26. Bölüm"tuananın çaresizliği"

2.3K 155 44
                                    

Gece uyuyamadığım için Naz'ı kontrol edip aşağı indim tam merdivenlerden inecekken konuşma sesleri duyup oturup dinlemeye başladım. Erkekler konuşuyordu.
" sen gittikten sonra toparlanamadı. Bi süre çok sessiz oldu." Dedi Kartal. Çağana anlatıyordu.
" zar zor dışarı çıkarıyorduk. Psikoloğa gidiyordu annenİn zoruyla , Bi gün yine dışarıdayken senin konu açıldı. Çok zayıflamıştı. Senin adını duyunca sinirlendi. Esatlarda ısrarla seni koruyunca onlara da düşman oldu. Esat onun ikiziydi sonuçta. Sonra bi kaç hafta ortalarda görünmedi. Annen yardım etmiş . Bulamadık onu. Sonra yalvar yakar ben yerini öğrendim kendi üstüne yemin ettirdi. Bi tek handeye söylememe izin verdi." Dediğinde bi sessizlik oldu sonra bardağın masaya çarpma sesi ilişti kulaklarıma

" sonra." Dedi. " evlendi hamile olduğunu öğrendiğinde kızlara bile söylemedi. Adamla boşandılar. Tuana Naz'ı doğurmak istedi. Doğurdu. Sadece ben Hande ve annen biliyorduk. Çoğu zaman Hande yanındaydı. Hamile kaldığını öğrendikten sonra bebeğe bişey olmasın diye yemek yemeye başladı. Ben yanında yokken Hande vardı. Anlattığına göre tuana bazen yapamıyorum iyi bi anne olamadım Diyip ağlıyormuş. Daha kendisi küçüktü nasıl yapsın ki? Tuananın Naz'ın olduğu böyle her anından kısa kısa videolar varmış tuana kaydetmiş. Geçen senelerde de annesini kaybetti. Cenazede geldi öyle kenarda oturdu. Ben yanındaydım. Ne Esat geldi yanına Ne de diğer erkekler, kızlar yanındaydı. Ondan sonra kızlarla görüşmeye başladı ama erkeklerde bilmiyorlardı." Dedi. Bi hıçkırma sesi duydum.

" çok kötü şeyler yaşamış." Diyen Çağanın sesini duyunca onun ağladığını anladım.
" esat onun ikiziydi çok seviyordu niye yanında olmamış?"Dediğinde gözümden bir damla yaş düştü.
" esat ve diğer erkekler kavga ettiktensonra bi daha onunla görüşmediler. Onunda o kadar derdi vardı ki umrunda olmadı. Ben aramasam beni bile aramıyordu. Evi şehire uzak. Bi gün gece saat 3 telefonum çaldı. Baktım tuana. Telefonda ağlamaktan konuşamıyor. Zar zor Naz'ın çok ateşi var dedi. Yanında kimse yokki . Denemiş her şeyi yapmış ama düşürememiş. Eve bi gittim anahtar vardı bende, koltukta oturmuş ağlıyor naz kucağında gözlerini ondan ayırmıyor. Ne olduğunu bile anlamadım. Kendimizi hastanede bulduk." Diyip sustu.


Ağlıyordum, bu yaşadıklarımın hiç birinde yoktu.
" naz." Dedi Çağan. " ona çok iyi gelmiş. İyileştirmiş"
Kartal güldü. " onun iyileştiği falan yok. Sadece iyi rol yapıyor" dedi. Haklıydı. Derin bi iç çekti.
" ben lisedeki tuanayı göremiyorum. O gözleri artık öyle bile bakmıyor."dedi.

" o adamı çok mu sevdi?" Diye sordu çağan. Nefesim kesildi.
" ben bilmem ama ilk terkedilişi değildi. Çok sevse ne yazar ki? Hep terkedildi. Adamın çocuktan haberi yok ama olsa da istemezdi." Dedi. Bi sessizlik oldu. Çağan ister miydi acaba?
" ben olsam." Dediğinde dikkatle dinlemeye başladım. " kabullenmem zor olurdu. Bende istemezdim." Dedi.

Hızla ayağa kalkıp sessizce merdivenlerden çıktım. Naz'ın yanına gittim uzandım. Melek gibiydi. " sen merak etme annecim. Kimse istemezse de ben yanındayım." Diyip saçlarını öptüm. Elini tutup gözlerimi kapattım.

  
    Gözlerimi bağırışlarla araladığımda kolumdaki saate baktım. Saat öğlen bir olmuştu. Naz yanında yoktu. Hızla aşağı koşarak indim. Naz Kartal'ın kucağında ağlıyordu.  Herkes salondaydı Hızla  Naz'ı kucağıma aldım.
" ne oluyor annecim sakin ol ağlama." Dediğimde Esat " naz Çağanın dosyasına su dökmüş" dedi.
Direk çağana baktım. Sinirliydi.
" çağanda bağırınca korktu." Dediğinde şaşkınlıkla Ülkü'ye baktım. Naz kucağımda ağlıyordu.
" anlamadım bağırdı derken?" Dedim.

   Hande koluma dokunup" tuana boşver naz korktu yukarı çıkalım biz." Dediğinde umursamadım. Yağız sıkıntıyla  nefes verdi
" dosya ıslanınca çağanda Naz'a senin burda ne işin var diye bağırmış. Naz da korktu." Dediğinde sinirle Naz'ı kartala verdim  ıslak dosyayı elime aldım.
" bunun için mi bağırdın kızıma!" Diye sinirle bağırdığımda kafasını ellerinin arasından kaldırıp bana baktı.

