Nick ji položil do postele, pořád něco mumlal a snažil se ji uklidnit. Alex se schoulila do klubíčka a zírala před sebe.
Koukala do zdi a její mysl byla úplně prázdná.
Nedokázala přemýšlet vůbec nad ničím. Jen koukala před sebe, poslouchala Nickův uklidňující hlas a nehýbala se.
Bála se, že sotva se pohne, něco řekne nebo zaostří pohled, ten dokonalý klid se roztříští a ona si vzpomene.
Nechtěla vzpomínat.
Zaslechla otevírající se dveře. S nechutí se podívala, co se děje. Vešel klid s naprosto vyrovnaným výrazem a za ním vešel Jeff, který se tvářil naprosto vyděšeně. Clint došel až k Alexině posteli a pomalu si sednul.
„Musím tě zkontrolovat."
Alex na něj jen zírala s očima plnýma strachu.
Clint pomalu natáhl ruku, aby ji mohl chytit za dlaň a podívat se, jestli tam nemá nějaké šrámy, ale ve chvíli, kdy se Clintova ruka už už dotýkala té její, začala ječet a odtáhla se, jak nejdál mohla. Nick k ní přiskočil a začal ji uklidňovat. Clint se stáhl a obezřetně si ji prohlédl.
„Klid, Clint ti nic neudělá, musí se ti ale podívat na ta zranění. Levou tvář máš pěkně nateklou a máš i trochu poškrábané klouby, musíme se na to podívat.
Clint se zadíval na Nicka, kterému se dívka choulila v náručí. „Tebe snese, takže potřebuju, aby ses jí podíval na dlaně. Šrámy na kloubech nejsou tak hrozný, jen odřeniny, ale musím vidět i dlaně, nevím, co se tam dělo, takže ji musíme prohlédnout celou. Na pažích nic nemá a vypadá to, že nohy jsou taky v pořádku."
Nick přikývl a pohlédl na Alex. „Teď tě vezmu za ruce a podívám se, jestli ti něco není, ano?"
Alex na se něj dívala s očima plnýma strachu, ale pak přikývla.
Nicka bodlo u srdce. Možná si na žádné dívky svého věku nepamatoval, ale byl si téměř stoprocentně jistý, že jiné dívky by se v Labyrintu už zbláznily nebo by si stěžovaly a hádaly se, ale ona dokázala zachovat chladnou hlavu, byla silná a chytrá... a to, co teď drží v náručí, je jen jakási skořápka, která měla stejný vzhled jako Alex, ale ten zbytek zmizel. Její oči připomínaly oči zvěře vyděšené k smrti, její tělo se třáslo strachy a nedokázala ze sebe vydat byť jen jediné slovo.
Opatrně ji vzal za dlaně a roztáhnul prsty. Nic tam neměla.
Clint mezi tím něco říkal Jeffovi, který přikyvoval a pak zmizel z místnosti.
Nick pohlédl na Clinta. „Nic tam nemá."
Clint přikývl. „Budeme se muset podívat ještě – počkej, někdo jde." Zezdola se ozval hluk, bouchnutí dveří, hlasité kroky, šum hlasů.
Nick rázně zavrtěl hlavou. „Nikoho sem nepouštěj. Nikoho. Ani Newta s Minhem. Potřebujeme ji udržet v klidu a zatím to docela jde, mohli by ji ale rozrušit. I na tebe měla dost špatnou reakci."
Clint přikývl. „Souhlasím." Vyšel ven z místnosti a zavřel dveře.
Nick poslouchal, jak Clint tlumeně rozmlouvá s příchozími Placery. Jeden z chlapců začal naštvaně zvedat hlas – Nick by si tipl, že to znělo jako Minho -, ale Clint ho uklidnil a poslal pryč.
Pak Clint vešel zpět dovnitř následován Jeffem, který nesl krabici s lékařskými potřebami. Sotva krabici položil, zase odešel a nechal je samotné.
Clint se začal přehrabovat v krabici a sotva našel dezinfekci, podal ji i se sterilními čtverečky Nickovi. „Musíš ji ošetřit ty, nechci riskovat, že ublíží sobě nebo někomu dalšímu."
ČTEŠ
Strings (The Maze Runner / Newt / CZ)
FanficAlex se probudí v téměř úplně tmě, jede v jakémsi výtahu jdoucím směrem nahoru a netuší, kdo vlastně je. Nikdo ale nemůže zodpovědět její otázky, protože zjišťuje, že i přesto, že dorazila na místo, kde má podle všeho žít, nikdo tam není. Musí se vy...