Çağanın günlüğü okuduğu günün üstünden 3 hafta geçmişti. Yaz tatili olduğu için her gün beraber eğleniyorduk. Kartal son 2 haftadır çok sessizdi. Sabah erkenden çıkıyor akşam çok geç geliyordu. Şu Hande denen kız sülük gibi yapışmıştı her yere bizle gelmek istiyordu. Tabiki teyzem yüz veriyordu.
Bana gelicek olursakta her şey çok iyi ilerliyordu. Tedaviler sonucunda bi kaç gün önce odamda otururken konuşmaya çalışmıştım ve ağzımdan tek kelime dökülmüştü. Çağan.... tabiki bunu kimseye söylemedim. Son bi kaç gündür her akşam konuşmaya çalışıyordum doktora da haber vermiştim ama kimse bilmiyordu. Çünkü ben sürpriz yapmak istiyordum. 2 gün sonra Çağanın Doğum günü vardı. Erkekler şuanda dolaşıyorlardı kızlarda benle beraber teyzemlerdeydi.
Çağanın Doğum günü için hazırlık yapıyorduk. Kızlarda konuşabildiğimi bilmiyorlardı. Zaten kelimelere ara vererek konuşabiliyordum. Çünkü daha çok yeniydi. Onlarda Eminimki çok sevinecektir. Onlara söylemek istiyordum ama tepkilerinden tırsıyordum. Aslında bi yandan da sesimi ilk çağan duysun istiyordum. O yüzden susmaya karar verdim.
Kızlarla akşama kadar sürpriz için herşeyi ayarlamıştık. Erkekler de biliyordu sürpriz olacağını.
Bahçe kapısından girerken "tuana!"diye bağıran esatı duyunca güldüm. Hep böyle yapardı. Daha bahçeye girmeden adımı seslenip bağırırdı. Yanımıza geldiklerinde Çağan hemen yanıma oturup bana sarıldı bende ona sarıldım.Ayrılıp gözlerine baktım. Şu iki gün nasıl geçecek bilmiyorum. Söylesem nasıl tepki verecek acaba? Diye düşünürken Çağanın elini yanağıma koymasıyla kendime geldim
" iyimisin?" Diye fısıltıyla sorduğunda gülümseyip kafa salladım. Kızların hazırladığı organizasyonu dışında benimde planlarım vardı. Çok heyecanlıydım.(2 gün sonra Doğum günü)
Bizimkiler çağanı alıp buraya geliyorlardı bende ayarladığımız yerde onları bekliyordum. Sesim iyice kendine gelmişti. Hatta şarkı söylemeyi bile denemiştim. Önceden olsa umursamazdım ama şimdi. Arkadaşlarım ve ailem vardı. İçeri giren bizimkileri görünce gülümseyip ayağa kalktım. Tam içeri girdiklerinde bende pastayla önlerine çıktım. Çağan şaşkınlıkla bana bakarken gülümsedim. Herkes iyiki doğdun diye tezahürat yapıyordu.
Çağan şaşkınlığını üstünden atıp mumları üflediğinde herkes alkışladı pastayı kenara koyup çağana sarıldım o da bana sarıldı.
" teşekkür ederim sevgilim." Dedi kulağıma doğru ayrılıp yüzüne baktım. Çok mutlu olmuştu ama daha bitmemişti. Yanağından öptüğümde Gülümsedi. Herkesle sarıldıktan sonra biraz oturduk. Hediye sırası geldiğinde herkes hediyesini verdi. Benim haricimde...ellerimi kaldırdım.
"Bi dakika ben hemen geliyorum."Diyip koşarak bilgisayarı ayarladığım yere gittim. Bizimkiler beni görmüyordu. Ses kaydını açıp hemen koşarak bizimkilerin yanına döndüm. Dün şarkı söylerken kaydettiğim bi ses kaydıydı. Herkes anlamaz gözlerle sesi dinlediğinde esata baktım. Onun gözleri dolmuştu. Anlamıştı benim olduğumu çünkü sesimi biliyordu. Benimde gözlerim dolmuştu. Esatın gözünden bir damla yaş düştüğünde benimde düştü. Bi kaç dakika sonra kayıt kapandığında herkes bana bakıyordu anlamamışlardı.Gözyaşlarımı silip gülümsedim. Çağanın yanına yaklaşıp ellerini tuttum.
" Doğum günün." Dediğimde sesimi duyduğu için şaşkınlıkla bana baktı.
