planen kommer leda till mindre skada än den förra trots att jag får offra mig för det men jag väljer att göra det. Jag kan tänka mig göra allting förutom mord så länge det bidrar till något gott.
- Oh my god. Can we party tonight? Frågar Alba exalterat.
Emilio tänker efter. Alba tycker om att festa det har jag märkt. Vissa kvällar har hon inte varit hemma och då har hon oftast varit helt slut dagarna efter.
- Yes, men då ska hela gänget med plus extra mycket säkerhet såsom vakter och vapen. Dessutom är det blacks egna klubb som gäller Alba, förklarar Emilio.
Alba klappar händerna i luften exalterat även Marco härmar hennes drag. Jag skrattar åt de båda. Jag tycker om att festa när jag har alkoholnivån under kontroll annars tycker jag inte det är särskilt kul men jag ska inte ljuga. Jag och Zara har haft galna kvällar ute under tiden vi studerade tillsammans.
- Gänget, viktigast av allt är att ni inte dricker allt för mycket. Det väntas en stor dag imorgon. Jag vill inte se att någon är full! Säger han allvarligt.
Trots Albas hunger efter fest accepterar hon direkt förbjudet om att dricka för mycket. I sådana här situationer märker man att Emilio bestämmer. Alla lyssnar till honom och om det skulle dyka upp någon typ av diskussion är det alltid han som har sista ordet.
- I'm going to the gym, säger Franco.
Han får göra precis vad han vill och så väljer han gymmet. Hur går det ihop? Alla kring bordet är starka men jag skulle ändå säga att Franco har det typiska bodybuilder utseendet och med det utseendet tar man nog gymmet som förstahandsval många gånger. Dessutom verkar det bara vara jag som är förvånad över hans val.
YOU ARE READING
Only mine
RomanceI USA finns det mycket mörker, gäng och kriminalitet. En flugas död är en spindels mat, vinna eller förlora. Sophie är den oskyldiga tjejen som flyttade till USA för att studera men blev sedan kvar i USA. Emilio är boss för USAs (kanske världens)...