Ben Ülkü Leya ve Çağan sınıfta oturuyoruz Diğerlerini aradık birazdan gelicez dediler onları bekliyoruz. Sonunda bizimkiler yanımıza geldi ve sohbet etmeye başladık.
" haberiniz var mı? Okula 3 misafir öğrenci geliyormuş." Diyen Mete'ye merakla baktık.
" geçen sene bizim sınıftan ben çağan yağız gitmiştik. Şimdide onlar geliyormuş." Dediğinde şaşırdım." güzel bir şeymiş. Farklı okuldaki öğrenciler kaynaşır." Dedim işaret diliyle. Çağan lafa atladı
" aynen güzel birşey öğrenciler kaynaşır da bizene." Dediğinde esat şaşkınlıkla Çağana baktı. İşaret dili bildiğini bilmiyorlar mıydı? Diğerleri Esatın neden şaşırdığını anlamamıştı çünkü Ne dediğimi de anlamamışlardı. Esat şaşkınlıkla" sen Tuananın dediğine nasıl cevap verdin?" Dediğinde diğerleri de şaşırdı.
Leya gülümseyerek " çağan Tuana için işaret dili öğrenmiş, sizin haberiniz yok tabi, aslında Efe ve naz isimleriyle birbirileriyle konuşuyorlarmış." Dedi. Mete heyecanla " şaka yapıyorsunuz" Dediğinde kahkaha attım. Çağana baktım sonra Mete'ye baktım
" öğrenmiş işte anlıyor yani beni." Dedim. Çağan dediğimi onlara söyleyince daha da şaşırdılar.Derste kapı çaldı. Müdür yanında 3 erkek öğrenciyle geldi.
" hocam dersinizi böldüm ama bu Arkadaşlar misafir okuldan geldi. Bizde kararlaştırdık. Bu sınıftan birileri onlara rehberlik etsin istedik. Leya Ülkü ve tuana yardımcı olsunlar arkadaşlara, aileleriyle de görüştük. Leya Ülkü ve Tuananın aileleri misafir edecek arkadaşları, 3-4 gün kalacaklar geçen sene bizimkilerin kaldığı gibi biliyorsunuz." Dediğinde şaşırdık. Müdür çocukları bırakıp çıktı. Farklı şehirden geliyorlardı. Hoca onlara boş yerlere oturmalarını söyledi ders işlemeye devam ettik.Teneffüste çocukların yanına gittik. Leya elini uzattı.
" ben Leya ve arkadaşlarım Ülkü ile Tuana. Hanginiz kimle kalmak isterseniz onunla kalabilirsiniz." Dedi gülümseyerek. Ben biraz tedirgindim çünkü konuşamadığım için beni istemeyebilirlerdi. Esata baktım anlamış olacak ki lafa girdi.
" tuana benim ikizim. Kendisi konuşamıyor o yüzden isterseniz birinizle ben vakit geçiririm." Dediğinde minnetle gülümsedim. Esmer renkli gözlü bir çocuk araya girdi
" biz arkadaş grubuyuz aynı sizin gibi, işaret dili biliyoruz. Tuananın kendini kötü hissedeceği bir durum yok." Dediğinde rahatladım. Esat bana onay ister gibi baktığında kafa salladım.Başka bir çocuk araya girdi.
" o zaman tanışalım. Ben İlkay , bu Aytaç, buda Bora." Dedi arkadaşlarını göstererek . Esat konuştu.
" kızları tanıdınız zaten ben esat, yağız Mete ve çağan efe." Dedi. İlkay gülümseyerek bana baktı.
" madem öyle o zaman tuana bana yardımcı olabilir." Dediğinde kafa salladım. Aytaç Ülkü'yü Bora da leyayı istedi. Bakışlarım kısa bir anlığına bizim erkeklere değdi. Mete Ülkü ve Aytaç'a çok sinirli bakıyordu. Aynı şekilde yağız da Leya ve Bora'ya. Sonra Çağana baktım. O bana bakıyordu. Gülümsedim.İçimden bir ses Mete ve Yağız'ın katil olmaya yakın olduğunu söylüyordu. Esat gayet rahattı çünkü beni biliyordu. Herkes bir yerlere dağıldığında ben İlkay ve Çağan sınıftaydık
" tuana gel otur." Diyen ilkaya baktım sırada yana kaymıştı.
Yanına oturdum.
"Ben ve esatta okula yeni geldik sayılır ama yardımcı olabileceğimi düşünüyorum." Dedim. İlkay gülümsedi.
"Kendini sıkmana gerek yok ama sana bişey diycem." Dediğinde kafa salladım. Gözleriyle bir yeri gösterdi dönüp baktım çağandı ve çok sinirle bakıyordu. Sonra ilkaya döndüm
" sizin aranızda bişey mi var?" Dediğinde şaşırdım."Hayır yok, Efe çok değer verdiğim biri."Diyip gülümsedim. Şaşırdı
" herkes çağan diyor sen niye Efe diyorsun?" Dediğinde gülümsedim.
" ben onu ilk tanıdığımda Efe ismini biliyordum. Biraz tuhaf bir tanışma hikayemiz var. Okula daha gelmemiştim. Şu numara komşusu olayı varya ordan yazmıştı bana. Adının Efe olduğunu söyledi bende ikinci adımı söyledim yani naz. Sonra okula geldim adını çağan diye biliyordum o da tuana olarak biliyordu. Sonradan farkettik aynı kişi olduğumuzu. O benim için işaret dili öğrendi."dedim. İlkay Gülümsedi
" ben bilmem ama şuanda üstüme atlayacak gibi duruyor." Dediğinde güldüm.Sınıfın kapısı aniden açıldığında irkilip o tarafa baktım. Yağız çok sinirliydi.ilkayın olmasını bile umursamadı. Sinirle söyleniyordu
" ulan herife bak. Gözlerinden sanane, ibibik alt tarafı okul gezeceksiniz, baştan aşağı iltifat etti. Lan yıllardır yanımda ben bile bu kadar iltifat etmedim." Dediğinde şaşkınlıkla ona bakıyorduk. Gözlerini kapattı. Şaşkınlıkla önce Çağana sonra ilkaya baktım . Gülmemek için kendilerini tutuyorlardı. Yağız gözlerini açtı. Bana sonra Çağana baktı.
" bakmayın abi öyle. İlkay sende Kusura bakma ama yani. Neyse ben sakinleşirim ama siz Mete'yi-" Dediğinde daha lafını bitirmeden sınıfın kapısı yine sertçe açıldı. MeteydiSinirle sınıfa daldı. O da sinirle küfür edip söyleniyordu
" lan okul gezeceksiniz okul, Ülkü sana saçlarını neyle yıkadığını söylemeyecek. Ulan alıcaktım ayağımın altına ah hoca olmayacaktı. Lan koridor bomboş yürüyoruz giriyor kızın dibine sonra saçların çok güzel kokuyor neyle yıkadın diyor, ulan o burnunu kırardım da hoca vardı!!." Dediğinde daha fazla kendimi tutamadım. Kahkaha atmaya başladım. Mete bizim farkımıza daha yeni varıyordu ama çok sinirliydi.Çağan yanına gitti ben hala gülüyordum. Sonra kendimi durdurdum. İlkay koluma dokununca ona baktım.
" bizimkiler çok sinirlendirmiş, sevgililer mi?" Dediğinde hayır anlamında kafa salladım.
" o zaman erkekler kızlara yanık." Dediğinde güldüm. O da güldü.
" çağan da kendini zor tutuyor bence. İyi dayandı neyseki ben diğerleri gibi şeyler yapmadım." Dediğinde Çağana baktım. Bize bakıyordu. Gülümsedim sert bakışları bi anda yumuşadı o da Gülümsedi. İlkaya döndüm.
" bence yanına git. Sakinleşmeye ihtiyacı var gibi duruyor. Meteler falan burda. Ben kaybolmam sonuçta." Diyip güldü kafa salladım ayağa kalktım. Sınıftan çıkarken Çağana gelsin diye işaret yapıp sınıftan çıktım. O da arkamdan geliyordu.Boş bi sınıfa girdim arkamdan da çağan girdi ona baktım.
"Sen iyimisin?"Dediğimde dibimde bitti.
" iyiyim ." Dedi ama sanki zor duruyordu. Bingazi'ne güldüm.
"Söyle hadi söyle içinde tutma ." Dediğimde öfkesi yine gözlerine oturdu.
" şimdi bu sizin evde kalıcak dimi?" Dediğinde kafa salladım.
" kalmasa olmuyor mu?" Dediğinde şaşırdım.
"Müdür istedi ya?" Dedim ellerimi kaldıraraktam ellerimi indireceğimde ellerimi tuttu şaşırdım.
" bana Ne yaptın bilmiyorum." Dedi anlamadım.
" ama her ne yaptıysan , ben hayatımda böyle iyi hissettiren bişey görmedim. Sana baksam, bakmaya kıyamıyorum. Kızıcam desem, kızamıyorum. Gözlerine bakmasam bu his her neyse geçer diyorum ama yine gözlerine bakmadan yapamıyorum. Sen nasıl işledin bu kadar içime? Bana büyü yapılmış gibi hissediyorum. Hiç konuşmadığın zamanlar işaret dili kullanmadığın zamanlar bile ben sana bakmadan yapamıyorum." Dedi. Ellerim bu kesti sanki. Ne demekti bu? Kalbim niye bu kadar hızlandı?Tuttuğu elimin birini kalbine yasladı. Kalbi avucumun içinde gibi atıyordu. Niye hızlıydı? Gözüm kalbime kaydı. Sonra yüzüne baktım.
Biraz yaklaştı.
" eğer.." dedi sinirle. " o çocuk sana yakın olmaya devam ederse hiç iyi şeyler olmaz." Şaşırdım.
Sonra gözlerini kapattı. Sinirle nefes verdi. Nefesi yüzüme çarpıyordu çok yakındık.
" eğer." Dedi yine. " biraz daha bu şaşkın ifadenle bana bakarsan, hiç iyi şeyler olmaz"
Dediğiyle kendime geldim. Boğazımı temizledim. Ellerimi çektim.
"Ben ilkayın yanına gideyim." Dedim kızardığıma emindim. Tam gidecekken çağan beni kolumdan tuttu. Sınıftaki masalardan birinin üstüne oturup beni önüne çekti sarıldı.Sanki kaçacağımı düşünüyormuş gibi bacaklarını arkadan birleştirdi. Şaşırdım ama bende sarıldım. Kafasını boynuma koyduğunda derin derin nefesler alıyordu. Heyecanlanmıştım. Normalde böyle şeylere izin vermezdim ama kendimi tutamıyordum. Ayrılıp yüzüne baktım. Güldü. Yutkundum
" gitmesen, böyle dursak" Dediğinde kafamı eğdim utanıyordum bilerek yapıyor. Sonra kafamı kaldırıp ona baktım. Biraz geri gittim
" pardon da nerden geliyor bu rahatlık? Arkadaşız biz"Diyip güldüm . Beni aniden kendine çekince şaşırdım.
"Sana öyle geliyor biz arkadaş değiliz." Dedi. Şaşırdım.
"Değil miyiz?" Dedim üzgünce, güldü kafasını yine boynuma yaklaştırdı ama bu sefer kulağımın altında durdu
" seni seviyorum." Dedi sessizce kalbim tekledi.
" seninle arkadaş olamam ama sen sevgilim olabilirsin."Aklım durdu sanki. Geri çekildi. Mayışmış gözlemle ban bakıyordu niye bu kadar tatlı geliyordu gözüme? Yutkundum hemen geri çekildim. Çok utanmıştım. Anladı ve sırıtmaya başladı.
"Ben sınıfa gideyim artık." Dedim onu sırıtırken bırakıp hızla sınıftan çıktım. Kalbimi kontrol edemiyordum
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lal
DiversosHerkes okul dizisi olsun demiş, yine okulla alakalı yapıyorum. Babasının tayin sonucu ailesiyle temrenliye kasabasına gelen ve geçmişte yaşadığı şeyler yüzünden konuşamayan bir kız.... Tek arkadaşı tek sırdaşı ikiz kardeşi olan esatla beraber ye...