Subuh telah membuka tirai pada Ahad itu,selesai solat berjemaah Niya masuk ke dalam biliknya.Niya duduk di atas katil,dia mencapai hand phone nya yang berjenama Samsung Galaxy S3 itu.Banyak mesej dan notification yang di terima daripada We Chat,Whatsapp, Instagaram dan Facebook.
Niya membuka Whatsapp Niya dulu, memang banyak crush Niya wish Good Morning.Niya layan ala kadar je untuk elak di mention sebagai sombong,begitu juga di We Chat dan Facebook.Di Facebook banyak juga friend request dia,tapi Niya malas nak banyak kan kawan di laman sosial.Bukan apa,takut nanti ada pengaruh macam-macam.Orang zaman sekarang susah sikit nak percaya.Susah juga tu kalau dah terpengaruh.Apa yang lagi bahaya,bila orang sekarang dah pandai hacked account orang lain.Nanti tak pasal-pasal benda tak elok di buatnya,tak ke susah?
"I Am Dancer"nama account Facebook orang ni menarik perha tian Niya.Dia menekan nama itu untuk melihat account orang ter sebut."Wow,hebatnya!"kata Niya teruja apabila melihat gambar lelaki tersebut menari break dance, popping dan ada juga menari K-Pop sikit di dalam gambarnya tu.Tapi tak pula nampak wajah lelaki ni,siapa kah gerangannya pun tak tahu.Tapi Niya sensetif dengan hal-hal menari ni,dia memang minat tapi tak tahu menari.Aduhai kesian Niya~
Selepas itu Niya menghantar mesej kepada lelaki itu,"Thanks for add..I Am Dancer"and send.Niya mengunci hand phone nya lalu meletakkannya di sebelah bantal.Niya terbaring ke katil,dia memandang kipas yang berpusing-pusing pada kelajuan sederhana itu.Niya menggeleng-gelengkan kepalanya kerana terasa pening,dia bingkas bangun lalu memandang ke tempat lain.
"Ding Dong!"bunyi tersebut keluar dari hand phone Niya,Niya menca pai hand phone tersebut."I Am Dancer menghantar anda mesej".. Niya segera membuka Facebook Niya semula."No problem Daniya Zarah..thanks for accepted"balas I Am Dancer,"Intro maybe?"balas Niya."Please call me Abang L hehe..I am 16 y/o..Dancer..from Kundasang Sabah"balas Abang L,"Hek eleh, satu umur kot!"kata Niya."Can u speak Malay?"balas Niya,"Yes I am." jawabnya.
Haha...ketara sangat Niya tak jaguh berbahasa orang puteh,cuba kalau suruh dia cakap brunei lancar je dia. "Apa nama betul awak?Kenapa Abang L?"Niya menekan send,"Hmm..tak boleh lah cakap nama betul saya..hehe sorry saya tak boleh bagi tau awak. Saya minta awak panggil saya Abang L sebab dah biasa saya di panggil macam tu"balas Abang L.Niya me muncungkan bibirnya,"Huh,tu pun tak boleh ke?Apa lah sangat nama dia tu?Emas?Perak?Gangsa? Sampai tak boleh orang tahu!"leter Niya.
"Siapa nama awak?"mesej itu mem buatkan Niya tersentak dari leteran nya."Nama saya Daniya Nur Maizarah...panggil Niya je lah!Saya pun 16 tahun...asal Kota Kinabalu." balas Niya,"Emm...Ok lah awak saya ada latihan ni...pergi dulu erk.. assalamualaikum"balas Abang L. "Hmm...Waalaikumsalam."balas Niya,dia mencampakkan hand phone nya semula ke sebelah bantal.
YOU ARE READING
My Lovely Crush❤
Teen Fiction"Aku suka kau! Tak tau kah?" "Mana aku tau kau tak cakap!" "Aku suka kau Daniya Nur Maizarah Binti Mohd Syakir!" Tersentak hati kecil Niya apabila mendengar luahan hati dari seorang lelaki yang di sayanginya. "Siapalah aku setakat anak pungutkan?!" ...