39. Bölüm" turnuva"

1.9K 143 12
                                    

       Esat hep bi diğer parçam olarak kalacak bunu kimse değiştiremeyecek... şuan derslerimiz boştu çünkü bugün rakip okulla basketbol maçı var. Çağan Mete yağız oynuyorlardı esatı da aldılar. Bide bi kaç kişi daha var. Spor salonunda  herkes tribünlerdeydi. Bizde erkeklerin köşesinde erkeklerle beraber oturuyorduk. Rakip okulu bekliyoruz. Rakip takımın içeir girdiğini görünce kızlarla ayağa kalktık. Çağan ellerini yüzüne koydu. Baş parmağıyla yanağımı okşuyordu Gülümsedim.
" seni tribünde görmek istiyorum. Sakın gözümün önünden kaybolma." Dediğinde gülümsedim kafa salladım. Yanağımı öptü. Kızlarla tribüne çıktık.


   " Alp size çok kötü baktı." Diyen leyaya döndüm.  Omuz silktim. Umrumda değildi. Hakem maçı başlattığında iki taraf içinde büyük tezahürat yapılıyordu.  Herkes ayaktaydı Ben  sadece izleyebiliyordum. Leya ve Ülkü içlerinden canavar çıkmış gibi bağırıyorlardı. Onların bu haline kahkaha attım. Top Çağana geldiğinde Alp'i atlatıp basket attı. Herkes bi anda çığlık attığında çağan erkeklerle sarılıp ayrıldı . Bana baktı. Gülümsedim. O da Gülümsedi sonra önüne döndü.

     Sonra daha Ne olduğunu bile anlamadık. Çağan aniden karnını tutup yere çöktü. Alp bilerek sakatladı. Hemen tribünden inip yanlarına koştum. Hakem mola verdi. Çağanı köşeye getirdiler.  Karın Boşluğunu tutuyordu.  Çağanın oynayamayacağını söylediler. Çok kötü görünüyordu. Elini tuttum.
" ya ben oynayabilirim, dayanırım." Dediğinde hızla kafa salladım
" oynamayacaksın, sakatlandın saçmalama." Dediğimde ofladı.
" yedek oyuncu da yok Ne yapacağız?" Diyen Mete'ye baktım. Esat" tuana." Dediğinde ona döndüm.

     Ne demek istediğini anlamıştım. Oynayabilirdim çokta severdim ama Çağan tabiki de izin vermezdi.
Çağan esata baktı.
"Ne Tuana?" Dediğinde Çağana döndüm.
"Ben oynayabilirim." Dediğimde şaşırdı.
"Saçmalama istersen o kadar erkeğin içinde nasıl yapacaksın?" Dedi.
Esat Çağana baktı.
" tuana çok iyi oynar, biz beraber öğrendik. O benimle oynamak için severek öğrenmişti. " Dediğinde ona bakıp Gülümsedim.

    Mete araya girdi.
"Karar verilmiştir o zaman tuana giriyor." Dediğinde çağan istemese de kafa salladı. Mete kalkıp hakemin yanına gitti. Hepimiz o tarafa bakıyorduk. Hakemin yüzünü şaşkınlık bürüdü. Bize doğru baktı. Sonra Mete'ye döndü. Mete bişeyler söyledi. En sonunda kafa salladı. Mete koşarak yanımıza geldi.  Hakem diğer tarafın yanına  gitti.
" tuana tamamdır , sen git üstünü değiştir." Dediğinde kafa salladım hızla kızların soyunma odasına koştum.

     Orda spor kıyafetlerim vardı. Bi şortla takımın formasını üstüme giyip sahaya döndüm. Çağan bana bakıyordu
"Ben iyiyim, zorlanmam, sen kendine bak." Dedim. Gülümsedim kafa salladı .
Hakem duyuru yapmaya başladı.
"  takımlardan birinde sakatlanma yaşandı, yedek oyuncu oyuna girecek , yedek oyuncu bi kız diğer takıma sorduk sorun olmadı." Diyerek açıklama yaptığında herkes şaşırdı. Düdük  çalınca  bizimkilerle sahaya geçtik. Alp beni görünce şaşkınlıkla bana baktı. Sırıttım.


