Boğazımdaki ağrıyla gözlerimi araladım. Zihnim yavaş yavaş kendine gelirken ameliyat olduğumu hatırladım. Herkes buradaydı. Annem babam ve esat hemen yanıma geldiler.
" aferin sana dayandın." Diyen esata baktım. Kendimi oynatamıyordum boğazım acıyordu. Elini tuttum.
" boğazını asla zorlamaman gerekiyor. Ameliyat çok iyi geçmiş ."dedi annem. Sevinmiştim onları bırakmak zorunda kalmamıştım. Kafamı yavaşça sağa çevirdim.
Çağanla göz göze geldik gülümsedim. O da Gülümsedi. Annemle babam doktoru çağırmak için odadan çıktığında, leya ve Ülkü hemen yanıma geldiler.
" kurtulamamışsınız benden yine."Dedim işaret diliyle. Boğazım acıyordu umursamadım.
" saçmalıyorsun öldük öldük dirildik burda. İyiki de kurtulmadık senden." Diyen Mete ye gülümsedim.(1 hafta sonra)
5 gün hastanede kalmıştım Hastaneden çıkalı 2 gün olmuştu. Bizimkiler okul çıkışları gelip gidiyorlardı ama çağanla hiç yalnız kalamamıştık. Aramızda Ne vardı? Aramızda bişey varmıydı? Bende bilmiyordum. Sonunda Bugün okula gidebilecektim. Raporum bitiyordu. Doktor randevularıyla ve gayret ederek konuşabilecektim. Esat bana baya bi iyi davranıyordu. Getir diyorum getiriyo götür diyorum götürüyor.Okula girdiğimizde esat kantine uğrayacağını söyleyince ben sınıfa çıktım. Kızlar 2. Derse geleceklerdi. Sınıfa girdiğimde kimse yoktu. Sırama yaklaştığımda bi paket görünce şaşırdım. Elime aldım ama bana kimse paket bırakmaz ki. Üstünde adımı görünce şaşırdım ama paketi açtım. Gözlerim doldu. Esatın bana aldığı Seda'nın mahvettiği kitaptı bu. O değildi ama aynısıydı. Sayfalarına baktığımda imzayı görünce ağzım açık kaldı. Kafamı kaldırdığımda çağanı görünce irkildim.
Gülümsüyordu, şaşkındım ve mutlu olmuştum. Gözümden bi damla yaş düştü. Çağan hızla bana yaklaşıp gözyaşlarımı sildi. Cebimden not defterini çıkardım.
" ama bu kitap esatın bana aldığı kitap, hemde imzalı, sen mi bıraktın?"Yazıp onu gösterdim. Gülümsedi.
"23.06.2021"dedi anlamadım. " sana ilk aldığım hediyenin tarihi."Gülümsedim. Elini yanağıma koydu.
" kaç gündür konuşamadık. Aramıza dönmene , beni seni kaybetme korkusuyla bırakmadığına çok sevindim."dedi. Sadece onu dinliyordum. Konuşamıyordum ama konuşabilseydim bile şuanda sadece onu dinlemeyi tercih ederdim. Beni sıraya oturtup yanıma oturdu ve bana sarıldı. Şaşırdım ama bende sarıldım. Kafamı omzuna koydum. Nefesi boynumdaydı. Ne olduğumuzu şuanda ne yaptığımızı bilmiyordum ama çok huzurluydum bunu biliyordum. Aşk bu muydu? Daha önce hiç yaşamadım ki. Onun sesini duyduğumda düşüncelerimden ayrıldım. Benden ayrılıp yüzüme baktı.
" kaç gündür söyleyecektim ama söyleyemedim. Hastanede narkozluyken çok pot kırdın." Dediğinde şaşırdım. Ne demiştim ki? Kahkaha atmaya başladı.
" esata Çağan çok tatlı falan demişsin." Dediğinde kocaman gözlerle ona baktım.
Şaka falan mıydı? İnşallah şakadır diye dua ediyordum resmen ama Çağan gittikçe daha çok gülüyordu.
" ben öyle bişey dememişimdir. Saçmalama." Yazıp kağıdı ona gösterdim.
" Kusura bakma am bende yalan olmaz , demişsin hemde bizde odadaydık ama işaret dili bilmediğimiz için esat bize çevirdi." Dedi. Ellerimle yüzümü kapattım şuan ölmem gerekiyordu. Çağan kahkaha attı ardından ellerimi yüzümden indirdi.
Geri yaslanıp beni yanına çektiğinde şaşkınca ona baktım. Afallamış halim onu eğlendiriyordu. Fısıltıyla konuşmaya başladı yutkundum.
" utanacak bişey yok. Daha önce sana biri tatlı olduğunu söylemedi mi?" Dediğinde hayır anlamında kafamı salladım. Güldü.
" ben hayatımda senin kadar tatlı bişey görmedim." Dediğinde yutkundum. Devam etti.
"Yalnız."Diyip elimi tuttu. " sen böyle cevap veremeyip utanınca daha tatlı oluyorsun." Dediğinde daha tepki vermeden sınıfın kapısı açılınca hemen onu itip geri çekildim. Önüme döndüm. Kesin kızarmıştım.Çok sıcak olmuştu. Bizimkiler içeri girmişti. Çağan yanımda oturduğu için esat önümüzdeki Sıraya diğerleride yanına oturmuştu. Çağan bana doğru kayınca Mete onun yanına oturdu. Çağan bana bakıp sırıttığında göz devirdim.
Bizimkiler sohbet ederken konu işaret diline gelince herkes öğrenmek istediğini söylemişti.
Çağan" tuana bana öğretir. Gerçi biz işaret dili bile olmadan göz göze anlaşabiliyoruz" Dediğinde hepimiz şaşırdık.
Esat sinirle" ne demek olum o?"Dediğinde çağan sırıttı.
" ne anladıysanız o olum."dedi. Hemen araya girdim.
" yav yok abartıyor. Saçmalıyor." Dedim . Esat ellerimi okuyunca biraz sakinleşti. Çağana sinirle baktığımda hala sırıtıyordu. Sinirle önüme döndüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lal
De TodoHerkes okul dizisi olsun demiş, yine okulla alakalı yapıyorum. Babasının tayin sonucu ailesiyle temrenliye kasabasına gelen ve geçmişte yaşadığı şeyler yüzünden konuşamayan bir kız.... Tek arkadaşı tek sırdaşı ikiz kardeşi olan esatla beraber ye...