Kapitola XLII.

91 7 0
                                    

Stejně jako ve všechny ostatní dny, kdy někdo zůstal v Labyrintu po zavření bran, většina Placerů stála ještě před otevřením bran před bránou, do které ten nešťastník vstoupil, než se ztratil.

Zbytek Placerů buď ještě spal nebo seděli u brzké snídaně, protože věděli, že dotyčný se nevrátí. Zůstat v Labyrintu byl rozsudek smrti.

A to i pro holku, která tvrdila, že už tam jednou přežila přes noc a na tu noc si nese jako vzpomínku spoustu jizev.

Víceméně se opakoval scénář z předchozího dne. Nick postával před bránou s ušima napnutýma, aby slyšel, jak se brána otevírá, Newt přecházel před bránou jakou nervózní zvíře v ohradě a nic neříkal a Minho beze slova stál se založenýma rukama a koukal před sebe. Zbytek Placerů si šeptalo nebo beze slova zírali na bránu a každou vteřinou byli nervóznější.

Minho pohlédl na hodinky. Ještě osmdesát tři vteřin.

„Nicku," oslovil velitele Placerů, „vždyť máš dnes na starosti třetí sekci. Co tu děláš?"

Nick semknul rty do tenké linky, aby Minhovi neodseknul. Po pár vteřinách klidně odpověděl. „Chci vědět, jestli to zvládla. Pak hned poběžím."

Minho se na něj zahleděl a pak zavrtěl hlavou a upřel oči zpět na bránu. „Guty," odpověděl tak tiše, že ho slyšeli jen chlapci stojící hned vedle něj. Pak se pořádně rozhlédl a uvědomil si, že víceméně všichni běžci stojí v hloučku s touhou zjistit, jaký osud byl Alex přidělen.

Zahlédl Pánvičku, který se protáhl davem a postavil se téměř dopředu.

Znovu se podíval na hodinky dvacet jedna vteřin.

Žaludek se mu nervózně stáhnul. Po takové době na Place už měl své přátele a Alex byla jedním z nich. Ztráta každého Placera byla hrozná, ale ztratit někoho bližšího bylo ještě horší.

Jestli se Alex vrátí, slíbil sám sobě, už v životě nedostane na starost sekci s Útesem.

Placem se rozlehlo lehké dunění a pak to tu bylo. Beton odírající se o beton, lehký vánek vanoucí z útrob Labyrintu. Otevírají se brány. Všichni Placeři se napjali a stoupali si na špičky, aby viděli přes chlapce stojící před nimi, zda tam bude stát Alex.

„Není tam," zašeptal někdo vlevo od Minha a ten se na něj zlostně podíval.

Jenže měl pravdu. Alex tam nestála.

Newt s bolestným výrazem sledoval rozšiřující se škvíru mezi branami. Jenže Alex tam neviděl. Neblížila se k bráně, úplně vyčerpaná a pokrytá krví a rmutím slizem. Dokonce tam ani nestála živá a zdravá bez jediného škrábance. Prostě tam nebyla.

Někdo vykřikl a vrazil ramenem do Nicka, který měl zavřené oči a snažil se přijmout, že Alex je mrtvá.

„Jeffe!" vykřikl Clint, který klečel na kraji Labyrintu. „Nostíka! Hned!"

Jeff nečekal a vyrazil do Dvora na marodku. Spolu s ním vyběhlo i několik dalších chlapců, kdyby potřeboval pomoc.

Minho doběhl ke Clintovi a nemohl najít slova. Alex ležela na zemi jako hadrová panenka, která spadla z vrcholku zdí. Kkončetiny měla ve zvláštních úhlech, pokožku měla bledá, jako když přišla o půlku krve, žíly jí ale pulzovaly temně fialovou. Clint si položil její hlavu do klína a kontroloval, zda s ní něco nemá, ale vypadalo to, že pokud doopravdy upadla, s hlavou se jí nic nestalo.

Tou dobou už se vedle nich mačkala většina Placerů.

„Hej!" vykřikl Minho, když se na ně otočil. „Tady nemáte co dělat! Padejte odtud!" Vrhl na všechny rozezlený pohled. „Tohle je naposled, kdy ste sem vlezli, grindi!"

Chlapci začali couvat.

K Minhovi se přidal Nick. „Minho má pravdu. Alex je tady, živá. Svou zvědavost jste ukojili, teď do práce."

Minho se k němu otočil. „Ty tu taky nemáš co dělat. Padej na druhou stranu Labyrintu, nepotřebujeme dnes večer čekat na dalšího běžce, kterej se možná nevrátí. A pro tebe to platí taky." S poslední větou popadl za paži Newta a kývl směrem do Labyrintu.

„Máme práci," řekl mu ještě jednou a táhl ho od Alex dál do chodby. Nakonec se Newt podrobil a klusem se vydal za první zatáčku.

Jeff s Clintem přendali Alex na nosítka a nesli ji na marodku. Spousta chlapců ale jako zázrakem neměla co na práci a místo toho okukovali, jak moc zuboženě Alex vypadá, když ji zrovna měďoši nesli kolem.

„Je bodnutá," konstatoval Jeff, když ji uložili na lůžko.

„Já vím," odpověděl mu Clint popuzeně, zatímco ve skříňce už hledal sérum.

Popadl zářivě modrou ampulku a vytáhl jehlu.

„Promiň, holka, ale bude to bolet," omluvil se jí a pak jí do břicha zapíchnul jehlu a stiskl píst.

Chvíli trvalo, než sérum začalo účinkovat, a tak měli čas, aby jí přivázali k posteli.

Netrvalo ale ani deset minut a z marodky se ozývaly děsivé skřeky. Alex ječela bolestí a mumlala něco o Slunci a spálené zemi.

Jeff s Clintem se u ní střídali, zapisovali si, co řekla a utahovali jí popruhy kolem těla.

„Stejně je to divný," ozval se Jeff, když zrovna Alex měla jednu ze svých tichých chvilek, kdy nesrozumitelně mumlala a převalovala se, ale neječela. „Ještě pochopím, že zvládla přežít noc v Labyrintu, ale když jsme ji našli, byla úplně čistá. Netuším, v čem ráno vyběhla, ale takhle čistá po celým dni a noci být prostě nemohla. Měla by být špinavá, upocená... místo toho vypadá jak Sněhurka, když jí trpaslíci vystavili v tý skleněný rakvi. Upravená, čistá, naprosto klidná. A to nemluvím o tom, že kdyby doopravdy upadla, nikdy bychom ji nenašli v takový poloze."

Clint sledoval, jak se Alex horečnatě převaluje. „Já vím. Ale jak jinak to chceš vysvětlit? Udělala si holčičí párty s rmutama? Polštářová bitva, udělali si makeover a pak si řekli, že bude fajn si z nás vystřelit tou polohou těla?"

„Hele já nevím," bránil se Jeff, „jen konstatuju fakta. Je to celý dost podezřelý."

„Jasně, grinde, že je to celý divný. Jenže to je celý tohle místo."

V tom Alex začala vřískat. „Tak se nejmenuje! Tak se nejmenuje! Neříkejte mu tak! To není Ben! Ne!" Dívka se prohnula v zádech a škubala rukama tak silně, že se jí provazy zařezávaly do zápěstí. Nohy naštěstí měla přivázané přes dlouhé kalhoty, a tak tam nebylo takové riziko úrazu, takže se Jeff s Clintem každý vrhl ke každé z jejích rukou a snažili se jí bránit tolik trhat s provazy.

„Neříkejte mu tak! Ne! Neee!" ječela tak nahlas, že když se první běžci vracela z Labyrintu, ustaraně se dívali na budovu Dvora. A těch pár přátel, které Alex na Place měla, polil ledový pot.

Strings (The Maze Runner / Newt / CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat