Naz'la çağan saatlerce oyun oynamışlardı. Ben de onlara katılmıştım. Çağan Naz'ı sevmeye başlamış gibime geliyordu. Yine bırakıp gitmesinden öyle ödüm kopuyordu ki... naz yorgun düşüp uyuyunca bizde aşağı indik. Çağan salonda otururken bende kahve yapıp yanına gittim.
" kahveleri getirdim." Diyip kahve fincanını onu uzattım. Elimden aldığında bende yanına oturdum. Kahve fincanına bakıyordum. Zaten ne konuşacaktık ki?" ben gittikten sonra" Dediğinde ona baktım.
" o videoları neden kaydettin hemde karşında ben varmışım gibi." Diye sordu.
Bakışlarım avuç içlerimi ısıtan fincana kaydı.
" biriyle konuşmaya çok ihtiyacım vardı. Bende daha kalıcı olur hemde belki bir gün görürsün diye kaydettim. Yani ne kaybettiğini görmüş oldun." Dedim.
" çok şey kaybetmişim. Keşke herkesten önce ilk beni arasaydın" dedi. Ona baktım.
" eğitimi bahane edip Benden ayrılıp giden sen, bi bebek için geri gelir miydin?"Gülümsedi.
" o bi bebek değil. Benim kızım. Efe ikinci kere bir naz buldu kendine . Peki iki naz da hayatında Efe'yi kabul edecek mi?" Dedi kalbim tekledi yutkunup bakışlarımı yere çektim.
" korkuyorum." Dedim dürüstçe. " insanlar beni korkutuyor. Mesela ben, Esat bi daha bana yüz çevirmez diyemiyorum. Yağız bi daha bana yüz çevirmez,aynı şekilde Mete ya da çağan beni bırakıp gitmez artık diyemem." Dedim.
" keşke sen herkesten önce bana haber verseydin" dedi. Gözlerim onun gözlerini buldu.
" Dedim ya Esat bana yüz çevirmiş, sen ne yapacaktın ki, haber vermedim hatalıydım ama insan o an onu düşünemiyor. Aldırmak hiç aklıma bile gelmedi. İlk duyduğumda korkmuştum annelik yapamam sandım hatta çoğu videoda da ağlıyorum ama sonra çok alıştım ona." Diyip güldüm
" çoğu şeyi seni hatırlatıyor."Çağanda güldü.
" bugün farkettim. Kocaman gamzeleri var yada benim gibi naneye alerjisi var." Dedi kafa salladım.
" bak çağan, Naz'ı istediğin zaman görebilirsin ama esat yada diğerleri Naz'ı göremez. Hatta Beni de. Kızlarla görüşüyorum ama Mete yağız ve esatla görüşmek istemiyorum. Anladığım kadarıyla geri kalan videoları onlarla izleyip geldin ama iş işten geçti." Diyip fincanı masaya koydum." Naz'a babası olduğumu söyleyecek misin?" Dediğinde ona baktım. Bu onun kararıydı.
" sen ne zaman istersen babası olduğunu açıklayabilirsin." Diyip gülümsedim.
O da Gülümsedi.
" baba diyişini ben senin sayende izledim. Videoda Çok heyecanlandı." Diyip güldü kafa salladım.
Saat geç olmuştu.
" bu gece burda mısın?" Dedim.
" kalabilir miyim?" Dediğinde gülümsedim.
"Tabiki kalabilirsiniz." Dedim. Kafa salladı Çağan misafir odalarından birinde uyuyacaktı ona odasını gösterdim.O sırada Naz'ın baba diye bağırmasını duyunca hemen onun odasına koştuk. Kabus görmüş olmalıydı yatağın üstünde ağlıyordu.
Hızla yanına gittik çağan yatağ oturup kucağına aldı çok ağlıyordu direk çağana sarıldı çağan sırtını okşuyordu
"Şşşş naz sakin ol meleğim hadi." Dediğinde benimde gözlerim dolmuştu. Naz ağlamalarının arasından zar zor konuşmaya başladı.
" annee babam beni sevmiyor. Rüyamda gördüm. Git dedi bana ." Dedi. Direk çağana baktım. Gözlerimiz dolmuştu. Çağanın yanına oturup Naz'ı kucağıma aldım. Sakinleşmesi gerekiyordu.
" meleğim şakın ol annecim ağlama. Baban seni niye sevmesin ki? Seni çok seviyor." Dedim.Naz Zar zor kendini durdurup bana baktı.
"Anne niye gelmiyor? Ben çok merak ediyorum onu. O beni merak etmiyor mu?" Dediğinde yine Çağana baktım gözyaşlarını silip Naz'a baktı.
"Naz gel bakalım kucağıma." Diyip onu kucağına aldı.
" bak aslında sana bişey söylememiz gerekiyor zamanı gelmişken söylemek istiyoruz." Dediğinde naz merakla onu dinliyordu.
" ben senin babanım." Dediğinde naz şaşkınca bana baktı Gülümsedim. Elini tuttum.
" çağan senin baban ama senden haberi yoktu. Çoook uzaklardaydı buraya geldiğinde öğrendi. Sevinç abla varya o senin babaannen." Dedim naz öylece durdu çok şaşıracağı bir durumda farkındaydım.Sonra şoku atlatmış olacak ki durgunca konuşmaya başladı
" ama niye gelmedin? Biz annemle çok tek kaldık." Dediğinde gülümsedim o kadar tatlı görünüyordu ki , çağandan çekiniyordu. Çağan gülüp yanağını öptü
" benim senden haberim yoktu. Annen bana ulaşamamış sonra buraya gelince öğrendim. Zaten bütün o yüzden geldim."dedi.
" yani şimdi sen benim babamsın öyle mi?" Diye sorduğunda gülümseyerek onları izliyordum.
" evet naz, ben senin babanım." Dedi çağan.Naz bana baktı. Sonra yüne Çağana baktı
" peki geldiğin yere geri gidicek misin?" Diye sordu korkuyla. Bende Çağana baktım çünkü bende korkuyordum. Çağan önce bana baktı sonra Naz'a baktı gülümsüyordu.
" bir yere gitmeyeceğim. Bi daha ayrı kalmayacağız." Dediğinde gülümsedim naz hızla Çağana sarıldı. Çağanda kollarıyla Naz'ı sardı. Sonra bana baktı.
Bu halleri beni o kadar mutlu etmişti ki kocaman gülümsüyordum. Bi kaç dakika sonra Naz'dan hala ses çıkmayınca yüzüne baktım. Uyumuştu.
" uyumuş hadi yatağına yatıralım." Dedim ve ayağa kalktım. Çağan Naz'ı yatırdığında naz irkildi.
Çağan dikkatle Naz'ı yatağa koydu. Naz o sırada gözlerini aralayıp uyku sersemi haliyle " baba burda uyu" Dediğinde çağan şaşkınlıkla bana baktı. Naz ona baba dediği için sevinmişti.Gülümseyip kafa salladığımda çağan sağ tarafa bende sol tarafa yattık. Kafamızı yastığa koymamıştık.
" çok mutlu oldu. Kabustan çok etkilenmişti." Dedim çağan Naz'ın saçlarını okşuyordu. " bundan sonra öyle kabuslar görmeyecek. Yarından itibaren, herşeyi çok güzel yapıcam." Dedi sonra sırıttı. " yani seninle benim içinde."
Göz devirdim. " iki dakika olayı kendine çevirme, hadi yat uyu." Diyip kafamı yastığa koyup gözlerimi kapattım. Bi kaç saniye sessizlikten sonra " iyi geceler Efe'nın Naz'ları" diyen çağanı duyunca gülümsedim ve kendimi uykuya bıraktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lal
AcakHerkes okul dizisi olsun demiş, yine okulla alakalı yapıyorum. Babasının tayin sonucu ailesiyle temrenliye kasabasına gelen ve geçmişte yaşadığı şeyler yüzünden konuşamayan bir kız.... Tek arkadaşı tek sırdaşı ikiz kardeşi olan esatla beraber ye...