     Sonra yanıma doğru gelmeye başladı. Normalde burda işim olmazdı da bu çocuğa sinir oluyordum. Yanıma geldiğinde yüzüne baktım.
" şaşırtıyorsun beni." Dediğinde omuz silktim.
"Başarılar." Diyip elini uzattı . Eline baktım. Herkes bizi izliyordu .
" başarılar." Diyip elini sıkmadan yanından geçip gittim.  Çağana baktım sırıtıyordu.  Maç başladığında esat bana bakıp kafa salladı. Bende kafa salladım.  Topu bana attığında Alp direk önüme geldi. Mete Alp'in arkasındaydı topu Alp'in bacak arasından ona yolladım. Potanın altına koştum. Mete önündeki adamı atlatıp topu esata attı.

    
   Esat uzaktan beni potanın altında görünce topu bana doğru attı. Rakip takımdan bi çocuk topu gördüğü gibi bana doğru gelmeye başladı. Tam topa doğru zıplayıp topu yakalamak içim  kollarını açmıştı ki,  kollarının arasına girip onu sırtımla geriye atıp topu aldım.  Zıpladınız  gibi Yere çakıldı. Topu alıp hızla potaya attım. Basket girdi. Bi alkış tufanı koptu ama umrumda olmadı. Yere düşürdüğüm çocuğun yanına gidip yerdeyken elimi uzattım. Elime baktı sonra bana baktı.  Elimi tutup ayağa kalktığında Gülümsedim. Esat yanıma geldi.
"Kusura bakma." Dedim
Esat çocuğa döndü
" Kusura bakma diyor." Dediğinde çocuk gülümseyerek bana baktı.
"Önemli deği oyun bu. Ayrıca çok iyiydin tebrik ederim." Dediğinde gülümsedim.

 
     Maç devam etti. Alp sinirimi bozuyor. Bilerek Çağanın sakatlamıştı o zaman sıra bizde . Top bana geldiğinde Alp hemen arkamda bitti topu Almaya çalışıyordu. Sırtım onun göğsüne yakındı. Topu sektirdim tam arkada olduğunu bildiğim esata atacakmış gibi yapıp dirseğimi Alp'in karın boşluğuna vurdum aynı onun yaptığı gibi. Sonra topu esata attım. Alp yere kapaklandı. Hakem düdük çaldı.  Herkes olduğu yerde durdu. Alp'i oyun dışı etmediği gibi beni de etmedi.  Arkamı dönüp yerde yatan Alp'e baktım. Arkadaşları hemen gelip kaldırdı. 
Gözlerim Çağana kaydı. Şaşırmıştı. Sırıtıp göz kırptım. Takımdaki erkekler yanıma geldi
" kızım o neydi?" Diyen Mete'ye güldüm.
"Haketmişti." Dediğimde Esat gülüp erkeklere baktı
" haketmiş gençler tuana haklı." Dedi. Erkeklerde güldü.

  Yağız gülerek" yalnız Çağan büyülenmiş gibi." Dediğinde omzuna vurdum. Herkes kahkaha attı. Bi süre sonra sonunda maç bitmişti. Alp'in çağanı oyun dışı bıraktığı gibi bende onu bırakmıştım.
6-2 biz kazanmıştık.   Hala spor salonundayken yanımıza doğru gelen Alp'i görünce göz devirdim.
" tebrikler ." Dediğinde ben Çağana bakıyordum. Burdaki herkes benle muhattap olduğunun farkındaydı . Bayık gözlerle ona baktım.
" çok iyi oynadın ." Dediğinde kafa salladım. Muhattap olmayacağımı anlayınca uzaklaştı. Elimizi yüzümüzü falan yıkayıp Bahçeye çıktık .

Lal Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin