(Çağanın anlatımıyla)
Tuananın evinden çıktıktan sonra annemlere gittim. Direk uyudum. Ertesi gün öğlene doğru bizimkileri çağırdım. Flashı almıştım. Esatlara sinirliydim. Bende hatalıydım ama onların yaptığı çok farklıydı. Hande ve Kartal'da gelmişti. Annem adeni yatırıp yanımıza geldi.
"Ben Tuananın ev adresini buldum. Dün onunla konuşmaya gittim. Konuşmadık ama onun neler yaşadığını merak ediyordum o da bana bu flashı gösterdi. İzletti" Diyip flashı masanın üstüne koydum. Kartal" bu sana bahsettiğim şey mi?" Dediğinde kafa salladım." kimse bilmiyormuş bu görüntüleri. Ben izledim." Diyip televizyondan görüntüleri açtım. İzlemeye başladık. Tuanayla izlediğimiz görüntüler çıktı İzledikçe içim kuruyordu. Tuananın açmadım dediği bi kaç görüntüde vardı. Tuana görüntüde kameraya bakıyordu. Ağlıyordu.
" bugün Naz'ın 2. Yaş günüydü. Sabah Kartal ve Hande uğradı sonra ev sessizlikle kaldı. Pasta yaptım ama naz sanki hissediyor gibi hiç gülmedi mutlu olmadı. Tekrar iyi bir anne olamadım Dedim anlardan birini yaşadım çağan. Üstelik sadece Benimle geçirdiği 2. Doğum günü, kimseyi arayamadım. Aradıklarımda zamanında açmamıştı zaten. Naz son 1 Saatte çok huysuzlanınca bende uyuttum." Diyip gözyaşlarını sildi.Nefes alamıyordu sanki.
" ne zamana kadar kızım bu sessizlikte kalacak bilmiyorum ama çok kötü hissediyorum. Hande bugün laf arasında esatları ara söyle dedi ama yine telefonumu açmayacağına öyle emindim ki aramadım. Naz'ın Doğum günü olduğu için çok mutluyum iyiki doğurmuşum ama bi yandan da ben iyi bir anne olamadım. Yoksa etrafı kalabalık olurdu.
Sence de iyiki doğurmuş muyum?"Dediğinde kafamı eğip gözlerimi kapattım.
" iyiki doğurmuşsun." Dedim fısıltıyla.Bu kayıt bitince yeni bir kayıt açtım. Naz Tuananın karşısında bebek sandalyesinde oturuyordu . Tuana kamerayı sabitlemişti ikisi de görünüyordu. Tuana Naz'ın üstünü düzeltti. Sonra kameraya döndü.
" bugün senin Doğum günün çağan, ben Doğum gününde sana sesimi vermiştim. Çağan demiştim Çok sevinmiştin . Şimdide düşündüm ki benim bi parçam olan kızımızdan bişey duymak istersin." Diyip gülümseyerek Naz'a döndü kamerayı gösterdi.
" annecim bak baba orda." Dediğinde naz kafasını kaldırıp heyecanla Ellerini bebek sandalyesine vurdu ve baba dedi.Kaydı durdurup Kafamı çevirip hemen bizimkilere baktım. Onlarda bana bakıyordu hepimiz ağlıyorduk.
" neler yaşatmışız." Diyen esata baktım.
" hadi ben yoktum. Sen ikiziydin bu kız bunları yaşarken siz ne yapıyordunuz?" Diye sinirle bağırdım. Sonra ekrana baktım. Ülkü gelip hızla bana sarıldığında bende ona sarıldım ağlamam şiddetlendi.
" baba demiş Ülkü. Benim haberim yoktu." Dedim Ülkü sırtımı sıvazladı.
" ama artık haberin var çağan." Dedi ayrılıp yüzüne baktım." haklısın. Artık haberim var." Dedim. Daha izlemediğimiz bi sürü kayıt vardı ama bize bu kadarı bile yetti. Hızla evden çıkıp Tuananın evine doğru gitmeye başladım. Geldiğimde hızla arabayı durdurup kapıya vurdum. Tuana açtığımda hemen içeri girdim. Şaşkınlıkla arkamdan geldi direk bahçeye çıktım. Yanıma geldiğinde sinirle bana baktı
" sen iyimisin ben sana bi daha gelme demedim mi?" Dediğinde umursamadım.
" kayıtların devamını izledim yani bi kısmını." Dedim aklıma gelince gözlerim doldu.
" baba demiş." Dedim düşük bi sesle.Tuananın surat ifadesi değişti. Üzülmüştü
" evet dedi." Diyip yüzüme baktı.
" niye bana haber vermedin? Niye bi kızın var demedin? O kadar şeyi tek başına yaşamak zorunda değildin." Diye bağırdım.
" ben ingilteredeyken arasaydın direk gelirdim. Ben bunları yaşadım deseydin ya ." Diyip sinirle kafamı ellerimin arasına aldım. Tuanada sinirlenmiş olacak ki bağırmaya başladı.
" en başında bırakıp gitmeyecektin. Sen okul diye gittiğinde ben senin kızına hamileydim. Çok merak etseydin bi kere arar sorardın." Dedi. Onunda gözleri dolmuştu." benim ikizim bile bana yüz çevirmiş. Sen ne yapacaktın sanki. Ben gece Kartal'la konuşmalarınızı duydum. Ben kabul etmezdim Dedin. Sen kendi kızını kabul etmezmişsin hala neyi tartışıyoruz." Diyip bağırdı.
" ben başkasının çocuğu olduğunu düşündüğüm için öyle tepki verdim. Kabullenmek istemedim senin başkasıyla evlenip çocuk yapmanı." Dedim. Tuana tam bişey diyecekken naz gözlerini ovarak bahçeye gelince ona baktık.Tuana hızla Naz'ın yanına koşunca bende koştum. Naz'ı kucağına aldı. Naz kendine gelip beni görünce annesinin boynuna sarıldı korkuyordu Benden.
Tuana " annecim bak bana ." Dediğinde naz ona baktı. Araya girdim.
" naz ." Dediğimde ürkekçe bana baktı. Elini yavaşça tuttum.
" ben geçen sefer için özür dilerim. Bağırmak istemedim ama ben çok üzgündüm. Özür dilerim." Dediğimde bakışları düzeldi. Annesine baktı annesi gülümsüyordu sonra bana baktı.
" tamam." Dediğinde gülümsedim. " ama bayırma bi daha ." Dedi. Güldüm.Kelimeleri tam söyleyemiyordu. Kollarımı açtım.
" kucağıma gelmek ister misin?" Dediğimde gülümseyerek ellerini uzattı. Tuana Naz'ı kucağıma bıraktığında gülümsedim. Naz boynuma sarıldığında Şaçlarının kokusu burnuma geldi. Tuana gibi kokuyordu. Tuana içeriyi gösterdi
" siz üst kata Naz'ın odasına çıkın. Bende hem süt hemde bi kahva hazırlatıp geleyim." Dediğinde Gülümsedim ve Naz'la içeri geçtik biz yukarı çıkarken tuanada mutfağa geçti
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lal
RandomHerkes okul dizisi olsun demiş, yine okulla alakalı yapıyorum. Babasının tayin sonucu ailesiyle temrenliye kasabasına gelen ve geçmişte yaşadığı şeyler yüzünden konuşamayan bir kız.... Tek arkadaşı tek sırdaşı ikiz kardeşi olan esatla beraber ye...