" kutlu olsun sevgilim." Diyip sustum.
Herkes şok olmuş şekilde adımı söylerken gözlerimi Çağandan çekip onlara baktım ve gülümsedim. Herkesin gözleri dolmuştu. Tekrar çağana baktığımda öylece bana bakıyordu. Sevinmemiş miydi? StresleAlt dudağımı dişlediğimde çağan dudaklarıma baktı. Sanki benim konuşup konuşmadığını anlamak istiyordu. Korkmaya başlamıştım. Endişeyle ona baktım.
" çağan." Dediğimde hızla bizimkilere baktı.
" lan konuştu." Diye bi anda bağırdığında irkildim. İnanamıyor gibiydi. Esat hızla gelip bana sarıldığında ağlıyordu. Bende ona sarıldım. Çağan bi sandalyeye oturdu. Hala olayı anlamamış gibiydi. Herkes bana sarıldığında bakışlarım çağanı buldu ama o yere bakıyordu.Endişeyle esata baktım. Çağanın önüne çöktü.
" kardeşim iyimisin?" Dediğinde çağan ona baktı.
" esat konuştu mu ?" Dedi. Bu haline gülümsedim. Esat gülerek kafa salladığında çağan hızla ayağa kalkıp yanıma geldi.
" bi daha konuşsana." Dediğinde gülerek yüzüne baktım. İçi içine sığmıyor gibiydi.
" sevgilim sakin ol bi ." Dedim ve bunu dememle çağan bağırmaya başladı. Herkesi sırayla kollarından sarsıyordu bi yandan da bağırıyordu
" Mete yağız duydunuz mu lan konuştu? Sevgilim dedi çağan dedi bana dedi." Dediğinde kahkaha attık.Sesimi duyunca yine bana baktı. Korkutuyordu beni. Normal tepkiler vermiyordu ama komik duruyordu. Yanıma gelip beni kendine çektiğinde şaşırdım. Çağan " Ülkü." Dediğinde Ülkü'ye baktım. Çağan da Ülkü'ye bakıp esatı gösterdiğinde Ülkü Esatın gözlerini kapattı.
" neden kap-" dediğim anda çağan beni öptüğünde şaşırdım ama sonra olayın farkına varınca gülümseyip karşılık verdim. Benden ayrılıp yüzüme baktı
" sen hep konuş. Sakın susma." Dediğinde içimi huzur kapladı.Esat isyan ediyordu anlamıştı beni öptüğünü ama o bile umrumda değildi şuanda.
" söz veriyorum."dedim. " susmayacağım."Gecenin geri kalanında herkes gitmişti benle çağan şuanda yine parkta oturuyorduk.
" hala İnanamıyorum konuşuyorsun." Dediğinde gülümsedim.
" yani... biraz zor oldu." Dedim.
" ses tonun en sevdiğim şarkının yerini aldı haberin olsun. Hatta bugün dinlettiğin ses kaydını istiyorum." Dedi. Ellerimi göğsüne koyup Gülümsedim.
" hmmm öyle mi? Ses tonum çok mu hoşuna gitti?" Dedim gülerek.
Elini yanağıma koydu.
" ben hayatımda böyle güzel bi ses duymadım be. Ben bunca zaman bunu arıyormuşum." Dedi. Kıkırdadığımda o da güldü." anlatamıyorum nasıl hissettiğimi ama keşke kalbimi açıp bakabilsen." Dedi. Sözleri kalbime dokunuyordu.
" sen duy istedim." Dediğimde merakla yüzüme baktı. " yani aslında son 2-3 gündür konuşuyordum ama ilk sen duy istedim. Esatta çok sevindi baksana sürekli sen konuşsana Diyip durdu. "Çağan keyifle kahkaha attığında bende güldüm.
" çok seviyorum." Dedi. " ben hayatımda böyle güzel sevmek görmedim."Elimi yanağına koydum.
" bende çok seviyorum." Dedim. " ve sen Efe bey hayatında böyle güzel sevmek göremezsin."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lal
De TodoHerkes okul dizisi olsun demiş, yine okulla alakalı yapıyorum. Babasının tayin sonucu ailesiyle temrenliye kasabasına gelen ve geçmişte yaşadığı şeyler yüzünden konuşamayan bir kız.... Tek arkadaşı tek sırdaşı ikiz kardeşi olan esatla beraber ye...