    Dosyayı paramparça ettim.
" şimdi gerçekten bağırabilirsin ama eğer bi daha kızım senin yüzünden bu hale gelirse çok fena olur." Diyip Naz'ı Kartal'dan aldım
" tamam annecim gel biz gidelim." Diyip yukarı çıkardım. Sinirden delirmek üzereydim
yatağa oturup Naz'ı kendime doğru çevirdim.
" annem ağlama alt tarafı bi kağıt parçası boşver." Diyip gözyaşlarını sildim.
" anne bilerek olmadı. İstemeden oldu." Diyip bana sarıldı bende sarıldım
" kuzum tamam ben biliyorum seni istemeden olmuştur. Boşver." Dedim ayağa kalkıp naz  kafasını boynuma koymuşken odanın içinde yürümeye  başladım. Uyuması için yapıyordum.

 

       Odanın kapısı açıldığında umursamadım.  Mete Kanepeye  gelip oturduğunda sağa sola giderken konuştum.
" bu adama mı baba olduğunu söyleyeceğim. Asla ." Dedim sinirle.
" tuana bi anlık sinirle." Dediğinde onu susturdum.
" eğer biraz daha onu korumaya devam ederseniz çok kötü şeyler olucak." Dedim.
Naz uyuduğunda Naz'ı yatağına koyup Mete'yi umursamadan aşağı indim.

    Herkes salondaydı. Umursamadan mutfağa gittim. Su içtim. Sakinleşmem gerekiyordu. Herkes onu korumak zorunda mıydı? Salona gittiğimde Esat kolumdan tutunca ona baktım.
" tuana çağan bi anlık sinirle bağırdı." Dediğinde gülmeye başladım.

    Sinirim bozulmuştu artık hiç bişeyi içimde tutmak istemiyordum.
" bırak kolumu." Diye bağırıp kolumu çektim.
" Siz aklımı oynatmam için mi yapıyorsunuz? Niye her seferinde bu adamı savunuyorsunuz? Bu adam o kadar mı  masum ya benim ne günahım vardı? Bu adam okul bahanesiyle siktir olup gittiğinde siz hepiniz onu haklı buldunuz. Annem öldü benim. Sen nerdeydin?" Diye bağırıp gözlerimi kapattım. Ağlıyordum.

     Gözlerimi açıp koltukta oturan Çağana baktım.
" sen okul bahanesiyle gittiğinde ben karnımda Naz'la kaldım." Diye sessizce fısıldadım. Çağan hızla kafasını kaldırıp bana baktı.
" senin  dün  gece ben kabul etmezdim Dediğin kız senin eserin.ulan sizin hiç mi suçunuz yok. Doğum yapacağım zaman esatı aradım açmadı. Çünkü arkadaşı çağan hep haklıydı."Diyip kartala baktım. Sonra Çağana döndüm.
" Kartal ve Hande yanımdaydı benim en çok. Siz nerdeydiniz ? En başından beri kimseyi dinlememeliydim. Karşınıza çıkmamalıydım. Ben aptal değilim hala beni sevdiğini biliyorum ama kızımı kabul etmiyorsun, asıl biz seni kabul etmiyoruz."Diyip hızla yukarı çıktınız uyuyan Naz'ı alıp hemen aşağı indim.

       Hande  hızla yanıma geldiğinde ona baktım.
" tek bir kişi bile evimi bilmeyecek Hande." Dedim ve hızla kapıdan çıktım herkes salonda öylece kalmıştı . Naz'ı arka koltuğa yerleştirip hızla şöför koltuğuna geçtim.  Hıçkıra hıçkıra Ağlıyordum. Arabayı sürmeye başladım. Biraz uzaklaştıktan sonra bi yerde durdum. Çünkü önümü göremiyordum. Sakinleştikten sonra eve doğru sürmeye devam ettim.


       Eve geldiğimde naz uyanmıştı. Onu arabadan indirdiğimde hızla kapıya koştu. Kapıyı açtığımda içeri koşunca arkasından güldüm.
" naz yavaş ol, gel buraya." Dediğimde çoktan bahçeye çıkmıştı. Bende arkasından gittim. Hamakta sallanıyordu. Yanına gittim.
" annecim aç mısın? Yada beraber çizgi film izleyelim mi? Mısırda yaparım sana." Dedim. Hızla hamaktan kalktı.
" evet anneee." Diye bağırdığında güldüm.
" hadi gel içeri geçelim." Dedim ve içeri geçtik.
" sen burda otur bende Mısır yapıp geleyim." Dedim mutfağa geçtim.

      Mısır yapıp salona döndüğümde naz hemen Mısır tabağını eline aldı.
" anne rapunzel açalım mı?" Dediğinde rapunzeli açtım izlemeye başladık. Naz pür dikkat onu izlerken telefonuma mesaj gelince açıp baktım.
     Kartal: çağan çok kötü oldu. Erkekler de mahvoldu. Adres istediler vermedim. Kızlar seni görmek istiyor

    Tuana: bi kaç gün kimseyi görmek istemiyorum kuzen. Kızımla vakit geçireceğim. Sözde babasının yapamadığını yapacağım. Kızları ben bi kaç gün sonra arayacağım söz veriyorum.

    Kartal: tamamdır kuzen. Benle Hande de gelemeyiz çağan peşimizi bırakmaz. Dikkat edin görüşürüz
  
    Tuana: görüşürüz kuzen.


      Naz'la biraz daha vakit geçirdikten sonra yatma vakti gelince onu odasına yatırdım. Salondaki filmleri toplarken gözüme bi flash bellek çarptı. Çağan bi gün geri gelirse diye kaydetmiştim. Naz'la alakalıydı. Annelik yapamadığımı düşündüğüm  için ağladığım zamanlar bile kaydetmiştim. Flashı alıp cebime koydum. Etrafı toparladıktan  sonra çıkıp bende uyudum

Lal Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin